OSL-MUC-SFO og hjem igjen med LH : InterContinental Mark Hopkins og Hilton Financial District

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 07. mars 2018.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    LH2453 OSL-MUC A320-200, 1A

    2-3 minutter ut fra gate er helt greit med tanke på taxeferdighetene flightdeck på LH viste for ganske så nøyaktig en måned siden. Litt mer om min forrige tur til San Francisco kan du lese her. Reisebrev/tripreport/alkoholindusert skravling nummer seks på forum, (tror jeg) blir forhåpentligvis skrevet fortløpende på veien til og fra.

    Planen for tur nummer to har vært leiebil og lange strekker mellom Californias nasjonalplarker. Så fikk jeg plutselig muligheten til å teste ett hotell som ligger utenfor min komfortsone for en fullprisbooking. Så HiltonHonors poengene jeg hadde brukt til booking av tre Hampton Inn kom tilbake på konto og blir i stedet brukt i San Francisco og Beijing senere i denne måneden ( ta det som et hint om et kommende reisebrev nr 7.) Takk til @milehigh for muligheten til et par netter på InterContinental Mark Hopkins.

    Det som skulle være en tidlig morgen ble litt sent opp av sengen etter en maratondag fra 07-23 på jobb med kurs og påfølgende arbeidsdag. En kort stopp innom gullstua og fikk med meg noen skinkebiter og litt å drikke før turen gikk ut til gate D11 ytterst på den enda ”nye” piren på OSL. Åtte passasjerer av tolv mulige foran gardinet men uante mengder gullkunder i forskjellige versjoner gjorde at prioritert boarding i gate ble en lang kø i praksis. Men, det var nå folk med tilgang som gikk først så det ble ikke avvisinger og flaue skritt til siden denne gangen.

    Hyggelig og pratsom ungt crew og god benplass på første rad som sist. DY, TK og BA foran i køen for avgang nordover gjorde at piltoen vår denne gangen måtte bremse selv om han sikkert kjente på angsten over tidsspillet.
    IMG_2466.jpg IMG_2467.jpg IMG_2468.jpg IMG_2469.jpg IMG_2470.jpg
    Selv har jeg syklet på meg en skikkelig virus i nesa i kuldeperioden som herjet i Oslo den siste tiden som nå insisterer på å danne store mengder foreløpig klart snør som skal ut på alle umulige tidspunkter. Så hvordan denne ferieturen blir er jeg litt usikker på.

    Foreløpig ser det ut som matens skal bli ganske like. Denne gangen smaker desserten ingenting, kaffen er sterk varm og kommer flere ganger og lunsjen er som sist. Smakfull! Variert med varmt brød og sjokoladebiter med mer en et hint av sjokolade.

    LH Sentator T2 satellitt.
    Den eneste Sentatorloungen jeg finner med grei utsikt, det vil si med vinduer og en betjent bar er denne i den øverste av de to etasjene på sattelittdelen av terminal 2. I dag er den vesentlig roligere en den tilsvarende loungen i hoveddelen av T2 som var full og mørk i sammenlikning. Loungen har et skikkelig mørkt hvilrom og dusjer tilgjengelig og er ren pen og har det som ser ut som standard tilbud av mat. Men altså en bar der det finnes et menneske med et smil, og det er jo hyggelig, synes jeg.
    IMG_2474.jpg IMG_2476.jpg IMG_2477.jpg
     
    DanH, SAJblue, Kristian and 17 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    LH458 MUC-SFO A340-600, 3A bulkhead

    Denne gangen slipper vi sikkerhetskontrollen etter billett og ESTA sjekk, i dag uten spørsmål. I gaten er det godt med det som ser ut som ledelse, men de kløner det uansett til når de ber folk gå til gaten uten at de er klare der for andre en rullestoler og familier. Ikke så bra.

    Full kabin foran meg, hos meg i den store C kabinen og bakover i dag også. Men det er et mannlig og mer voksent crew om bord som er tilstede og en passe skravlete amerikansk kvinne på vei hjem fra jobb i Tyskland i nabosetet. Jakken er borte, slippersen fra ANA er på føttene og broen til turistklasse har begynt å tømme seg i skrivende stund, så da får vi tro at vi er på vei om ikke så alt for lenge.

