Lucky har opplevd den "vennlige" SAS service...

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SKDAAP, 07. juli 2016.

  1. SKDAAP

    SKDAAP Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Synes det er greit at slikt blir publisert, for det er dessverre for vanlig å finne en eller flere som har en tydelig dårlig dag på jobb i SAS business. Hadde ei dansk berte sist som tydeligvis ønsket seg et annet sted, hun stod å lakkerte neglene (!) i business buffet´n midt på turen da jeg kom nedover for å gå til toalett. Så da kom det bare et "fanden" da hun måtte avbryte denne operasjonen på neglene for å flytte seg slik at jeg kunne passere. Hører med til historien at hun så sur ut hele tiden og avstod fra høflighetsfraser.

    Dette gjaldt da et individ, hadde ellers flere flotte og serviceinnstilte i kabin, det er bare så synd at slike "bad apples" får sette preget på turen.
     
    Wiolenze and kaijoar like this.
  3. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke reist i C enda, men har møtt noen av disse gretne danske damene (noen vil mene det er feil å dra inn både kjønn og nasjonalitet, men jeg ser i alle fall noe som ligner et mønster) på mange turer i både SAS Plus og Go på longhaul.
    På korte ruter er ikke humøret til CC veldig viktig, men jeg blir veldig glad hver gang jeg får en virkelig god opplevelse. På longhaul er det virkelig crewets humør som avgjør hele opplevelsen for meg, og her har tydeligvis SAS en jobb å gjøre.
    De kunne forøvrig ha lært mye av Widerøe, som har et crew her i nord som etter min erfaring kunne hatt litt av hvert å lære hvem som helst om smiling og servicenivå.
     
  4. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Det er virkelig synd med tanke på at SAS har et fantastisk bra biz-produkt ellers!
    Jeg opplever akkurat det samme når der kommer til Danskene. De er pottsure og hadde det ikke vært for at de norske og svenske medlemmene av cc stort sett alltid er i perlehumør så hadde det vært mindre trivelig å være passasjer..:confused:
     
    Wiolenze liker dette
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Får også legge til at de desidert beste CC opplevelsene min på SAS business også er fra dansker, det finnes virkelig en del stjerner der ute.
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Fra linken "But it’s the crew that really shocked me. The purser and one of the business class flight attendants were friendly, while the other two business class flight attendants were actively rude. They had zero charm, rolled their eyes at me when I asked for a drink in the galley, etc. I’ll assume they were just bad apples, but wow… they were among the worst flight attendants I’ve had in a while."

    Personlig hadde jeg en topp SK tur intra Norge her om dagen med super service. Og det er vel normen. Men SK må step up its game på sjarm siden, spesielt i Intnl biz. Slik inconsistency er helt uvanlig hos en mengde konkurrenter.
     
  7. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Nå har jeg i senere tid kun hatt to turer i business på long haul på SK. Den ene veien til NRT så var halvparten av crewet i business fullstendig uinteressert i passasjerene (han som var minst interessert var imidlertid ikke dansk, men svensk om det skulle være viktig...), mens det den andre veien var et veldig opplagt og trivelig crew (stort sett hele gjengen).

    Setene til SK er helt supre - veldig bra personal space, og jeg liker veldig godt det faktum at jeg kan ha oppe PC'en ved siden av bordet hvor maten serveres. Av en eller annen grunn synes jeg det ble veldig varmt å sove, men det var det samme på Austrian sist jeg fløy dem på LH. Det jeg kanskje har å utsette på produktet er at de har et veldig snevert utvalg av filmer/serier (og tildels mye gammelt/lite nytt) sammenliknet med andre tilsvarende produkter jeg har testet (Austrian, Lufthansa, Air Canada).
     
    Bernd liker dette
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har riktignok opplevd sure tryner også hos andre selskaper, men det interessante spørsmålet er vel egentlig hva SAS kan gjøre for å unngå sure tryner blant sine egne crew og hvordan selskapet kan forsikre seg om at de er ledende på service. Her er det faktisk gevinster å hente, for folk liker å fly med selskaper som yter god service. Nå kan man naturligvis aldri garantere seg mot enkeltpersoners vilkårlige innfall eller dårlige dager, en man kan jo sanksjonere dem. Det er jo egentlig bare unødvendig å irritere kunder med uvennlighet eller frekkhet, uansett hvor dårlig dag man selv måtte ha. Det gjelder ikke bare flightcrews, men også de som bemanner lounger og skranker. Ingenting er som å komme til SAS-loungen en grytidlig mandag morgen og få et olmt blikk fra en drage.

