Hei folkens. Vi avbestilte LAX for Tokyo, og flyr Frankfurt - Seoul med B747-400. Noen som har flydd denne strekning før i business? Hva kan man forvente? Og er det best å være i upper deck eller main deck? Takk!
Jeg hadde tatt upper deck, bare fordi det er opper deck på en 747. Ellers kan du forvente LH service på C. Bilder fra kabin og service kan du ser her og her. Selv om dette er en A340-600.
Jeg liker alt i alt SAS bedre en LH. Har endel long haul i begge og mener bedre sete og vel så god catering ombord hos SAS, veier opp for bedre crew og bedre tilknytningsfly hos LH. Du kan se bilder fra kabin og catering her BITTELITT selvpromotering av reisebrev altså
Jeg prøve å tenke at dette er bedre enn ingenting (economy) hehe.. Vi reiste med QR i fjor, og jeg savner det må jeg si!
Reiser man to sammen er LH veldig fint synes jeg. Setene er ikke like store som hos konkurrenter, men jeg sover bra. Og du er nesten garantert å få sitte sammen med reisefølget. Mat og drikke er mer enn bra nok selv om heg liker den Scandinaviske vrien til sas samt buffe LH vel mangler. Nyt turen! Det er nok roligst å sitte i nesen, men kan man sitte i 2. Etg på 747 sitter man der.
LH C er ikke i nærheten av SAS C når det kommer til hard-produktet. LH har 2-2-2, mens SAS har 1-2-1. Når det kommer til service kan det være hit and miss med SAS. Det kan være helt fantastisk eller du kan være uheldig og møte på crew som er sure og egentlig ikke vil være på jobb. Her er LH mye mer konsistent. Maten er bedre hos SAS i C. Ellers som taleren over skriver, upper dekk uten tvil. Ikke noe å tenke på
Oppe er det dog 2 - 2 seating, men såklart er det fremdeles en forutsetning for mest hygge at man reiser to sammen, hvis man ikke er heldig og slipper sidemann.
Business Class på Lufthansa Boeing 747-400. Merk vinkel vindusseter likt alle andre Lufthansa kabiner, vs B747-8 peker mot hverandre.
2-3-2 i business i 1 etasje Da må man jo gå all-in for å sikre seg plass i 2 etasje. Der er det i hvert fall 2-2. Men ikke optimalt hvis man flyr aleine selvsagt, da har SAS en stor fordel.
Eller snuta, rad 3 er fin fordi da er det god bredde og skjenk i midten. Alle setene hos Lufthansa og SWISS Business blir helt flate senger, ca. 2 meter.