Loungetilgang ikke lenger inkludert i Qatar Airways Business Class

Tråd i 'Nyheter' startet av lMartin, 10. nov 2020.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, med mindre man har en himla lang stay over, så skal det godt gjøres å spise og drikke for $200US pr person. Nå kjenner jeg riktignok ikke prisene på den flyplassen, men lell.
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    I tillegg har de tatt vekk gratis setevalg ved booking på billigste biz.

    Vet ikke om de her følger BA og tar betalt for valg av sete i biz, noe de har gjort all den tid du ikke har sølv eller mer i BAEC.
     
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det som er litt ironisk også er at man ved en lang layover fint kan kjøpe seg inn i Al Safwa First-loungen til rundt $170 om jeg ikke husker helt feil og der klarer du fint å både spise og ikke minst drikke for den prisen. Kan ikke se at det er noen begrensning på Business Classic-billetter :cool:
     
    tobeornot999, RoadKing and Insomnia4u like this.
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Qatar har i alle fall så langt ikke kommet med noen informasjon om at dette kommer som en statusfordel. Statusfordelene nevner per nå spesifikt setevalg i economy som en fordel.
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Jaja, nå har ikke QR en 2-4-2 layout som gjør at man vil betale seg ut av faren for å havne i ett av de to midtsetene på 4er-setet i CW :D
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Synes det er helt ok.

    Flere alternativer for de som kanskje ikke trenger lounge (kort mellomlanding, kjøper seg inn i AS First loungen++).
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Mellomlanding er en ting, men her ryker vel lounge hele veien?
     
    RoadKing liker dette
  9. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis det koster det samme som tidligere, men med mindre fordeler så er det vel ikke helt greit. Kunne jo også tidligere kjøpe seg inn i First lounge etc, bare at du har business lounge i tillegg.

    Men, vi må vel forvente at det knipes inn der det kan slik samfunnet er idag.
     
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke sikkert det fungerer lenger med disse R business billettene når du ikke lenger får tilgang til business class loungen til Qatar i Doha.
     
  11. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Vi får vel fortsatt adgang som følge av status unntatt på de egne loungene til QR på f. eks LHR og DOH Hvis dette også forsvinner er jo dette er veldig dårlig deal?
     
    toro1 liker dette
  12. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Begynner de å ta betalt for seter i C på R billetter men samtidig gir gratis setevalg til statuskunder er jo dette en forbedring etter min mening. Synes BA gjør det bra på dette området:)
     
    tobeornot999 and OttoL like this.
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har status ja :)
     
    flying_all liker dette
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    :D:p
     
  15. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet er at QR foreløpig ikke har bekreftet at dette er tilfelle. Preferred seating i economy er en statusfordel. Det står ingenting om business.

    Jeg kunne vært enig med deg hvis QR faktisk innførte et nytt og lavere prispunkt i business class. Så vidt jeg kan se er prisene for billigste business de samme i dag som de var på mandag, og vi betaler med andre ord det samme for et dårligere produkt.

    Kall meg gjerne gammeldags, men jeg synes en flybillett til over 20 000 kroner bør inkludere lounge.
     
    SayWhat, furlong, magnusant and 7 others like this.
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, er vel vanskelig å få nøyaktig svar på om det blir samme pris bare mindre fordeler.

    Jeg synes det som sagt er helt ok fordi da er det også bedre plass til de med status / betaler seg inn. De siste årene har det ikke akkurat vært veldig eksklusivt med lounge når det knapt er sitteplasser...
    Tror neppe det forsvinner. Da forsvinner nok interessen for å skaffe seg status hos kundene.
     
    jgroneng liker dette
  17. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Verd å legge merke til at Oslo - Bangkok koster 6000 kr ekstra tur retur for å gå fra ikke lounge til lounge. Oslo - Sydney snakker vi om 15 000 kr. Det er ikke småpenger.

    Til sammenligning er prisforskjellen på Emirates billetter Oslo - Bangkok 2000 kr t/r, og da hiver de med sjåførservice i begge ender i tillegg. Fatter ikke hva de tenker på....
     
    tobeornot999, sovehue and Tore like this.
  18. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leste på en annen nettside at statusmedlemmer i OneWorld får velge seter også på Business Select billetter og i tillegg adgang til lounger. Men da ikke Qatar loungene. Hadde billettene vært billigere så hadde jo dette vært en god deal egentlig. Så får vi se om dette stemmer da.
     
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  20. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Alle burde slutte å fly med Qatar etter at de voldtok masse kvinnelige passasjerer for noen uker siden.

    Jeg har flydd Qatar business 6 ganger, men kommer aldri til å ta med kona dit igjen... og det begynner vel å gå opp for meg at det samme vil gjelde emirates og etihad...

    Hvis noen ikke har fått med seg saken finnes den hos Lucky et eller annet sted

    vedlagt linkene til saken:
    https://onemileatatime.com/qatar-apologizes-sexual-assault/
    https://onemileatatime.com/qatar-government-statement-airport-strip-search-abandoned-newborn/
    https://onemileatatime.com/qatar-airways-passengers-strip-searched/
     
    SayWhat, furlong, ArthurDent and 2 others like this.

Del denne siden