Lufthansa - Eurowings - Germanwings

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TElg78, 24. des 2016.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    På min tur hjem til ul ble jeg positiv overrasket.

    Jeg skulle til DTM for å komme nærmest mulig hjem (DUS er ikke morsomt å kjøre til fra før jul) og bestilte tur på Lufthansas hjemmesider fra OSL gjennom MUC. Ganske rimelig pris (1500 t/r) så ingen store forventninger. LH som vanlig profesjonell vennlig (ingenting slår surdeigsbrødet man får som snack *nam* - dritts SAS brød^^) og det første jeg leste var at siste turen fra MUC til DTM er operated by Germaninwings som er LHs lavprisbedrift. Ikke mye å forvente der, trodde jeg. Så automatisk tilvist plass (heldigvis ved gangen 10 C) måtte jeg leve med.

    Ombord flyet (A319-132) er Germanwings delt inn i en slags plusklasse (rad 1-3) og så en klasse med ekstra legroom og så billigklasse med lit legroom. Fikk på gaten en ny boardingpass som viste noe overraskende. Der står det plutselig Eurowings operated by Germanwings. Så jeg fikk en plass med meeeeget romslig plass for beina samt Eurowings informasjon,, avis etc. i lomma. Snakket med kabinpersonalet og hun bekreftet min mistanke at de som har booked Eurowings får plasser med mer plass og i tillegg fikk jeg en snakk (brød, vann og kaffe) på min 50 minutters tur. De gikk rundt med liste hvem som hadde bestilt skikkelig flytur (inkl. bagasje). :)

    Så jeg var meget fornøyd med arrangementet. Og skal huske at man kan få litt extra, når man booka innenlandsturer i Tyskland gjennom LH når man vet at enten LH eller Eurowings er selskapet.

    Gleder meg til turen hjem på samme rute. tillegg var personalet meget hyggelig.
     
    Last edited: 24. des 2016
    Bernd, RoadKing, Henrik and 7 others like this.
  2. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Oslo München 125 poeng *sukk*
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Komisk at du får like mange poeng på og kjøpe litt melk :eek:
     
    RoadKing liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk du poeng for germanwings flight?
     
  5. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke ennå. Skal se og fortelle når/hvis det skjer. SAS har ikke levert, men LH har gjort det...

    Men innenlands er det også bare 125...
     
  6. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke lest den :rolleyes: Skal gjøre det. :)
    Må vel glemme å få nok poeng der. Men DTM er bare 19 km fra foreldrenr mine, så skulle prøve. Men neste gang blir det full SAS gjennom OSL og CPH/ARN til DUS... i want my points. :)

    TOS er sørste nye flyplass i 2017 for meg :) lørdag fra MOL søndag tilbake :cool:
     
  7. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Første helg i februar. 28 timer i Tromsø :p
     

Del denne siden