Luksuriøs bonusreise til Europa med utreise fra USA? Tips trengs!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Icarus, 26. juli 2016.

  1. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

    Tiden har kommet da jeg ber om litt tips for hva jeg bør bruke en CT på, og jeg har et scenario jeg ikke har sett noe særlig om i disse forumene.

    Jeg ser, og misunner, alle reisebrevene med Lufthansa First til asiatiske land. Jeg ser etter en reiseopplevelse som kommer så nært oppimot det som mulig. Nå tenker jeg ganske langt fremover, så langt frem som September 2017, men jeg vil allerede nå begynne å leke med ideer.

    Jeg kommer til å ha CT med SAS Amex Platinum (altså hele SA), og vi kommer til å være to reisende
    Jeg kommer til å ha ca 190K EB poeng på konto
    Utreisen kommer til å være fra østkysten i USA (Boston eller New York), destinasjonen skal være Venezia

    Litt av målet vil være å oppleve en så first-class reise som mulig på veien dit, gjerne med mellomlandinger og lounger.

    Har noen erfaringer/anbefalinger om hvordan jeg kunne gjennomføre dette? Ser at alternativer er United (er United first noe særlig?) Turkish (hvordan er det om bord der?) Lufthansa via Frankfurt (er flyene mellom US/EU like fine som EU/Asia? Vil det være noe snakk om spesiell terminal? etc.)

    Jeg vet at det er veldig mange her inne som nok vet veldig mye om dette, og alle erfaringer/tips vil settes pris på. :)

    Takk!
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Varsel: Følgende melding er ikke gøy å lese.
    Du kan ikke bruke CT fra USA.
    CT må starte og slutte i Skandinavia.

    Ellers er det Lufthansa som gjelder til USA om du skal fly First.
     
  3. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Vil påstå at Swiss også har et godt First produkt til USA.
     
    Larata liker dette
  4. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt, men de slipper i utgangspunktet ikke awardbilletter i F til partnerselskap. Det var en liten periode her i vår hvor det dukket opp F billetter hos Swiss, men man være rimelig heldig for å se disse dukke opp igjen... Men hvem vet, bare å krysse fingrene det :)
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Singapore også, men det hjelper ikke når det er kun Lufthansa som gir deg tilgang på F-seter med eurobonus :)
     
  6. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brukte CT på t/r til Miami med F hos Swiss i februar, så da må jeg ha vært heldig jeg da... :)
     
    RoadKing liker dette
  7. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Håper du gir tydelig beskjed her inne dersom du finner F hos Swiss :D Da er jeg på ballen hvertfall.
     
    Outback_Oggy liker dette
  8. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Will do! :)
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja veldig. Det har vært en glipp eller to tror jeg, men normalt er det forbeholdt M&M Senatorer fra og med 1.januar 2014.
     
    Outback_Oggy liker dette
  10. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Artig. Planen var å dra med Lufthansa F, men damen i Tallin fant ingen billetter og foreslo Swiss isteden. Av og til har man flaks uten å vite om det. :D
     

Del denne siden