    Forøvrig viser det seg at jeg slettes ikke er nødvendig å gå ned i kjelleren for å få god plass til å danse på badet. Det bakerste av de to toalettene ved døra R2( er det riktig?) har både vindu og plass til å svinge seg. Litt dårlig sjekk på forrige tur med andre ord. Når det er sagt. Trapper på fly er så artig at jeg helt sikkert må en tur bakover for å trappe litt.

    Ellers er vel formen sånn at jeg mest av alt har lyst til å komme meg opp i lufta, få litt mat i magen og så sove, med litt paracet innabords.

    Det er for øvrig ny meny på long haul. Vårmeny med lyrisk beskrivelse av det jeg tipper er ramsløk, beskrevet som villøk. Så da ser jeg fram til skaldyrssalat med ekstra salat. Kokt oksekjøtt med sommerkål, ost og is. Og sjansen for noe godt å drikke fra Tyskland og Frankrike.
    IMG_2484.jpg IMG_2485.jpg IMG_2486.jpg IMG_2487.jpg IMG_2488.jpg IMG_2489.jpg
    Service: 2 timer fra take off til forretten er på bordet. 3,5 timer til desserten er ryddet vekk, det vil si osten, og jeg venter på is…..

    Deilig forrett for de som liker sjømat. Grønn urtesaus med diverse blekksprutbiter. Enkelt og greit. Hovedretten: Kokt oksekjøtt med løksaus. Altså gammeldags norsk husmannskost. Velsmakende, men dessverre kjøtt som hadde for lite fett og var blitt tørt. Sommerkål som var litt overkokt og kjedelige poteter, men god syrlig fet saus. Et godt forsøk på tradisjonsmat. Men ikke helt vellykket. Ostene er helt greie. Mens syltetøyet er syrlig søtt og godt. Dagens godbit var en chilens rødvin fra 2009. Helt ukjent område og vin for meg, men fra vinkjelleren det vil si LH sitt Vinothek ombord i dag var den supergod.
    IMG_2491.jpg IMG_2492.jpg IMG_2493.jpg IMG_2494.jpg IMG_2495.jpg IMG_2496.jpg
    I skrivende stund venter jeg og håper på en liten kule is, og litt decaf kaffe, før en luren jeg har trengt lenge kommer.

    IMG_2498.jpg IMG_2499.jpg IMG_2500.jpg IMG_2501.jpg IMG_2502.jpg

    Gjennom turen har jeg fått service av min første Tyske grossmutter etter at min egen gikk bort for mange år siden. Veldig trivelig med hår så stivt av lakk at det fungerer som sykkelhjelm og med en trillende latter.

    PS: Knyttneveteste ble bestått.
    IMG_2490.jpg
    Denne gangene er det umulig å sove. Magen romler og det er knallvarmt i kabin selv i t -skjorte og tights. Mulig det er feberen som herjer? Temperaturen blir i alle fall skrudd ned, men etter 4 timer er det bedre å spise litt snacks og se på film. Rekker faktisk tre filmer på den turen.

    Kveldsmat kommer gode to timer før ankomst SFO. Thai rekesuppe er mild og varm. Den franske syrlige salaten er frisk og fin og smaksrik. Og mandarinkaken er ikke verdt å smake på. Tørr og smakløs som den er.
    IMG_2508.jpg IMG_2509.jpg
     
    DanH, SAJblue, Kristian and 23 others like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan kunsten å kose deg :)
     
  4. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Det var da rikelig med poteter til den hovedretten?
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer det. I blant kan det jo være greit å vurdere kvalitet opp mot kvantitet, synes jeg. Men folk er jo forskjellige :)
     
  6. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    hehehe, helt enig med deg:)
     
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Spennende rapport.
    Sitter i et godt bizsete på SK 935 nå på tur til SFO og skal faktisk bo på IC Mark Hopkins.
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Da har du en fin tur over og et hyggelig hotellopphold i vente :) God tur!
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Kongebra!
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    InterContinental Mark Hopkins
    IMG_2552.jpg

    Et ikonisk hotell beliggende som en av 4 hotell oppe på Nob Hill, oppkalt etter en en kunstskole som skal ha ligget på dette stedet før den høye gotiske sandsteinsbygningen ble satt opp. Sikkert etter jordskjelvet i 1906 en gang. IMG_2534.jpg

    Hotellet er stilig, gammelt og ikke helt omtenksomt pusset opp en gang på 90 tallet i amerikansk hotellstil. Fyttirakkern så stygt det er med laksefargede gardiner. Men smak og behag. Om noen år er vei lei av furu og messingdetaljer og dinglende norgesglass med synlig lyspære.