    Men generelt synes jeg SAS-crewene er svært vennlige, med en fin tone og humor. Det er uten unntak enkeltpersoner som kan fremstå som uvennlige, kanskje sett vekk fra når gruppementaliteten slår inn og selv det mest vennlige besetningsmedlem suges inn blant gardinmafiaen.
     
    Bernd and tommy777 like this.
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår ikke poenget med at de forskjellige nasjonalitetene skal ha noe å si? Flyr en litt med SAS får en da ofte en miks av skandinaver uten at det skal være noen nevneverdig forskjell. Jeg tror ikke på at dansker skal være mye mer sure enn svensker på longhaul :)

    Råtne epler finnes overalt. Stort sett veldig fornøyd med service om bord, i alle kabinklasser :)
     
    Flemming Poulsen and view like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Dessuten, alle kan ha en dårlig dag. Det har vel vi og :)
     
  11. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Snakk for deg selv... ;)
     
    kiev and RoadKing like this.
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Send feedback til CR både ved gode og dårlige opplevelser. Det gir SAS bedre forutsetninger for å proppe longhaulkabinen full av glade lakser, mens grumpy, førtidspensjoneringsklare galleytroll kan få andre oppgaver.
     
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Som mye annet her i livet starter holdninger ofte både på toppen og i toppen. Med toppen mener jeg at hvis du har en kronisk blid purser blir sannsynligvis de under han/henne også blidere. Evt. sure crew orker ikke jobbe lenge med så blide folk.
     
    milehigh liker dette
  14. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,170
    Bonuspoeng:
    93
    Personlig synes jeg dette blogginnlegget tar SAS på kornet. Hverken mer eller mindre.
     
    milehigh liker dette
  15. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Jeg har også oplevet et mix af crew, som har været sure, anonyme eller helt fantastiske. Synes alle disse grupper har været en blanding af alle nationaliteter. Ser ikke nogen forskel på opførsel/service vs. nationalitet. Der findes rådne æbler og stjerner i alle lande.

    Generelt synes jeg dog at servicen på SAS Business har været rigtig god de gange jeg har fløjet den. Det er længe siden jeg har haft direkte negative oplevelser, men har til gengæld oplevet flere i besætningerne det sidste år, som har været helt i top.
     
    tommy777 liker dette
  16. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    tommy777 liker dette
  17. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Nå vet vi jo at han var litt (un)lucky med crew...

    Ellers ser det ut som at han liker produktet veldig godt da. Han sier at det er en av be bedre matproduktet i transatlantisk business. Han fløy med catering fra LAX. Generelt sett så er maten etter min mening best fra Skandinavia.

    Han synes vel også setet er bra.
    Jeg er ikke helt enig i rankingen hans. Jeg mener at "staggered" er bedre enn "reverse herringbone", men det er igjen min mening... :)
     
  18. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Morsomt å lese.

    Jeg kjenner meg veldig igjen i hans kommentarer om treg servering ....og ditto tidlig start på frokost.

    Dette har SAS drevet med i alle år, og det har nesten blitt enda lengre tid nå med den nye "tallerken serveringen".

    På nattflygninger så hadde jeg ønsket med en mulighet for ferdig middag på 1 t 30t og frokost 1 time før landing. Jeg har bedt om det noen ganger og da får man alt på bordet på en gang - men som regel blir det noen oppgitte blkk også.

    Fra EWR-OSL så sitter jeg noen ganger å tenker at man sover bedre i Plus enn i Biz fordi du blir raskere ferdig med maten.
     
    Scandipendler liker dette
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Enda en anmeldelse av SAS sitt nye Business-produkt over dammen og denne gangen med en MEGET fornøyd reisende. Morsomt å lese det samme som mange andre også nevner, med for varm kabin, langtekkelig matservering og for tidlig frokostservering. Men mye skryt uansett og han har tydeligvis hatt ett veldig bra crew over:

    https://thepointsguy.com/2016/07/sas-a330-business-class-review/
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant at alle klager på temperaturen. Når vi reiste fra HKG var det rett før vi pusta frostrøyk.
    Seriøst kaldt der, måtte bruke teppe helt opp til halsen og dette på en dagflight..
     

Del denne siden