Det står på nettsidene deres at gjest koster penger. Enten et det feil eller så har de endret praksis
Du har helt rett! De har endret praksis. Nå står det veldig tydelig at ikke OSLounge innland inngår også. Var ikke noe problem med gjest før, selv om det selvsagt spiste opp et klipp. Enda en grunn til å trekke Amex Plat kortet istedet da. Alltid 1 gjest inkludert og ubegrenset antall innganger
Har brukt DnB loungekey ved 2 anledninger for meg og 3 andre gjest uten problemer, de blir trukket fra mitt klippekort (gratis inkluderte besøk).
Har brukt DnB loungekey ved 2 anledninger for meg og 3 andre gjest uten problemer, de blir trukket fra mitt klippekort (gratis inkluderte besøk).
Kona+1 skal ut å reise uten meg. Kan hun bruke av de inkluderte loungebesøkene fra DnB Saga kortet med sitt ekstrakort? Jeg forsøkte å registrere kortet hennes på Mastercard Airport Experiences men jeg får meldingen "Please enter a valid payment card number." Er det eventuelt andre måter å dele loungebesøk med familien på?
Det er forskjell på DnB loungekey og Handelsbanken loungekey. HB har endret vilkårene til å kun gjelde kortmedlemmet. DnB har ikke. Begge to har klippekort som prinsipp. Men jeg også brukte DnB loungekey for meg selv og 2 gjester uten belastning for 3 uker siden. Ville blitt belastning for nr 2 og 3 med HB slik de har endret på reglene. Gjerrige begge to uansett. 8 klipp for DnB PB er jo lite, men HB sine 5 uten gjest er enda mer gnuen. Helt unødvendig, siden du fort går tom for klipp uansett.
Dette er korrekt. Vi brukte kort fra Nordea (via Mastercard Airport Experiences app) og deretter Handelsbanken (via Loungekey app) i Hanoi og Da Nang. To klipp for meg og gjest gikk fint med Nordea-kort. Med Handelsbanken kortet blånektet flere lounger å bruke to klipp, og vi måtte betale 30 USD for 1 gjest. For meg virket det som det var knyttet til kortet og ikke Lounge policy (i dette tilfelle Peninsula). Som morsom apropos var det ved ett tilfelle billigere å betale seg inn som "vanlig person" (rundt 150 NOK) og ikke som Loungekey tilknyttet gjest (30 USD).
Det blir ekstra gøy på steder der "lounge" er avslag i prisen på en flyplassrestaurant. Man betaler 30 usd for kanskje 250 kroner avslag på regningen
Noen som har bilde av menyen og vinkartet på trattoria tavolare på OSL? Vurderer å bruke 2 loungeklipp der og få 480kr rabatt på regningen.
Nja - HB sitt kort er vel i all hovedsak et gratis-kort til foreningsmedlemmene (akademikerne). Gitt at det først var ubegrenset, så 5 klipp i året, også videre begrenset til kun kortholder, vil jeg tippe at de fremdeles taper penger på tilbudet.
Joda, men det blir omtrent som alle forsikringsselskap også gjør. De starter ut med gode vilkår og priser for å få deg ombord, og så blir det gradvis dårligere til for mange kunder hopper av.
Sitter nå på Plaza Premium Lounge Helsinki. Helt greit Lounge. De har litt varm mat og diverse drikke. Hadde ikke tilgang til Finnair Lounge her. Usikker om det hadde vært verd 600kr når jeg har gratis Lounge på Plaza gjennom LoungeKey. Med over 6 timer venting til neste fly prøvde jeg nå å forlenge mitt opphold i Plaza Lounge. I følge LoungeKey kan man oppholde seg der maks 2 timer. Men etter over 2 timer var mitt opphold fremdeles gyldig. Fikk vite at det kunne være 3 timer avhengig av reisested.
Er det ansatte som faktisk sjekker og hiver ut folk etter 2 timer? Virker som det er noe fleksibelt endel steder? I alle fall aldri sett noe når jeg er innom kontraktslounger i utlandet.
De stedene det er et problem slipper du ikke inn hvis det er mer enn x timer til flyvningen din. Har aldri vært borte i at de har bedt folk forlate loungen
Både DNB og Nordea bruker Mastercard Airport Experiences for LoungeKey. Men det er jo bare mulig å legge inn ett kort. Hvordan løser man dette? Bruke opp på ene kortet først, så bytter man kort i appen? Eller er brukeren koblet til kortutsteder man har lagt inn i profilen første gang? Det står jo DnB når man logger inn, på samme måte som det står Handelsbanken i LoungeKey-appen, men det kan jo som sagt være pga de henter info fra kort som er lagt inn.
Bruker 2 forskjellige kontoer hos MC Airpot Experiences. Altså lager to kontoer, bruker forskjellige eposter.
Tror jeg brukte samme epost adresse på to ulike kontoer. Brukernavn er ikke epostadresse. For å gjøre det mest mulig enkelt laget jeg nesten to identiske brukernavn med samme passord på begge. La kun til et 1 tall bak brukernavnet på konto 2.
Takk, da ble det slik. Hadde brukernavn på DNB, brukernavn2 på handelsbanken fra før ser jeg, så har tydeligvis vært borti det problemet før. Men de har hatt ulik app så har ikke tenkt noe mer over det. Brukte brukernavn1 på Nordea nå, så er det bare å logge av og på mellom de to.