Lufthansa Flight Training på KRS

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Are, 29. okt 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,349
    Likes mottatt:
    19,579
    Bonuspoeng:
    293
    Stusset litt da jeg så denne her på Kjevik i går.

    Antakeligvis ingenting som ligger bak, men jeg har jo et svakt håp om å få Lufthansa til Kristiansand... :)
    Noen som kjenner til dette?

    upload_2016-10-29_10-52-58.png

    upload_2016-10-29_10-55-8.png
    (Bilde er ikke tatt lokalt)
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,405
    Likes mottatt:
    3,337
    Bonuspoeng:
    113
    Er ren flight training for piloter. Har frekventert både Tromsø, Bodø og diverse andre den siste tiden.
     
  3. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63

    Hva er poenget med flight training for piloter på nevnte flyplasser hvis Lufthansa ikke skal begynne å fly dit? Merkelig...
     
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,070
    Likes mottatt:
    5,994
    Bonuspoeng:
    183
    Det har vel noe med å opparbeide seg generell flyverkompetanse for å kunne håndtere en rekke ulike og krevende forhold. For øvrig skal jo Lufthansa etablere rute til Tromsø, om de ikke allerede har gjort det.
     
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Flyene tilhører LH's pilotakademi. Det er nye piloter som utdannes, ikke eksisterende.
     
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,799
    Likes mottatt:
    10,345
    Bonuspoeng:
    183
    Starter 26. November.
     
  7. LN-KFK

    LN-KFK Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    De har vært på Kjevik noen ganger tidligere også... Kan være fordelaktig og trene på flyplasser for generell flytrening uansett om de er planlagt i ruteprogrammet til LH. Man vet aldri hvor man må lande i en nødsituasjon...
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,349
    Likes mottatt:
    19,579
    Bonuspoeng:
    293
    Kjevik er kanskje også en grei flyplass å lande på om man trenger på vei til Bergen/Oslo..
     
  9. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Se hva jeg skriver tre poster opp. Dette er pilotutdanning. Grunntreningen foregår i Arizona. Deretter flyttes de til ett av akademiene i Tyskland før de får lisens til å fly passasjerer.
     
  10. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    414
    Likes mottatt:
    1,488
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager at jeg går OT her, men dette minner meg om den gang min søster og jeg ble "rekruttert" til å være ballast(!) i et lite fly (Cessna? småfly er ikke min sterke side). Helt tilfeldig bodde vi begge i Kristiansand i en periode (vi er fra Østlandet), og min søster tilhørte fallskjermmiljøet på Kjevik. Anyway, det var en kar som var under opplæring til å være fallskjermpilot, og de hadde behov for to personer til å sitte bak i det lille flyet mens han øvde på take-off og landing. Vi var unge og gale, så vi ble med! Det var i utgangspunktet flott å se Kristiansand fra luften en godværsdag i juni, men vi var ikke mange minuttene i luften før det var på tide å lande (touch and go) og sånn fortsatte det i det uendelige. Rundt og rundt og opp og ned. Etter en time var vi fullstendig grønne i trynet begge to, og måtte be om nåde! :D

    Det er gøy å tenke tilbake på det lille oppdraget, men jeg husker jeg tenkte aldri aldri igjen!
     

Del denne siden