Etter en fin tur i betalt first class på Heathrow Express (jeg kan virkelig ikke få skrytt nok av dette produktet, verdt hver eneste krone) var det tid for å teste den siste loungen i dronningens terminal. Og kanskje den vi alle hadde størst forventninger til.
SQ loungen ligger i statelitterminalen sammen med Air Canada og United, og for å komme dit må man kjøre rulletrapp, masse rulletrapp.
(forestill deg en lang gang med SQ Girls i den andre enden, jeg turte ikke ta bilde)
Loungen er delt opp i en First og en Business del, jeg hadde selvfølgelig bare tilgang til businessdelen med SAS billett og gullkort. Forhåpentligvis får vi rapporter fra F-delen også etterhvert.
Det første som møter deg er buffeten, matutvalget er stort (sannsynligvis like stort som United sitt) og av god loungekvalitet. Jeg smakte kun på chicken tikka masalen og på loungeskalaen var den terningkast 5, på den generelle tikka masala skalaen en passe sterk 3er (Durbar i i Bayswater har forøvrig den beste tikka masalaen i London). Konklusjonen må bli at det er bedre å dra på indisk restaurant enn å kjøpe biz billett med SQ dersom indisk mat er formålet.
Lounge area
Mitt favorittelement i hele loungen
Jeg sjekket ikke hva de har å by på i baren, men det er det sikkert andre her som vet...
Utsikt har de også...
Bad (loungen har forøvrig også dusjfasiliteter)
Min konklusjon må bli noe som...
Dra til SQ når du vil spise og jobbe i fred og ro, dra til United når du vil drikke og dra til Lufthansa når du vil høre tyske forretningsmenn snakke høyt i telefonen på tysk. Uansett hva du har tilgang til i terminal 2 vil du sannsynligvis bli fornøyd, alle loungene er virkelig gode sammenlignet med andre businesslounger jeg har besøkt i fjern og nær.
Nå skal jeg straks ut å fly SAS Go, så vi tallast (alle loungene serverer forøvrig gratis vann i ubegrensede mengder)
Last edited: 17. april 2015