Lucky har opplevd den "vennlige" SAS service...

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SKDAAP, 07. juli 2016.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes også det har en tendens til å være for varmt i biz på SAS. Skal snart ut igjen, så det blir interessant å se hvordan det er neste gang.
     
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at dagflighter er perfekt; kaldt og godt. Folk kan kle på seg hvis de fryser. Nattflighter er badstu, noe som er hull i hodet. Folk kan kle på seg, ikke av seg.
     
    Mbj and Travellingalf like this.
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Samme opplevelse i go fra CPH-IAD. Teppe opp til halsen, noen måtte til slutt ta på seg jakke.... 10 mtr fremme i plus var det nok 10 grader varmere....
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs om ikke aircon er ujevn da. Den stod på full guffe rett på oss i midtrekka..
     
  5. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Støtter denne!
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    HKG-ARN i november i fjor:
    1) Badstu
    2) CC som var så grinete at jeg til slutt bare måtte le av det hele

    LAX-LHR med AA mars i år
    1) Badstu
    2) Verdens kjipeste mat

    Ikke akkurat verdens beste sammenligningsgrunnlag, men la gå. Ikke bare SK som sliter med tempen.

    Hadde SAS fått kastet ut sitronene og samtidig kjørt igang serveringen litt tidligere er jeg overbevist om at de hadde endt opp med det beste bizzeproduktet over dammen. Jeg er heller ikke enig i han derre Lucky at AA sine seter er å foretrekke.
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske bra feedback SAS får av TPG her:

    I’ve flown in some fantastic transatlantic business-class cabins over the past few weeks, including TAP’s new A330, the new Swiss 777-300ER (review coming soon!) and Singapore’s A380 — between the seat, food and service, Scandinavian’s new A330 beats all of those products (yes, even Singapore!). I only wish the airline offered better award availability — I wouldn’t hesitate to book this product for every flight across the pond, given the chance.
     
    Bernd and milehigh like this.
  8. SKDAAP

    SKDAAP Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Airbus er litt lettere på den måten. Cabin Crew kan styre temperaturen fra et panel i kabinen. Iallefall på nyere Airbus.
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Er enig i at maten blir servert alt for sent/sakte på tur østover. Da jeg reiste sist fra EWR tok det 3 timer før alt var unnagjort og med frokost 1,5 time før landing ble det ikke mye tid til soving. Dumt å måtte velge mellom mat og søvn - og jeg klarer ikke å sove på kommando med mindre det er helt stille i kabinen.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes SAS business har stort potensiale, men det mangler struktur, rutine og effektivitet.
    Kult at maten serveres fra tralle, men det tar en evighet dessverre..
     
    Bernd, Helikopter, Ole and 2 others like this.
  11. Ole

    Ole Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Personlig synes jeg at SAS sitt konsept fungerer meget godt på deres lengste flyvninger som til Los Angeles, San Francisco, Tokyo, Hong Kong og Shanghai (+ Miami når den kommer). Da har man god tid til en lengre middagservering, i tillegg til å få tilstrekkelig med søvn eller hvile før ankomst.

    Utfordringen er de kortene flyvningene og spesielt returflyvningene på kvelden/natten.
    For eksempel SK 926 IAD-CPH, SK 910 EWR-CPH, SK 908 EWR-OSL, SK 904 EWR-ARN, SK 944 ORD-CPH og SK 946 ORD-ARN.

    Mitt tips er å be om en "Please do not disturb"-lapp, kjøre full middag og heller sove over frokosten. Frokosten kan man alltid ta i loungen ved ankomst, eventuelt på videre flyvning til endedestinasjon :)
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har jeg nå prøvd to ganger på to forskjellige flyvinger og begge gangene har jeg følt meg som en idiot etter å ha "forstyrret" besetningen og spurt om det var mulig å senke temperaturen. Svaret var "nei" og himling med øynene begge ganger og da føler man seg ikke særlig lur.
    Og nei, det er ikke jeg som vil ha det spesielt kaldt. Det var andre på begge flyvningene som klaget om og spurte om akkurat det samme, men dessverre med samme respons.
     
    Shyneno and kiev like this.
  13. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Har også spurt om det samme. Svaret var at det er passasjerer lengre bak som fryser. Dog var svaret fremført litt hyggeligere, men like resultatløst.
    Så nå forstår jeg at A330/340 kjører sauna i fremre del av kabinen og kompenserer med fryseskap i bakre del.
    I snitt blir det vel OK?
     
    Shyneno and RoadKing like this.
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vi satt på rad 1 og frøys r*va av oss..
    Jeg tror dog at det var langt bedre for de som satt ved vinduet. Føltes som lufta stod i vill fart rett mot oss i midten.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skjønner jeg bør helgardere på fredag. Reise i Shorts og singlet me flippers. Ta med forsvarets lang over/under samt moon boots i håndbagasjen i tilfelle ullfille :)
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Haha.
    Ikke rart økonomi-folket hater biz-nisser..
    Kommer floppende inn med shorts og helsetrøye, sprader forbi den lange køen og rett inn på flyet og første de gjør når de er på flyet er å spyle i seg boblevann..

    Hva sier man til slikt?
    Let the haters hate..

    God tur :)
     
    Petter B-C, kiev, Shyneno and 3 others like this.
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Anser megselv som veldig fornøyd på ARN-HKG-ARN i juni. Hadde en fantastisk svensk flyvert som var på ballen til enhver tid, og som i tillegg hadde humoren og de gode kommentarene i bakhånd. Høyre del av kabinen hadde, etter hva jeg kunne observere, en heller lunken vertinne som hadde lagt igjen smilebåndet sitt hjemme...
     
    Upsaker liker dette
  18. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Var hun dansk? :D
     
  19. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Mine 5 cents etter ca 9 segments i ny Biz (EWR, LAX, NRT, SFO, HKG):
    - De nye setene er helt topp. Anbefaler 1A og 1H som har mye plass og kan by på en liten (1A) hhv ganske romslig (1H) skap foran.
    - Maten er meget god, drikkevarene er helt ok. Synes at det er morsomt med SAS sine egne cocktails (favoritt: "Take Off")
    - Noen ganger kan det bli for varmt, men har ikke opplevd badstua (enda)
    - Enorm variasjon hva angår CC. Ser ingen stor forskjell ift nasjonalitet, men opplever ofte at man har fantastisk service på den ene siden av kabinen, og "Dungeons and Dragons" på den andre. Noen er tydeligvis bare opptatt å "få jobben unnagjort" uten altfor mange forstyrrelser fra "fienden" i rad 1 til 8, mens andre er veldig vennlig og oppmerksom.
    Alt i et, synes jeg at SAS Biz er et fantastisk produkt som noen ganger fortjener en CC med bedre humør.
     
    RoadKing, Scandipendler and Shyneno like this.
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det kan være lurt å spille inn misnøye med crew til SAS via feedbackfunksjonen deres (i den grad den blir hensyntatt). Var det forøvrig ikke noe 'rate my crew' på gang i appen?
     

Del denne siden