Lounge Paris (CDG)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Baldrick, 07. sept 2015.

  1. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Kort spørsmål; Reiser med SAS hjem til OSL i morgen kveld, og lurer rett og slett på hva som er den beste loungen for Star gold på CDG? Må kjøre etter ankomst, så sånn sett verdsettes god mat høyere enn drikkevarene denne gangen...
     
  2. MarcoP

    MarcoP Ivar Aasen Jr.

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Min erfaring er at CDG, terminal 1, er så rotete og vanskelig å finne frem på, at jeg alltid gir opp å finne alternativer til SAS lounge... Greit nok...
     
    Baldrick liker dette
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Vet det finnes en Senator lounge der, men spørsmålet blir vel om den er verdt å prøve å finne frem til.. Vi har riktignok greit med tid da. (etter planen...)
     
  4. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Slipper man inn i de andre delene av terminalen? Mener å ha lest at det er egen sikkerhetskontroll i hver seksjon og det er glemmesak å slippe inn hvis du ikke hører hjemme der.
     
  5. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Det er sikkerhetskontroll på hver satelitt, så usikker om du kommer deg innenfor sikkerhetskontrollen andre steder. Blir uansett litt mas om du må inn og ut.
     
    Baldrick liker dette
  6. larsellara

    larsellara Medlem

    Innlegg:
    73
    Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Det er en stor lounge i hovedbygget, og en SAS-lounge i satellitten hvor de opererer fra. Har sjelden god tid på flyplasser jeg reiser fra, så har aldri leita etter hovedloungen før sikkerhetskontrollen. Den lille SAS-loungen etter security er mest et venterom med litt drikke og snacks, ala innenrikskantina på OSL. Så jeg ville gått for den i hovedbygget. Men husk at det tar en stund å komme til satellitten, og der kan jo være lang kø i sikkerhetskontrollen. Ellers var vel ikke CDG så vanskelig å finne fram på som fryktet.
     
    Baldrick liker dette
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Man kommer gjerne ikke inn i andre lounger på CDG erfaringsmessig, så jeg har droppet det, minimerer heller tiden på flyplassen og tar et kjapt opphold i den minimale SAS loungen. Fast track funker greit med egen inngang for Star G/Plus i sikkerhetskontrollen som putter deg foran den vanlige køen.
     
    Baldrick liker dette
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for svar! :) Om vi har greit med tid, så prøver vi kanskje Star Alliance loungen før sikkerhetskontrollen.. Gidder nok ikke å mase med inn og ut på andre satellitter..
     
  9. knujoh79

    knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    2015-09-24 14.59.54.jpg 2015-09-24 15.13.24.jpg 2015-09-24 15.14.25.jpg 2015-09-24 17.40.04.jpg

    Det var litt knot å finne fram til Lounge, spesielt etter man prøvde å sjekke med informasjon :p

    Men når man ført kom rett vei var Star loungen i 11 etg. på hovedbygget veldig fin.
    Man går inn en av boarding gatene på hovednivået (må da ha boardingpass)
    Så må man gjennom en passkontroll og heis opp til 11 etg.
    Når man skal videre til terminal 1 anbefalte de 1 time.. men selv med rullebånd og sikkerhetskontroll (var ikke tegn til kø så brydde meg ikke om å se etter noe fast track) tok det vel 10-15 minutter max å komme seg til SAS sin lille avlukke.. hvor man kunne stå å angre på at man gikk så tidlig fra den store, fine, nesten tomme StarAlliance loungen.
     
    vthise and Baldrick like this.
  10. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Bare glem senatorloungen iallefall.. sikkerhetskontrollvekterne lo av meg da jeg prøvde å komme inn på den satelitten. "blabla blablø loooounch... hahaha" "no, go to other pier"

    Jeg hadde glemt passet så jeg kom ikke inn på star loungen. måtte derfor sitte 3 timer på sas sin kantine. Vond stol og internet som bare fungerte i en time.. men børst var det så ble ganske pussa etterhvert i mangel på andre ting å gjøre.
     
    Monkeycat and RoadKing like this.
  11. WillOKC

    WillOKC Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Forsøkte å bli klok på denne tråden, og ble vel det helt til jeg så at jeg skal fly fra
    AEROGARE 2 TERMINAL E

    Har intet mindre enn 13:15 til 21:15 her imorgen, og oppdagelsesferd i Paris utgår da reisepartner har blitt tvingt med på tur midt under eksamen, finnes vel ikke bedre arbeidsrom enn billettklasse C tenkte jeg...

    Tok en titt på denne listen https://easycdg.com/airport-guide/airline-lounges-paris-cdg/ og der var det jo en og annen mulighet, men ingen fra Terminal 2 E altså...

    Star Alliance Gold og business billetter med Ethiopia. Legger til at vi lander med SAS i Terminal 1, kanskje det hjelper på mulighetene, for 2E var fryktelig tamt.
     
    Last edited: 08. febr 2023
  12. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var på CDG for første gang i dag, brukte en del tid på å finne en lounge uten at det ble noe ut av det. Vi oppholdt oss kun på Terminal 1.

    Lufthansa sin ligger etter en sikkerhetskontroll, vi sto litt i kø, fikk beskjed om at det bare var å glemme å komme inn dit uten LH-billett.

    Star lounge ligger i non-Schengen, det vil si etter en passkontroll. Helt umulig å få noe ordentlig informasjon fra personale som sto rundt, det var svært lange køer, og vi ble redde for å måtte stå i tilsvarende kø for å komme tilbake i Schengen-området. Turte derfor ikke ta sjansen.

    SAS sin er vel ute av drift, så ikke spor etter denne.

    Kjipt å ha to lounger i umiddelbar nærhet uten reell mulighet til å besøke noen av de.

    På Terminal 2 har Air Canada lounge, men hvordan det er å komme inn dit vet jeg ikke. Med såpass med tid dere har burde man klare en tur på Star-loungen, men jeg ville nok lagt god margin på å komme meg over til Terminal 2 etter et besøk der. Vår opplevelse var at CDG (Terimnal 1 i alle fall) er en forferdelig flyplass hvor man tvinges til å gå i ring med begrensede muligheter for å returnere, og med svært lite hjelpsomt personale.
     
    tobeornot999 and Duxton like this.
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,686
    Bonuspoeng:
    293
    Konklusjon: Unngå CDG hvis mulig!
     
    tobeornot999 and anders82 like this.
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og det er ikke bare pga loungene.

    Flyplassen er noe for seg selv om man liker arkitektur, og den fungerer jo passelig bra om man skal til/fra Paris.

    Men som transfer-flyplass bør man sky CDG som pesten.
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde tenkt å teste ut *A lounge om en månedstid. Men gitt opp planen nå når flyet jeg skal reise med sannsynligvis kommer til å parkere ved en av M-gatene i terminal 2E. Satser heller på å bruke god tid på frokost på hotellet istedenfor.
     

Del denne siden