Skal ut og fly litt igjen, og sliter litt med hva jeg skal velge på utreisen: Alt 1) FRA - YVR med LH B744 Alt 2) MUC - YVR med LH A330 Alt 3) LHR - YVR med AC B777 Jeg hadde håpet og få fly med 747-8i siden jeg ikke har fått krysset av denne på lista over flytyper jeg har prøvd enda, men det er ingenting som tyder på at det er noe annet enn en av de eldste 747-400 i LH sin flåte som kommer til å gå på aktuelle reisedatoer. A330-alternativet føles litt kjedelig og ordinært. AC har jeg pr. dd. ikke flydd med før, men B777 føler jeg er hakket mer eksotisk enn A330. Prismessig går det for det samme, rent praktisk er alt 1 eller 3 å foretrekke. Disse skal betales med cash fra egen lomme, så det blir premium eller kanskje biz hvis jeg føler at jeg kan ta meg råd til det. Hva ville dere valgt?
Har fløyet AC B777 i øko lhr-yvr og det synes jeg var helt kurant. Nå har vel andre hatt opplevelser som er rimelig bajs med AC så kanskje jeg hadde flaks den gangen? Ved Biz hadde jeg gått for Fra da du kan sitte i 2 etasje på 747
Jeg vet @Ida hadde en kjip opplevelse med AC, men jeg mener jeg har lest flere positive enn negative erfaringer med AC. Nå får jeg uansett prøvd AC når jeg skal videre fra YVR til OGG, så jeg heller nok mot 747 uansett om det blir premium eller biz. Min eneste bekymring er egentlig at flyene pusher 20 år og om dette på noen måte vil forringe opplevelsen. Min eneste tur over dammen med 747 var med var et av UA sine gamle fly og det var definitivt ingen stor opplevelse.
Slik det ser ut nå er det hipp som happ i Premium. Hvis det blir business gir nok Lufthansa-ruta noe mer (150%).
Jeg har akkurat fløyet Lufthansa t/r Vancouver, med 747-400 til Vancouver og A340-600 tilbake (via MUC går med A340-600 / A330), jeg synes det var meget bra begge veier, på turist klasse. 747-400 er nylig opp pusset og I meget god Lufthansa standard - utvilsomst rent nok for selv @Ida . Reiser ofte til YVR/SEA med Lufthansa og vil absolutt foretrekke LH fremfor Air Canada - eller via Toronto som blir litt vel mye ekstremsport.
Takker for gode tips og tilbakemeldinger. Da ser det ut som det blir: TRD - OSL - FRA med SAS FRA - YVR med LH og B747 YVR - OGG med AC OGG - LIH med HA LIH - SFO med HA SFO - FRA med LH og A380 FRA - OSL - TRD med SAS Blir en bra tur dette
Jeg fløy en gang YYZ-FLL med Air Canada og det var hel kurant, men jeg syns å ha fått med meg de siste dagene at @SAS-EBP ikke akkurat har vært imponert. Kanskje han kan utbrodere
Om du skal overnatte - eller har noen timer ekstra I Vancouver, vil jeg sterkt anbefale Fairmont Airport Hotell, som er et av verdens beste Airport Hoteller. Du kan også bruke Spa avdelingen for 18 CAD (Badstu, Dusj, Svømmebasseng og Hot Tub).En Fat Tug IPA I baren blir heller aldri feil. Air Canada er for meg helt likt SAS, flyr ofte Toronto - Vancouver. Er selv ingen stor tilhenger av BOB - men det ser helt currant ut. Stort sett ender jeg opp med 777-300ER som er lik SAS sin standard. Det er helt greit. Hvis du har Economy med Hawaiian vil jeg anbefale å kjøpe Preferred Seats LIH-SFO koster ikke veldig mye ekstra, men gir bedre benplass og tidlig boarding.
Takk for tipset! Jeg har familie i Vancouver, elsker stedet og har kun vært der én gang tidligere, så når jeg først er i de trakter tenker jeg faktisk 3 dager der og går nok for et hotell i sentrum regner jeg med. Det blir nok AC fra YVR til OGG med mindre noen mener WestJet skulle være fantastisk mye bedre, og jeg kommer nok til å prøve på en eller annen form for oppgradering dersom det viser seg hensiktsmessig, både på AC og HA
Mellom YVR og OGG er det mye (om ikke allt) Air Canada Rouge - LCC delen av Air Canada som opererer. Det har vært noe blandet mottagelse av Rouge produktet - det er et LCC med en slags Premium Economy. WestJet er meget solid, men de har slitt med oppstarten av Long Haul (767) til tross for at de forberedte seg meget godt. OGG går vel med 737, som er helt kurrant - har fløyet endel med Alaska 737 ut til Hawaii. Hawaiian har "Bid-up" til First https://www.hawaiianairlines.com/our-services/products-and-programs/bid-up som kan være en mulighet. I tillegg til de vanlige Kjede (lige) hotellene I Vancouver finner du også hoteller som Executive Hotel Le Soleil Som en av våre favoritt hoteller. PS bestill hotell tidlig I Vancouver, det er ofte meget utsolgt og rådyrt.
