Du har i hvert fall Pontus in the air på Arlanda og Carlsberg i Køben. Sånn sett også Lounge on the go på OSL. Den siste er vel kun for Amex, så det kan også være en grunn til at Havsalt utgår.
«Kupong/ voucher» på spisested gjennom PP ble for en stund siden «forbedret bort» også på platinumkortet. Skjedde for alle innehavere. I Tyskland og Spania har man startet med ytterligere «forbedringer» gjennom å begrense antall besøk også for de meg platinumkort. Mener fra husken det er 50besøk for hovedkortinnehaver i Tyskland og 20 besøk for de som har Spanske kort. Skal ikke se bort i fra at denne «forbedringen» også kommer hit.
Vil det si at Pontus heller ikke gir tilgang lenger? Det er en stund siden jeg var der. Edit: Ser at den fortsatt er med som en del av "Nordic lounges" for Amex, og ikke har noe med PP å gjøre.
Første gang jeg gikk i OSL Loungen med DNB PB så fikk jeg gå i "business" delen.. Er den egentlig for DNB PB?
Ja, det har de skrevet helt klart et sted. Husker ikke lenger hvor det stod, men om du får kikket litt i katalogen til lounge-resepsjonen (det hender de viser den delvis frem, selv om den er til internt bruk) så står det der også: DnB PB black platinum master gir Premium avdeling.
Da skal jeg krangle meg inn der neste gang.. Ble forøvrig belastet for begge barna sist jeg besøkte OSL loungen, det har jeg aldri blitt før så der røyk jeg på 4 "klipp".. Det var ergerlig..
Har visst om, men ikke testet, Havsalt. Pleier å spise i loungen og ikke trenge mat ombord på 2 timers flight. Skal prøve et høyt rekesmørbrød de luxe (som de kaller det idag), bare for å teste kortet. DnB PB plat lister dette som en option (inntil 240 kr dekkes), mens Handelsbanken plat ikke gjør det. Begge er Loungekey. PP fra Amex plat gir ingen nytte akkurat på OSL, men Amex'en i seg selv har jo Ritazza lounge-on-the-go I tillegg til inngang hos OSLounge (premium-avdelingen).
Havsalt har fått dårlig kritikk for sin mat men de har et par meget bra champagner. Dersom man er tre personer og dermed benytter tre klipp får man bortimot en gratis flaske champagne på deling.
Ser hvertfall greit ut, og skal bli helt OK sammenlignet med lakse-pappboksen til SAS. Kostet ett klipp på DnB PB MC, som dekket 240 kr. Resterende 35 kr betalt i kassen. Ikke et kupp rent prismessig, Havsalt. De var selvsagt vant til take-away, hadde bokser og engangsbestikk klart. Skal fungere bra sammen med Mikkeller jubileum ølet til SAS, når andre har kjipere måltider hehe...
Ikke dumt, ser ut som jeg må skaffe meg et sånt PB-kort. Har bare litt aversjon mot DNB av samme monopolistiske grunn som Telenor og SAS. Men ikke verre enn at jeg bruker alle tre når de høver best. Prinsippfast nei … Det å først hekke litt på OSL premium med Amex plat, og så svinge innom Havsalt for en sånn rekegreie før boarding gir bra uttelling både på kalori og promille samt optimal tids- og kortbruk.
Bra plan, det! Har samme combo selv. Husk at DnB PB begrenser til 8 klipp pr kalenderår, bare. Én lounge inngang eller én smørgås på Havsalt tar et klipp hver. Fleksibelt kort fordi man kan ha med feks 2 kompiser i loungen uten kostnad, men da ryker samlet 3 klipp. Mao bedre med Amex plat på OSLounge, og så kan DnB PB "toppe opp", og gi noe gode måltider til å bringe ombord... Rekene var forøvrig veldig gode, ferske og håndpillede - så jeg har ingenting galt å si om kvaliteten på maten fra Havsalt.
Saga gir bare fire klipp, men med tanke på at jeg ikke har brukt noen klipp de siste ti årene har jeg gått glipp av en del høye smørbrød som erstatning for kuben og dagens RSP
Tenkte å skaffe meg Handelsbanken Premium som backup for gullkortene om en f.eks flyr lavpris intra-Asia. Men oppdaget følgende: ** Den 01.11.24 innføres en begrensning på fem gratis besøk per kalenderår for kortholder. Antallet nullstilles 1. januar hvert år. Da blir det ca 160kr pr besøk (795/5). Hva tenker dere? Noe vits i å gå for det? Er ikke noen andre fordeler som peker seg ut
Mastercard Airport Experience. Har du flere kort, feks dnb saga mc og Nordea mc, må man har flere innlogginger og logge inn og ut for hvert kort. Synd appen ikke støtter flere samtidige kort. Ellers opplevde jeg noe rart i loungen på T4 i Madrid. Vi var to voksne og to barn som skulle inn. Jeg fikk ikke bruke fire klipp på et kort. Ikke engang to klipp på to ulike kort. Jeg måtte ta to klipp på et av mine kort og kona måtte ta to klipp på hennes kort.
Du kan registere forskjellige kort i forskjellige apper, men sikkert litt varierende med utsteder. Selv bruker jeg MC Experience app med DnB PB LK - inkl in-app medlemskort. Og så gjør jeg det samme i LK-appen, bare at jeg her HB kortet registrert der.
Må man altså ha en app eller er det nok å vifte med DnB saga for å komme inn på OSL domestic? Skal teste det ut første gang i dag, med en norwegian flight.