Hei, Har fløyet en del ganger med lufthansa billetter (firenze - frankfurt), men denne flighten blir altså fløyet av air dolomiti. (på biletten står det typisk; flight LH4560 (Operated by Air Dolomiti EN5467) Noen som har et godt svar på om jeg skal kunne opptjene eurobonuspoeng på denne flighten? Ekstra forvirring: Jeg har fått EBpoeng for dette, så lenge systemet til SAS har klart og fange opp at jeg har vært ute på tur og gitt meg poengene automatisk. De gangene jeg har måttet etterregistrere poeng (manuelt selvfølgelig, online fungerer jo ikke), har kundebehandlerene avslått claimen pga at flighten flys av Air Dolomiti
Jeg har hvertfall alltid fått med Air Dolomiti. Dette er vel wet lease fra Lufthansas side som skal anses om en ordinær Lufthansa-flight, på samme måte som Cimber eller JetTime for SAS.
Air Dolomiti er faktisk 100% eid av Lufthansa, men opererer som eget selskap. Air Dolomiti S.p.A. is an Italian regional airline with its head office in Dossobuono, Villafranca di Verona, Italy[2] and operating base at Munich Airport, Germany.[3] It is a wholly owned subsidiary of Lufthansa. Air Dolomiti operates a network of routes from several Italian destinations to and from Munich.[4] Some of these services are sold under the Air Dolomitibrand while the others are part of Lufthansa Regional.
Då er det vel om å gjere at ein registrerar FF-nr ved absolutt alle anledningar? Ved bestilling/betaling, ved innsjekk på nett, i bag-drop, ved gate? Kanskje ha kortet i ei snor om halsen på reisa?
På Air Dolomitti flights så er vel min erfaring av de sjelden hjelper at du har registrert kortet heller Men det er jo som regel veldig korte flights over noen fjellkjeder nede i sør europa da - så ikke mer enn noen få hundre poeng pr. flight allikvel. Så neppe noe å ligge våken om natten og gruble over
Har du (ikke bonus-) feber? Det er jo nettopp manglende poeng som fører til migrene.. Dette er kanskje svar på spørsmålet. Lufthansa regional flighter gir poeng mens egne Air Dolomiti ikke gjør det..
Er potensielt 2000 poeng på denne flighten (business - mellom land i europa). Så det er jo litt hente
Tja, hvis du bestiller 5 min før avgang kanskje Har aldri sett no sælig mer enn 1000 points fra lufthansa i europa, men da Er det jo bestilt på forhånd så de ikke blir superfleks / overprised billlett da ....men poenget mitt var bare at det er jo ikke her det kommer noe vesentlig med poeng på konto
Om man flyr i klasse C, D eller J, så har du opptjening på 2000 EB på "european cross border routes", med lufthansa (tabell tilgjengelig på sas sine hjemmeisider). Så i mitt tilfelle så vil en tur retur i en av disse klassene totalt gi meg 10500 poeng, (2 lufthansa europa + 1 sas innenlads +25%). Å miste air dolomiti poengene betyr da å miste 4000 poeng. Og når dette ikke akkurat er enganstilfelle for min del, så blir det litt poeng etterhvert (som da var grunnen til å starte denne tråden).
Noen som har automatisk fått poeng for Air Dolomiti i det siste? Fløy OSL-MUC og så MUC-VRN på søndag kveld. Fått 750 poeng for første leg, men ikke noe for leg nr to. Skal sies at jeg mistet flyet i München pga forsinkelse fra Oslo og måtte tilbringe natten på Mövenpick Airport hotel München, men EBG nummer var registrert på den nye flighten og. Ikke fått noe for returen enda, men kom hjem onsdag, så må sikkert vente litt.
Jeg har ikke fått poeng for to flights med SAS for en uke siden hvor det ble «irregulariteter»: Den ene ble ombooket og på den andre ble jeg oppgrader til Plus. Mulig det er en eller annen bug som forhindrer poengkreditering ved slike tilfeller?