Loungerapport LHR T2

Tråd i 'Reisebrev' startet av KristianSk, 10. sept 2014.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Den funker også bra som ventekrakk på overfylte stasjoner har jeg hørt (husk tøfler) :D

    [​IMG]
    (c) Fnate
     
    SASDC8, Robert H, Ruby and 2 others like this.
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    BA tøfler, må vite!

    Om jeg skal anbefale en eneste reisegadget til folk så er det sånne tøfler.
     
    Robert H, KristianSk and PettR like this.
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, det er utsikt, men jeg glemte å sjekke hvor god utsikten var :)
     
  4. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Ai. Kjenner at jeg må bort en tur så vi kan få en second opinion og finne ut mer om utsikten :D
     
    KristianSk liker dette
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte et bilde fra Air Canada loungen.. Masse sitteplasser her også.

    [​IMG]
     
    Islending, chrisbu, Jørgen and 2 others like this.
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ikke ille ut disse loungene her, gleder meg til å teste de selv.
    Den første loungen du prøvde Plaza Premium Lounge, er dette en *A lounge eller en kontrakts lounge?
    Vil man ha adgang etter at LH åpner sin lounge?
     
    KristianSk liker dette
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Plaza Premium loungen er en kontraktslounge som du isåfall må betale deg inn i etter at LH åpner sin lounge.
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lærte en gang at skal man få noe gjort så må man nesten gjøre det selv, og det ser ikke ut til at noen har umiddelbare planer om å fullføre denne rapporten for meg...

    Så da kommer loungen som nok er mest aktuell for brorparten av forumbrukerne, nemlig loungen SAS benytter i "The Queen's Terminal" - Lufthansa Senator/Businesslounge.

    Lufthansa loungen er delt inn i to deler, en ganske stor businessdel og en litt mindre Senatordel. Lufthansa har sansynligvis hatt en dialog med SAS loungen på OSL og kommet frem til at *G lounger helst bør være ubevoktet. Såvidt jeg kan se nå kl. 06 om morgenen er det ingen forskjell på innholdet i loungene (mulig det endrer seg utover dagen?), så det er nok heller en måte å skilde de som faktisk er rike og de som flyr for andres penger, ellernoesånt... :)

    Frokostutvalget er godt, og de bruker ikke samme eggerøreoppskrift som Singapore loungen i T3 (om noen flere enn meg tar denne referansen?).

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Alt i alt er finfin lounge, og jeg tipper at den er fullt på høyde med United loungen også ved middagstider.

    Da gjenstår Singapore sin lounge, jeg hadde ikke tid til denne idag så den er up for grabs..

    God morgen!
     
    Last edited: 18. okt 2014
    drsyk, Baldrick, Islending and 4 others like this.
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Elefanten min la merker til at de hadde gummibjørner på Lufthansa loungen.

    Fikk du testet disse? Han er veldig interessert i en liten rapport om mykhetsgraden og generell kvalitet.

    Det ser ut som om det er to ulike typer? En Weiss og en Au Naturell
     
    Henrik, jefi99 and KristianSk like this.
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    To varianter av ypperste kvalitet, men jeg har aldri påstått at jeg er noen ekspert på området.
     
    Last edited: 18. okt 2014
    Fnate liker dette
  11. bensen

    bensen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nå er jeg litt ny på dette, men sånn som jeg har forstått det kan du besøke alle Star Alliances' lounger så lenge du har en flygning med en SA carrier og EBG?
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Med unntak av noen dedikerte first class lounger så stemmer vel det det bra ja.
     
  13. bensen

    bensen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ok, herlig. Takk for svar!
     
  14. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har testet Plaza Premium loungen i Singapore? Skal fly BA fra SIN, og hører loungen ikke er spesielt bra.
     
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    På vei til SQ loungen tok jeg en tur innom Lufthansa loungen, det så intimt ut (men maten så god ut)...

    [​IMG]
     
  16. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Etter en fin tur i betalt first class på Heathrow Express (jeg kan virkelig ikke få skrytt nok av dette produktet, verdt hver eneste krone) ;););) var det tid for å teste den siste loungen i dronningens terminal. Og kanskje den vi alle hadde størst forventninger til.

    SQ loungen ligger i statelitterminalen sammen med Air Canada og United, og for å komme dit må man kjøre rulletrapp, masse rulletrapp.

    [​IMG]

    (forestill deg en lang gang med SQ Girls i den andre enden, jeg turte ikke ta bilde)

    Loungen er delt opp i en First og en Business del, jeg hadde selvfølgelig bare tilgang til businessdelen med SAS billett og gullkort. Forhåpentligvis får vi rapporter fra F-delen også etterhvert.

    [​IMG]

    Det første som møter deg er buffeten, matutvalget er stort (sannsynligvis like stort som United sitt) og av god loungekvalitet. Jeg smakte kun på chicken tikka masalen og på loungeskalaen var den terningkast 5, på den generelle tikka masala skalaen en passe sterk 3er (Durbar i i Bayswater har forøvrig den beste tikka masalaen i London). Konklusjonen må bli at det er bedre å dra på indisk restaurant enn å kjøpe biz billett med SQ dersom indisk mat er formålet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lounge area
    [​IMG]

    [​IMG]

    Mitt favorittelement i hele loungen
    [​IMG]
    [​IMG]

    Jeg sjekket ikke hva de har å by på i baren, men det er det sikkert andre her som vet...
    [​IMG]

    Utsikt har de også...
    [​IMG]

    Bad (loungen har forøvrig også dusjfasiliteter)
    [​IMG]

    [​IMG]

    Min konklusjon må bli noe som...

    Dra til SQ når du vil spise og jobbe i fred og ro, dra til United når du vil drikke og dra til Lufthansa når du vil høre tyske forretningsmenn snakke høyt i telefonen på tysk. Uansett hva du har tilgang til i terminal 2 vil du sannsynligvis bli fornøyd, alle loungene er virkelig gode sammenlignet med andre businesslounger jeg har besøkt i fjern og nær.

    Nå skal jeg straks ut å fly SAS Go, så vi tallast (alle loungene serverer forøvrig gratis vann i ubegrensede mengder) :)
     
    Last edited: 17. april 2015
    drsyk, Are, Petter B-C and 12 others like this.
  17. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Meget bra, takk for påfyll!

    Ser ut som ypperlig tidsfordriv en lørdag i framtiden. Sist jeg og en kompis var der rakk vi kun innom Air Canada og United hvor vi jobbet oss gjennom drinklisten...:D

    Synes SQ-loungen ser noe mindre ut enn United's? Prøvde du - eventuelt så du, dusjfasilitetene til SQ?
     
    KristianSk liker dette
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk :)

    Loungen er nok også en god del mindre enn United sin. Rakk ikke sjekke dusjfasilitetene..
     
    bern747 liker dette
  19. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Er det "tipseplikt" I baren til UA slik det er I USA?
     
  20. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Vi la ihvertfall ikke igjen 1 cent.. og drinkene ble bare bedre og bedre:D Så heller ingen andre som tipset her... og vi satt noen timer...

    [​IMG]


    [​IMG]
     
    drsyk, Petter B-C, tommyloke and 3 others like this.

Del denne siden