Lufthansa åpner til 60 destinasjoner fra Juni

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TElg78, 15. mai 2020.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
  2. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Gledelig nyhet, men blir dessverre ingen Tysklands-tur før reiserestriksjonen oppheves.
     
  3. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge de ikke har karantene i Tyskland skal jeg ta meg en biltur i slutten av juli. Får hjemmekontor for karantenen i Norge.

    Nyeste konspirasjonsteori er, at den norske regjeringen krever karantene inntil sommerferiene er slutt og alle ble tvunget til ferie her i landet... :D
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Tøft å gi blaffen i reiserådene til myndighetene!
     
    Insomnia4u, animals and Darkcho like this.
  5. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes at det faktisk er noe man selv har rett til å ta standpunkt til. Ønsker man å feriere i utlandet , og tar karantene i etterkant så er det ett personlig valg, som ingen har noe med!
     
    Blaa liker dette
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
  7. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
  8. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Og så er det selvfølgelig problemstillingen at de fleste reiseforsikringer har begrensninger i forhold til om man reiser på tross av UD's reiseråd.
     
  9. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Man velger ikke norsk reiseforsikring såfremt den er utvidet.
    Alternativer finnes:

    https://www.axa-schengen.com/en
     
  10. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Denne var jo ikke uinteressant. Sakset fra deres side om CoViD-19:


    Because of this, any new policy issued after 11/03/2020 will not cover you to cancel or cut short your trip for any reason related to coronavirus.​

    All new policies will still benefit from all other cover, including emergency medical costs and baggage.​
     
    furlong liker dette
  11. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Tror regjeringen vil ikke, at de må hente folk tilbake fra fjerne områder. Skjønner den. Så jeg kommer ikke å ta sightseeingturer og det blir heller ikke typisk norkse fylleferier. Men når en ikke har familie her er det også et spørsmål om man blir gale etter noen tid eller ikke. I tillegg trenger mine foreldre hjelp med oppussing - de blir ikke yngre.

    Heldigvis har jeg en sjef som er helt enig og støtter så mye hjemmekontor som er nødvendig. :) Som det ser ut, skal regjeringen vel vurdere karantene for de som reiser inn fra nordiske land. Kanskje det ikke blir noen karantene når jeg er tilbake 1.8. :)

    Som tysk statsborger er den norske regjeringen ikke ansvarlig for meg (heldigvis^^). I tillegg har jeg flere backup i Tyskland (kan til og med melde flytting^^). Helseforsikringen gjelder fortsatt i EU.
    Reiseforsikringen er på en måte ikke relevant. Har bestilt flexi fergeticket som kan avbestilles. Jeg med bilen, så det er mange måter å komme seg tilbake. Overnatte i bilen (allemannsretten gjelder i Norge og Sverige).

    Man må ikke se problemer hvor det ikke er noen. Viktig er at man holder seg til lokale regler som munnbind i Tyskland, holde avstand etc.
     
    snartur liker dette
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Oversikt på alle Sommer 2020 ruter for Lufthansa Group: PDF link

    "Lufthansa Group significantly extends June timetable". Pressemelding 28MAY link
     
    Sonictravel liker dette
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser at Budapest står der både fra MUC og FRA, problemet er bare at Ungarn ikke har åpnet for annet enn ungarske statsborgere og fastboende utlendinger, og det skjer ifølge venner i Budapest ikke noe før tidligst 15 juni.
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å se at unge D-AIXP (levert februar 2020) er på tur over Atlanteren i dag MUC-LAX, med passasjerer.

    [​IMG]
     
    Avixlo, Upsaker, RoadKing and 3 others like this.

Del denne siden