Lufthansa med gebyr for forhåndsbestilling av seter

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tommy777, 18. okt 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    I dag droppet Lufthansa bomben at du må betale for å reservere seter ved bestilling i økonomiklasse. Fra november

    http://bonusfeber.no/?p=3872&preview=true

    Gooood times
     
    Fnate liker dette
  2. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det bare å starte nedtelling til våre venner i SAS gjør det samme.

    Men nå håper jeg det i det minste blir mulig for de som ønsker å betale for det å reservere plasser i hele økokabinen, og ikke bare i deler av kabinen som det har vært for ikke-HON Circle og -Senator frem til nå.
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    BA har jo hatt noe tilsvarende en god stund både på shorthaul og longhaul, nå kommer LH. Hvem er nestemann ut med "eco minus bagasje" eller setegebyr?
     
  4. Petter

    Petter Powder hound

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Får håpe at EBG får velge fritt. Den fordelen er fin med SAS innenriks :)

    Skal med LH 6 ganger det nærmeste halvåret, og heldigvis har jeg seter for disse allerede :p
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    På SK kan du jo ikke velge sete uansett, om du ikke er EBG eller på langruter, så i forhold til det er jo betaling en fordel for de som ikke reiser ofte.

    BA har som sagt hatt det lenge, men biz flex og stausmedlemmer velger gratis. Det er jo en ok løsning.

    Selv jeg ikke har status hos LH er dette ok for min del. De som bryr seg mest kan betale og velge. Grei skuring.
     
    Dash liker dette
  6. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Nå har jeg ikke lest Der Spiegel kun Lufthansa pressemelding og i den står det at dette dreier som et gebyr for setereservasjon i Tyskland og Europa. Det står videre at dette er for strekninger man tidligere ikke kunne bestille sete med mindrea er HON - Senator. Videre står det at man kan bestille et sete med ekstra benplass (nødutgang etc.) for EUR 20 innen Europa og EUR 60 på langdistanse, men det står ikke noe om gebyr på 10 EUR for setebestilling på langdistanse. Jeg gjorde også en test bestilling - null gebyr hjem til Seattle til Thanksgiving, men gebyr på neste reise til Manchester.
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er to pressemeldinger der ute i følge Der Spiegel. Skal ikke si at tysken min er best i verden, men det står ikke spesifisert at det kun gjelder Europaflygninger

    http://www.spiegel.de/reise/aktuell...a-kuenftig-bis-zu-60-euro-extra-a-928581.html

    Det kan jo hende at Thanksgivingbilletten din var i en høyerere bookingklasse eller at utreisen var før dette kicker inn 26. november?
     
  8. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Som sagt så har jeg ikke lest Der Spiegel men dette er teksten i Lufthansas Pressemelding den 18 Oktober (engelsk Versjon):
    From 26 November 2013, they can reserve in advance their preferred seat in Economy Class as well when booking flights on German and European routes. In the mid-price and flexible booking classes in Economy, advance seat reservations will be free. This extends Lufthansa’s free service to passengers in mid-price booking classes. This new seat reservation service was previously only available for flight bookings in the most flexible booking classes.

    Passengers, who book flights in the lowest-price booking classes, can reserve their preferred seat from the end of November for a fee of ten euros. Such reservations, which were previously not possible, will now be on offer as an additional option. Passengers without an advance seat reservation can naturally still choose a seat free-of-charge at the check-in during the usual 23 hours prior to flight departure.

    Siden mitt første innlegg har jeg bestillt 2 nye Lufthansa Long Haul reiser i Desember - begge i Economy Basic - ingen Gebyr for valgte seter. Testet akkurat nå en Economy Saver (som jeg aldri bruker da den ikke kan endres) heller ikke noe gebyr på FRA -YVR (Sete 27D) eller WAS - MUC (Sete 30D). Så mulig jeg tar feil - men i praksis ser jeg kun gebyr innen Europa.
     
    Dash liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har sendt en epost til Lufthansa for å få den offisielle uttalelsen.
     
    Dash liker dette

Del denne siden