Lufthansa First

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Hamburgersmauet, 25. jan 2016.

  1. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Veldig sjelden Lufthansa kommuniserer F-priser i sin kommunikasjon, men jeg har sett det noen få ganger på hjemmesiden. Råder deg til å følge med regelmessig på lufthansa.com og abonnere på nyhetsbrevet. Det kan være at de som har reist F også får tilbud spesifikt om dette. Såpass intelligent bør vel Lufthansas CRM-systemer være!

    Swiss viser sine tilbud fra Oslo på denne nyttige lenken.
     
    Jørgen liker dette
  2. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Herlig! Er det med nye 777-300ER? Blir kanskje litt nedtur på returen, men da er man vel bare sliten og vil sove.
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    LAX er alltid dyrt, sjekker du SFO er prisen en helt annen ville jeg tro.
     
    Travellingalf liker dette
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, er nye :)
    Returen er med Austrian og de har jo kun business, men ut i fra hva jeg har hørt og lest er den rimelig bra. Foreløpig gir vel Swiss F "bare" 200% på EB, men de gir 300 på A3.
    Har fløyet Swiss F på 330 og det var helt konge. Sykt mye og god mat med et relativt bra IFE med en god skjerm og evig sjenk med Laurent Perrier Grand Siecle. Good timers
     
    Hamburgersmauet liker dette
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Retur med Austrian er i Z og den gir jo faktisk 150% i EB og 200 i A3. Lukter et potensielt MR det her
     
  6. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man betaler for en F-billett bør man jo få F begge veier. Eller er prisen F+C / 2 ?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke F begge veier om det ikke tilbys begge veier.
    Du betaler heller ikke for F om returen er med selskap som ikke selger F, her er tilfellet at det er betalt A en vei og Z på returen (gjetter jeg på).
     
  8. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Så ikke at det var open-jaw med retur fra Bangkok. Det er ikke en selvfølge at A og Z kan kombineres med 50 % av hver av t/r prisene. Men veldig fint de gangene det går, kan få en del spennende og/eller nyttige kombinasjoner av klasser/selskap da. F.eks til USA med BA Y+ på dagflighten bort og AA C på returen for søvn.
     
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt. Lx er eneste som tilbyr F fra Bkk. Da koster samme tur ca 38k.
    På returen sover man kanskje mest så jeg mener dette er en bra reise med to fine kabiner.
    Lufthansa f koster 28k en vei så lx er "rimeligst". Det kjipe er jo at de har dårligere opplegg på bakken. I lufta synes jeg faktisk de var hakket hvassere
     

Del denne siden