Alt er jo svindyrt med den svake krona vi har om dagen, men Executive Hotel Le Soleil så ganske strøkent ut Jeg ser nå at YVR-OGG faktisk er Rogue med 3-klasse kabin og B767. Jeg finner ingen info noe sted om *A-statusen min er verdt eller hva slags opptjening disse gir. Hvis det er nada loungetilgang og null opptjening kan jeg vel like gjerne gå for WestJet selv om 6 timer i en B737 høres litt klaustrofobisk ut. Pokker, jeg som trodde dette var et opplagt valg. Hawaiian flyr pr. i dag ikke til YVR, så det står egentlig mellom disse to, eller UA via Seattle eller noe som heller ikke frister veldig.
Nå er jo den Kanadiske Dollarene noe hyggeligere (spesiellt for oss med USD inntekt). Air Canada Rouge er vel som Eurowings når det gjelder opptjening og Status, dvs. at det er kun Air Canada's AeroPlan som gir opptjening. Til OGG blir det eventuellt UA via SFO eller LAX - UA flyr ikke Nonstop til Hawaii fra SEA. Hawaiian som utvilsomt er det aller beste I alle klasser flyr som du nevner ikke fra Vancouver, men de flyr både til HNL og OGG fra Seattle - med noen dager I Vancouver er det ikke helt umulig å ta seg til Seattle med leiebil (3+ timer) tog 4 timer - eller fly 40 minutter. Det ser ikke ut som Star Gold gir adgang til Lounge med Rouge. Når det gjelder 737 ut til holmene så synes jeg selv det er en grei opplevelse, har riktignok kun fløyet 737 med Alaska og United, begge var OK.
Sjekket litt med guruene på flyprat også og kom fram til at følgende fordeler gjelder som *A i Rogue: - Priority Reservation Waitlist; - Priority Airport Standby; - Priority Check-in; - Additional Baggage Allowance (3 bags - 32kg/70lbs; 158cm/62in); - Priority Baggage Handling; - Star Alliance Gold Departure Lounge Access; - Priority boarding. Poeng er det verre med: 0 på Eurobonus, selv om andre *A frequent flyer gir ca 25%. Dog usikker på om det gjelder alle bookingklasser.
Du kan få poeng for å fly Rouge, vi fikk noen få poeng når vi reiste i fjor sommer. Dette var SFO-YVR, og min opplevelse av AC var (heldighvis) ikke som hos enkelte andre her. Helt ok, ingenting som utpekte seg i noen spesiell retning som jeg kan huske. Vel og merke kom vi inn med UA, så alt var jo en opptur da
Jeg syntes det var litt rart om det var slik at Rouge ikke ga EB-poeng for noen av bookingklassene, mens de gir poeng til andre *A-partnere. Jeg er litt i tenkeboksen enda da jeg fortsatt har til gode å se noen andre enn deg si noe annet en dritt om AC Rouge, men poeng, pri-boarding, lounge osv. veier tungt sammen med AC flyr en time tidligere enn WJ.
Har vel egentlig ikke sammenliknet noe. Kun poengterte min erfaring samt hvilken rute det gjelder ettersom det ikke nødvendigvis er sammenlignbart.
Jeg har bare prøvd AC én gang YUL-LHR i A330 biz. Kjipe og trange seter (herringbone), surt crew, smakløs mat. Var ganske nedtur, så jeg har ikke giddet å fly med de igjen. Hvis jeg reiser alene, ville jeg valgt enten 747 for nostalgiens skyld eller A330 med to-setere i eco...
Det blir nok FRA-YVR og SFO-FRA i LH Premium, så får jeg i alle flydd med to av mine favorittfly, B747 og A380. Det eneste segmentet jeg egentlig er usikker på er YVR-OGG, men det blir nok AC Rouge forhåpentligvis i plus eller bedre.