Inspirert av denne https://insideflyer.no/forums/threads/hvilken-lounge-skal-jeg-velge-bkk-og-sin.15095/, så tenkte jeg kanskje litt mer på generell basis, hva lønner seg når det gjelder lounge og reiser på økonomiklasse. Når man reiser alene og er EBG/EBD så er det jo relativt enkelt, men når hele familien er med, eller når man har splittet reisefølget opp i flere reiseruter, hva gjør man da? Det koker vel egentlig ned til: Lønner det seg å kjøpe enkelttilgang til lounge når man reiser 1-2 ganger loung haul med familien på 5pax, eller finnes det andre løsninger? Enkelttilgang til lounge kan man i de fleste kontraktlounger kjøpe seg inn i ved inngangsdøra, men ofte kan det lønne seg å kjøpe via-via. Feks Revolut tilbyr tilgang til North Sea Lounge i SVG til 260NOK, mens det koster 400NOK ved inngangen. Eller bør man investere i et abonnement på PriorityPass/Loungekey? Rotete spørsmål, men dere skjønner sikkert problemstillingen…
Om du skal besøke loungen ved avreise kan du gjøre det billigst mulig og kjøpe billetten via Revolut/DragonPass. Ved mellomlanding blir det litt mer komplisert. Kontraktsloungene begrenser ofte besøket til 3 timer før avgang med ordinær tilgang (businessbillett/statuskort/kredittkort/billett i døren, osv). DragonPass er billigere, men du kan normalt ikke komme tidligere enn 2 timer før avgang Har du mellomlanding på flere timer er det absolutt best å bruke flyselskapenes egne lounger, som ikke begrenser oppholdstid. Rekorden min er 5 timer i SAS-lounge på Kastrup og det kan du glemme med DragonPass ol.
En ting er regnestykket på mat og drikke, en annen er jo ro. Betaler gladelig en hudrelapp per pers bare for å slippe timesvis med terminal.
Tre timer er jo som regel nok ved mellomlanding. Har man mer enn dette så begynner det jo å bli attraktivt å ta en tur ut av flyplassen, litt avhengig av hvor i verden man er og når på døgnet det er. Skal man jobbe blir det kanskje litt annerledes...
Jada, forskjellige ønsker osv. Mitt utgangspunkt var Spielhaug med familie på 5, kanskje med små barn. Da frister det lite med en svipptur på strøket eller museum
Det ligger et akvarium et steinkast unna Kastrup. Perfekt underholdning for de små men kanskje litt kjedelig hver eneste gang, og Experimentarium blir kanskje litt langt å dra for en mellomlanding. EDIT: Innså det ikke nødvendigvis var snakk om København her. Leste "strøket" som Strøget Faktisk vil jeg si at det å komme seg ut av flyplassen i mange tilfeller er viktigere med små ved lange mellomlandinger. Men at det er en by der det er enkelt å komme seg rundt er da essensielt
Gode innspill! Og spesielt nå i våres når vi har et uspesifisert antall timer (avhengig av om jeg finner biz eller ikke) på BKK, så kan jo en svipptur ut være helt innafor.
Jeg reiser som regel i ECO og vurderer å bestille Priority Pass gjennom jobben. Priority Pass er det eneste alternativet i dette tilfellet, og jeg ser at det ikke er veldig lukrativt her i Norge. Ingen tilgang til lounge i OSL, kun 240 kr. rabatt på regningen hos Havsalt, som liger på utelandsdelen. Lurer på om noen vet om man kan få denne rabatten når man kommer fra utlandet og skal videre innenlands samme dag? Før man forlater utenlandsområdet selvsagt
Loungekey har jo tilgang på OSL lounge, og det vil forundre meg om ikke den nye innenriksloungen også kommer på LK, men hvis det er PP som er gitt ut fra firmakrav ift. kostnadnsdekning så hjelper jo ikke dette deg....
Gikk på en smell på Frankfurt, vi var en EBD og en EBG i et reisefølge på 6. Da trodde jeg det var enkelt for de to siste å kjøpe seg inn (vi hadde Lufthansa billetter), men neida, ikke mulig å kjøpe seg inn der.... En gjest hver var ok, men ikke mulig å kjøpe seg inn.