    Takk til @milehigh som ordnet en BOGO og som får med litt bonuspoeng mens jeg fikk 2 dager i himmelen og en juniorsuite med utsikt derfra til evigheten.

    Tipp topp service, et personalet som er proffe. Et utdatert rom når det gjelder innreding og amenities, men så lenge det er hjørnerom og jeg kan invitere på rommet for en drink og ha sofaplass nok til flere gjester uten at de ser sengen min er jeg fornøyd. IMG_2515.jpg IMG_2516.jpg IMG_2517.jpg IMG_2518.jpg IMG_2520.jpg IMG_2519.jpg

    Club loungen er ganske enkelt den beste loungen jeg har opplevd på hotell. Igjen treffer jeg på voksne proffe servitører som bare er der og gjør det de skal før jeg har spurt. Lokalet er nyoppusset og er stilig sammenliknet med resten av hotellet. Frokosten er ikke omfattende. Men det er kvalitet. Grove pølser som spruter fett når jeg skjærer dem opp. Og et bedre utvalg av fersk moden smakfull frukt en du får om du handler inn på Kiwi med ekstra Trumf. Som nevnt over hangler jeg meg hostende gjennom denne ferien. Så da passet det ekstra godt med en lounge som var åpen hele dagen og kvelden og som leverte på god mat og drikke når jeg ikke ville så veldig mye ut av hotellet den ene dagen.
    IMG_2532.jpg
    IMG_2522.jpg IMG_2523.jpg
     
    Last edited by a moderator: 07. mars 2018
    wilhelm, DanH, Oddvar and 16 others like this.
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig !!!!:):):)
     
  13. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Du er sjef!
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    9D1811EF-EFB2-4C6A-ABF0-F95F601F2C11.png Helt apropos :

    Har hatt et mål om å nå snitt på 2 likes per innlegg en stund : tanken er vel å i blant ha noe klokt / morsomt/ relevant / å komme med.

    Litt stolt : 998 innlegg og 2004 likes i skrivende stund!

    PS: hvordan når jeg 100 poeng?

    Edit: Det hjalp med 2 innlegg til ja:p
     
    Last edited: 08. mars 2018
    DanH, Eddie47, Upsaker and 3 others like this.
  16. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Skriv to innlegg til
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Hilton financial district.
    IMG_2574.jpg

    Helt greit Hilton. Eller, tja. Dominert av kinesiske ansatte som stort sett prater med hverandre og ikke med gjestene. Et oppsiktsvekkende stygt bygg, hva heter stilen? Brutalisme? Betonghelvet er vel ordet som faller ned i hodet mitt. Nedslitt hotell, mye flekker på tepper. Helt greit rom, god seng. Av en eller annen grunn har Hilton bestemt seg for å gi meg rullestoltilpassede rom når jeg bor hos dem. Men, det kom opp en god pris med bonuspoeng så da er jeg happy. Og nå er det ” bare” 5 netter igjen på 4 forskjellige Hilton kjede hoteller før bonuskontoen er tom og jeg har tenkt til å være konsekvent uttro mot lojalitetsprogrammer på hotellsiden. Plasseringsmessig er det for øvrig supert. Med gangavstand til severdigheter. Fra Union square og shopping. Chinatown. Den Italiensk bydelen og vakre hipsterinfuserte North Beach.

    IMG_2568.jpg IMG_2569.jpg
     
    DanH, SAJblue, Kristian and 7 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hm... Du må vel slette 898 da? ;)
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Enklere bare å ta en ekstra tur et sted og skrive rapport :)
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    men da blir det 1000, og ikke 100 ;)
     

Del denne siden