fikk følgende Mail fra SAS: «Vi setter stor pris på at du velger å fly med oss i SAS og våre partnere. Som takk vil vi gjerne gi deg som Sølvmedlem en ekstra fordel. Fra 13. januar får du hver lørdag fram til 7. juli adgang til våre lounger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, New York, Chicago og Paris når du reiser med SAS. Reisen starter i loungen, hvor du kan slappe av, koble til internett eller få deg noe godt å drikke og en matbit. Det er opp til deg – og du kan ta med deg 1 gjest eller opptil 4 familiemedlemmer når dere reiser på samme avgang. Vi gleder oss til å ønske deg velkommen i våre lounger!
Lørdag er nok en av de mest rolige dagene? Fin sølvfordel spør du meg (så lenge ikke loungenne er overfylte på de aktuelle dagenne) Venter i spenning på om det kommer noen nye Diamant fordeler snart men har min tvil
Bra for meg, et par måneder til... Men tur til Singapore i påsken drar poengsummen opp mot 70K, og da er dilemmaet; skal jeg bry meg om å satse mot Diamant? Det er såpass lite ekstra fordeler, at jeg ikke helt vet om det har noe for seg. Hva er diamantgavene om dagen, forresten? Flere kakespader og brødkniver?
Fint for meg også dette, men for min del holder de to periodene som allerede er inkludert lenge som insentiv for å skaffe gull.
Jeg har vært diamant i to år, og merker fint lite til fordelene kontra gull, så gidder ikke å rekvalifisere. Gikk for gull hos TG i stedet. MEN, om du er i nærheten av 90 (70 er jo det..ish) ville jeg likevel vurdert det pga softlanding til gull, gi/selge et gullkort osv.
Quintessentially concierge service Newark luggage scale Knivsett fra Stelton Kreafunk aGem earplugs Alfi Kugel Vacuum Carafe Georg Jensen Damask kjøkkenpakke Lyngby Whiskyglass Skinnprodukter fra SAS Gense salatbestikk Menu vannkaraffel WOOFit Go Bluetooth speaker Mette Ditmer toalett- og sminkeveske Plaid - Herringbone pledd Stelton Stockholm mini bowl
Kan tenke meg det blir folketomt førstkommende lørdag (som er den 23.)... en av de største reisedagene, hvor sikkert 50% av SAS' reisende får tilgang til kantina. Har man langt nok stopp på Gardermoen kan man nesten vurdere å kjøpe en Plus flex-billett til det store utland og ta turen opp i gullkantina på utland i stedet. Når det er sagt så skjønner jeg SAS godt, og jeg syntes det er smart av de for å også bygge lojalitet blant de som ikke reiser supermye. Det er bare litt kjipt at ikke alle lørdager i periodene med sølvtilgang er like rolige. Kjenner mange som er sølv og "hekta" på SAS blant annet pga loungetilgang i ferien, ettersom at det er da de reiser mest.
Jeg synes at det er en bedre ide å gi tilgang på lørdager enn generelt i løpet av en måned i strekk. Lørdager er rolige dager uansett.
Har kommet inn gullstua med innenlandsbillett. Gjorde dette sist lørdag, med nytt boarding pass pga ombooking.
Viss du allerede ser at du ender opp på 70k+ så ville jeg ha gått for EBD, men det er selvfølgelig bare min personlige mening. Jeg ser at de aller fleste her inne mener at forskjellene mellom EBG og EBD er så små at det ikke er verdt bryderiet/kostnadene, men jeg er uenig og etter ett år tilbake som EBG nå satser jeg på EBD igjen. Hadde jeg hatt muligheten til heller å gå for gull eller tilsvarende hos SkyTeam eller OneWorld i tillegg til EBG så hadde jeg nok gjort det, men for meg personlig er det vanskelig og veldig kostbart.
Null problem å komme inn på utenlandsloungen med innenriksbillett. Bare husk å legge inn noen ekstra minutter til gate, ettersom du må ut og inn gjennom sikkerhet på ny. Connecting Norway fungerer åpenbart bare med gjennomgående billett, forståelig nok.
Og kun med SAS og Norwegian som sikkert alle de som har satt seg inn i programmet vet, men det hadde altså ikke jeg. Lander du med f.eks TAP og skal videre med SK er det samme gamle veien om toll etc. Gull-lounge med domestic billett var null problem.
Jeg og kjæresten ankommer Oslo lørdag 5. mai fra København, reiser da med sas plus. Skal videre med Norwegian med billigste billett. Er sølvmedlem. Har jeg tilgang til loungen da siden det er lørdag selv om jeg reiser videre med Norwegian billigbillett? Og i så fall hvilke lounger?
Du har loungetilgang i København da - men ikke fra Oslo. Reiser du med Norwegian må du i Norwegian sin lounge.
Du har adgang til SAS Business Lounge (komplett med kartongvin og snacks) i København, men ingen loungeadgang i Oslo - i alle fall ikke med mindre du kan kjøpe sådan gjennom Norwegian.
Gjelder dette tilbudet ennå, står følgende på hjemmesiden til SAS: «Du har også tilgang på lørdager fra 25. august til 6. januar 2018 når du flyr med SAS. Gjelder ikke når du reiser med Widerøe.» Men tilbudet skull jo vare til 7 juli