Loungehjelp BKK

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av 1884derby, 25. juni 2017.

Tags:
  1. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    Er ganske fersk EBD og har noen spørsmål vedrørende lounger på BKK:

    1. Vil jeg få innpass på F-loungen (Royal First Lounge) når jeg flyr videre med Thai economy? Evt. kan jeg ta med en gjest?

    2. Hvis ja på spm #1: Vil tredjemann i reisefølge slippe inn når hun er EBG?

    3. Om vi ikke slipper inn i F-loungen, hvilken lounge anbefales da på BKK? (Har lest mye fint om EVA-loungen)

    4. På returen flyr vi hjem fra BKK med Norwegian. Vil EBD/EBG da gi oss innpass i noen av loungene uten Star-Alliance boardingkort?


    Takk for hjelp!
     
  2. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    EBD har ikke noe å si når man flyr *A. Da kommer det kun opp *A Gold, dessverre!
    Du kan velge mellom Royal Orchid/Silk, SilverKris eller EVA lounge. Jeg har ikke flydd med *A ut ifra BKK på en lang stund, så har ikke testet noe annet enn THAI First (emerald) og Orchid :D
     
    1884derby liker dette
  3. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    522
    Likes mottatt:
    1,335
    Bonuspoeng:
    93
    Du kommer ikke inn på Star Alliance lounge uten boarding kort for et tilhørende selskap selv om du har gullkortet.
     
  4. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar.
    Hjelper det om jeg ankom BKK med Star Alliance?
     
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    522
    Likes mottatt:
    1,335
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan jeg ikke tenke meg. Men går selvfølgelig an å prøve.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Svar:

    1: Nei
    2: Nei
    3: Du har tilgang til følgende Lounger: Thai, Singapore og Eva (jeg likte Singapore sinn best men er noen år siden jeg var der).
    4: Nei

    Det er ingen ankomst Lounge for Stra Alliance dessverre. På veien hjem med Norwegian kan du mest sannsynlig kjøpe tilgang til Loungen.

    Flyr dere i Premium med Norwegian kan følgende benyttes på BKK:

    KLM og Air France Lounge
    Ligger i Terminal 2, Concourse D, tredje etasje

    Åpningstider
    Døgnet rundt
     
    1884derby liker dette
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har AmEx, kan du jo kjøpe deg inn på Priority Pass. Det koster riktignok en viss sum, men en får spist og drukket og hvilt i trivelige omgivelser. Blir uansett mye rimeligere enn ymist restauranter.... vil jeg tro... Jeg har for øvrig ikke forsøkt noen enda... Noen erfaringer.?
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,061
    Likes mottatt:
    5,945
    Bonuspoeng:
    183
    Edvard and 1884derby like this.
  9. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    697
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar!
    Jeg har AmEx Platinum. Har du lenke til hvor et slikt priority Pass kan kjøpes?
     
  10. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    522
    Likes mottatt:
    1,335
    Bonuspoeng:
    93
    www.prioritypass.com/saseurobonus

    Første besøk er gratis
     
    1884derby liker dette
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @1884derby Hvis du googler litt rundt så finner du også diverse sider hvor du kan kjøpe Lounge tilgang, diverse Fast Tracker som Immigration, golfbil ved ankomst osv osv. Jeg hadde betalt for Fast Track Immigration sist vi landet i BKK og det var verdt pengene for og si det sånn!
     
    1884derby liker dette
  12. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Det kom nylig en oppdatert liste over lounger, uten at jeg har hatt tid (eller behov) for å sjekke.
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,234
    Bonuspoeng:
    293
    Prøver å kapre tråden litt.

    1:Forslag til beste lounge på vei inn ( hvis det finnes arrivallounge tilgjengelig) og på vei hjem fra BKK.
    Er sølv i *A og flyr business med TK inn og ut fra BKK.
    2: Noen som kjenner prioritypass mulighetene i BKK og har forslag til valg av lounge der? ( flyr også videre med Bangkok Air fra Suvarnabhumi)
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @ccurrahee
    Ingen ankomst Lounge på BKK og *A Sølv gir heller ikke tilgang til noen av *A sine Lounger. Når du reiser i TK Biz vil du ved avreise fra BKK ha tilgang til Eva, Singapore og Thai Loungene.

    Har dessverre ingen erfaring med PP.
     
  15. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    999
    Likes mottatt:
    6,321
    Bonuspoeng:
    163
    Så vidt jeg husker (fra tidligere i juni, vi var også EBS men fløy SQ biz) syntes vi at Thai-loungene var litt... nja, triste på BKK (avgang). Hadde kanskje for høye forventninger til hovedsetet til Thai, men datert interiør og middels servering imponerte ikke.

    Vi endte opp i den nye Silverkris-loungen. Den virket mindre enn den gamle, men var mer enn stor nok når vi var innom. Ganske bra mat, men det beste var den betjente baren: en trivelig bartender svingte opp med svært så gode cocktails.
     
    1884derby and DanH like this.
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er enig i dette. Er ikke imponert over Thai sine lounger på hjemmebasen. Men jeg har ingen erfaring med de andre loungene, så jeg kan ikke sammenligne.
     
  17. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har vært innom KLM sin lounge, og den var helt standard. Stille og rolig, ellers same mat og drikke som andre PP-lounger.

    Reiser med TA BC I høst, og har tidligere gått forbid Thai sin lounge. Den ser utrolig fancy ut på utsiden, holder den ikke mål inne?


    Tenkte å ta en tur innom Royal Orchide Spa - noen som har prøvd ut dette? Må time bestilles? Hadde vært deilig med litt massasje og en dusj før avreise hjem.

    Skal forøvrig fly videre til Phuket fra BKK - kan man gå innom Spa og Lounge mens man venter?
     
  18. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Du har adgang til Spa kun dersom du connecter til Thai business. I Spaet kan du velge mellom 30 minutter med rygg/nakke- eller fotmassasje. Dusj og de øvrige fasilitetene er kun for Thai First passasjerer. Spa kan ikke forhåndsbestilles, men bookes når du ankommer loungen :)
     
    Last edited: 27. juli 2017
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er TA BC?
    Om du tenker på Thai Airways så bruk TG og C eller Business.
     
    Insomnia4u liker dette
  20. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    @GinTonic Vi connecter fra og til Business Class når vi skal videre til Phuket, så da får vi testet ut det :)

    @Edvard - Skal huske det. Hva står TG for?
     
    Edvard liker dette

Del denne siden