Hei Jeg hørte noen fugler kvitre om at loungetilgang for SAS Plus ble skjerpet i år. Er det noen som vet hvilke lounger som Plus-reisende har tilgang til? Lurer spesifikt på lounge i AGP, Malaga.
Men skal det ikke komme en mer offisiell bekreftelse på dette? Synes det er såpass viktig at de kunne spandert en mail (hyggelig hvis de skrinlegger hele prosjektet også!)
Snakket med kundeservice. De bekretet at endringen hadde skjedd. Spurt om man fikk tilgang til lounge i Malaga. "SAS har ingen lounge i Malaga". Hun refererte til sas.no for å se hele loungeoversikten. flyselskap-dot-no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/loungeoversikt/
Hvis du allerede hadde kjøpt Plus-billett fra AGP da SAS forbedret loungetilbudet sitt, så ville jeg først gjort SAS oppmerksom på at du kjøpte billetten etter SAS' egen reklamering med fast track og lounge, med disse bebudede godene som forutsetning for billettkjøpet ditt. Hvis det ikke fører noen vei, så ville jeg tatt veien om Forbrukerrådet. SAS har gått så høyt ut så lenge med FT/lounge inkludert i Plus-billetten at de pent har å stå inne for det. Etter denne forbedringen fra SAS, har jeg selv valgt å booke alle mine seks flights BLL-OSL i vinter med DY. Heller betale 378,- med DY og £15 i PP-lounge enn 1600,- med SAS pluss ytterligere £15 i PP-lounge ettersom SAS selv med slike billettpriser er så smålige at de ikke tilbyr lounge.
Vi har booket BGO-ALC i SAS Plus til sommeren da de reklamerte med loungetilgang og fasttrack. Tok opp med kundeservice og fikk bare beskjed om å sende inn en klage etter at reisen er gjennomført. Indirekte skriver de også at det ikke hjelper å klage ettersom tilbudet om lounge og FT allerede er fjernet. Way to go
Du har tilgang til Loungen i AGP ut Januar i år (testet dette selv senest på søndag). Fikk for øvrig også tilgang til Fast Track (aka Fast Lane som det kalles på AGP) men dette gjelder også kun ut Januar i år. Har du PP kort kan du benytte dette for tilgang i Loungen på AGP (står skilt på skranken når du kommer inn + at jeg så noen som gjorde dette på søndag). Edit: For min egen del vil jeg fra 1 Februar benytte andre *A selskaper når jeg skal fly hjem fra AGP og alle andre destinasjoner hvor SAS har kuttet Lounge og Fast Track!
Jeg lurer på en ting når det gjelder det. Vil du ha adgang til 3parts Lounge med EBG når du flyr feks LH? Jeg fløy SN hjem fra Manchester en gang, og da så jeg at Dragen bladde opp i en perm for å finne bilder av SAS kortene for å se om jeg hadde adgang. Det er jo SAS som betaler for lounge tilgangen når du har et EBG kort, unasett om du flyr med SAS eller LH, og hvis SAS da har sagt opp avtalen, vil man da få tilgang?
Du har tilgang så lenge andre *A carriers enn SAS tilbyr lounge for *A Gold når du flyr på deres metal, noe vel de fleste gjør. Det er vel *A Gold-status som er styrende i så måte, avhengig av hvilke loungeavtaler carrier har selvfølgelig.
Så SAS ønsker altså at folk med status skal fly med LH,LX,SN,OS til Syden i stedet for med dem? Høres ut som glimrende business strategi
Korrekt. De ønsker at slike som meg som har 100+ reiser i billigste økonomi i året og flyr Plus i feriene med familien skal ta mine "plus-penger" til et annet selskap og kun fly billigst mulig med SAS... Snakker om kontraproduktiv forretningsmodell...
Der er flere i Danmark som har fået 5k point i kompensation per pax grundet denne ændring. Ved ikke om det kun er i Danmark at de har givet kompensation.
Ble nektet adgang i Air China loungen på PVG i dag. Reiste i PLUS. Står da vitterlig på nettsiden at man med PLUS har tilgang til SAS lounges samt partner lounges i Tokyo, Beijing og Shanghai? Noen som har opplevd lignende?
Regnet med det ja.. Klage er sendt. Noen som har fått en slags kompensasjon for dette? Skrev i hvert fall at jeg forventet det