Loungekey

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ina, 06. okt 2024.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer.

Mysterio liker dette
  2. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    4,274
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, de overføres ikke. Fjoråret var det for min del kun reiser hvor enten Senator eller EBD ga loungetilgang, for moro skyld testet jeg OSL Domestic like føre jul. 1. januar var jeg tilbake på de vanlige fire besøkene for Saga, dvs. ikke overført de tre ubrukte besøkene.

Mysterio liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,341
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.

Ny kvote hvert kalenderår. Ubrukte besøk overføres ikke til nytt år.

Gjelder både Saga og Private Banking.

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Nå reiste jeg fra feil utlandsgate fra CPH, så den kupongen finnes fortsatt. Må brukes på CPH eller OSL nå på tur hjem. Kommer jeg inn på OSL internasjonalt når jeg reiser videre domestic? Den har jeg faktisk aldri prøvd før...

Evt bedre forslag?

Last edited: 31. mars 2025
  5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Om det er tilsvarende DNB loungekey så får du også tilgang til OSL innenlands lounge ved gate A15.

6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, den vil nok fungere. Men tipper den får flere besøk på innenriks reiser som andre finner på å bestille med norwegian til meg (har DnB loungekey)

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er motsatt, OSL lounge utland har vært smekkfull hver gang, mens innland bare har vært halvfull. Jeg synes for øvrig det var bedre utvalg mat på innland også.

8. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Svaret er at man ikke slipper inn i OSL internasjonale lounge med domestic connection. Da ble kupongen brukt opp i domestic da. Helt kurant her og

Teknolai and Preference like this.
  9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,341
    Bonuspoeng:
    293
    Er der ukentlig, og det er blitt ganske fullt ja.

Har endret seg til ofte stappfullt bare iløpet av 1 år, så det skjedde lenge etter covid.

Alle hverdager er Premium delen åpen, og der er det bedre plass. Mange som har access der også, men ikke så mange at det blir trangt eller vanskelig å finne sitteplass. Som kan være tema i den vanlige delen.

Adgang til Premium er begrenset, så man må vite selv om man har "riktig" LoungeKey avtale eller feks Amex Platinum/DnB PB (som har access). Eller har billett i C med feks Finnair eller BA, som har kjøpt access for kundene sine.

Nordlands liker dette
  10. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet om man kan registrere flere kort og få flere besøk på samme bruker? Jeg har to kort som begge gir fire besøk, men har ikke funnet noen måte å legge inn mer enn ett av kortene.

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Du må lage en bruker for hvert kort

InCognito liker dette
  12. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Testet Loungekey for første gang i Alicante i helgen (Handelsbanken avtale). Prøvde å bruke 2 "klipp", ett for meg og ett for kona, men det gikk ikke - betalte USD 30 for kona. I utgangspunktet greit, siden man ellers må betale ca 500 kr for å bare kjøpe innpass i akkurat denne loungen.

Kan forresten også nevne at bruk av klipp og å betale seg inn i loungen på Alicante lufthavn etter min mening er helt bortkastet, så sant man ikke absolutt trenger å sette seg ned for å jobbe litt eller vil ha drikkevarer. Vi var der ved lunsjtider, og loungen var steril og trist. Maten var et sørgelig kapittel - det var godt utvalg, men kvaliteten var ikke god. Utvalget av diverse drikke var dog godt, men kaffen var under par. Vi tok hver vår mineralvann og litt snacks, og gikk etter 20 minutter... Neste gang vi er på denne flyplassen går vi heller til et av serveringsstedene i etasjen over!

syrou, Spielhaug and btm like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,341
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært mye rundt med Loungekey på HB plat MC. Særlig da det var gratis, fri bruk og ikke klipp som nå. I disse dager har jeg bedre kort :D

Aldri noen gang, på masse forskjellige flyplasser, vært noe problem å ha med 1 gjest som "inngang nr 2".

Fler enn en gjest/1 ekstra "klipp": veldig varierende, og avtalen sier sikkert egentlig at det ikke skal være mulig. Men det er jo uansett en annen historie.

14. syrou

syrou Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for anmeldelsen av denne loungen. Jeg er en flittig bruker av Alicante flyplass, så det er greit å vite.

biaop liker dette
  15. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,776
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg pendler Oslo-Alicante mange turer i året. Har Prioritypass unlimited for 2 og bruker alltid loungen. Jeg synes den egentlig er helt grei og finner alltid sitteplass med ladekontakt.
    Matmessig er det ikke gourmet, men synes det har forbedret seg en del siste året. Godt utvalg til frokost med både ferdigsmurt og brød/baguetter og pålegg samt egg, pølser og bacon.
    Til lunch ca etter 12 kommer det 4-5 forskjellige varmretter i små skåler og noe avkjølt i tillegg til brød/baguetter.
    Godt utvalg med snacks og drikkevarer.
    Enig med @prisjeger at kaffen ikke er all verden.

Men spesielt i månedene juli-september er loungen et veldig godt alternativ til den fullstendig overfylte terminalen.

syrou liker dette
  16. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    IMO er det definitivt ikke verdt å betale seg inn. Stemmer i at maten er av dårlig kvalitet mens drikkevareutvalget er veldig bra. Snacks og søtsaker er ok.
    Er dere to personer, har fire klipp i året og reiser en del ville jeg spart klippene til en annen lounge.

syrou liker dette
  17. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Så hva med innlegget ovenfor at man må betale inn en gjest, altså ikke kan benytte klippene/tilgangene for en gjest? Var dette en enkelthendelse, eller noe nytt de har begynt med ? Brukervilkårene sier fremdeles at man kan ta med gjest

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,341
    Bonuspoeng:
    293
    Det må ha vært en dårlig agent i døren.

Reglene for Loungekey er klare nok, man kan alltid ta med 1 gjest. Til samme "kostnad" som hoved-person, altså 1 klipp hvis man ikke har fri tilgang på kortet sitt. Mer enn 1 gjest er opp til loungen sin discretion.

Dersom loungen er full, kan det tenkes at akkurat denne oungen har sin egen regel om å ikke tillate gjester. Men har aldri hørt om eller opplevd det noe sted.

Da stenger de heller helt for inngang, til antall gjester totalt synker.

Det siste skjedde meg nylig i EDI, som er en bra flyplass generelt men som oversvømmes av syden-reisende når det er sommer. De hadde en bra virtuell kø-ordning (meld på i app), og jeg slapp inn på 10 minutter ca.

syrou liker dette
  19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Med Loungekey er det forskjellig fra bank til bank om gjester går som et klipp eller om de går til den prisen man betaler når man har brukt opp alle klippene. Handelsbanken har sistnevnte løsning, men med feks Nordea eller DnB så brukes det et ekstra klipp så lenge man har fler igjen.

syrou liker dette
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,341
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke riktig for Handelsbanken.

Har hatt plat MC der I årevis, også da de ikke hadde begrensning på antall innganger, men både før og etter kan man ta med 1 gjest ved bruk av klipp.

Samme for DnB ja.

syrou liker dette

Del denne siden