Luksusproblem

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Travellingalf, 11. nov 2014.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut til å bli en del overtid denne turen offshore og da er det jo lov å drømme litt om hva man skal bruke de ekstra kronene på. Foreløpig plan er å bruke halvparten på noe fornuftig (som å betale ned på billån) og resten på noe enda mer fornuftig - en tur for meg og madamen.
    Vi har begge fri i vinterferien neste år (13. - 22. februar) og kan reise allerede ettermiddag/kveld torsdag 12. om nødvendig. Budsjettet på flybillettene er på ca 30 000,- (pluss ev. tilknytning til AES) og da burde det være mulig å finne ett brukbart reisemål i Business fra AES/OSL.
    Vi ønsker sol & varme, men helst ikke storby siden vi skal til Jakarta i jula og Dubai, Abu Dhabi o.l. er heller ikke det som frister mest selv om kombinasjonen storby, strand, sol og flotte hoteller jo er en fin miks.

    Jeg ser Qatar har utvidet sin kampanje igjen, men akkurat i den perioden vi kan reise så er det ikke så mange alternativer (i Business) til den prisen.
    Men her inne er det jo mange reiseglade som kanskje kan bidra til å løse denne luksusnøtten?

    Kan også nevne at jeg har EBG med drøye 100 000 poeng på lur og jeg har også AB TopBonus Gold. Men i utgangspunktet ønsker jeg ikke å spe på med eller bruke bonuspoeng denne gangen. Men det er heller ikke ett must å reise med *A eller OneWorld.

    Noen som kan hjelpe oss med denne grusomme problematikken? ;)

    PS! Siden det bare er snakk om en ukes tid så ønsker vi heller ikke altfor lang reisetid med mange flybytter. Men alt under 30 timer hver vei bør gå bra.
     
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Du... 30 timer hver vei. Du rekker jo hvilken som helst destinasjon da, foruten andre planeter. :p
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, man skulle kanskje tro det, men 30 timer går fort. I alle fall med tilknytning til AES, ev. overnattinger underveis osv. Ser f.eks. med Qatar så må man ikke sjelden overnatte på veien hjem.
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville dratt til Japan. Tokyo og Kyoto.
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det kunne jeg også godt ha tenkt meg. Men det passer ikke helt inn med ønskene til madamen denne gangen. På pluss-siden så kunne det jo ha blitt en fin tur med SAS og en god slump med poeng inn, men samtidig så har jeg da heller lyst til å drøye til en gang vi kan være sikre på å få SAS´ nye Business.
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med Hong Kong og Singapore? Hong Kong er den eneste byen i Asia jeg kunne tenke meg å bo i :)
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hong Kong frister også veldig og Singapore blir jeg aldri lei av. Men denne gangen er det nok sol, strand og avslapping som frister mest (og helst ikke storby) og da faller de også litt gjennom kriteriene.
     
  8. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Mange som ikke helt leste den biten? ;)

    Hva med Sør-Afrika (eller andre land der nede)? Fordel at man slipper noe tidsforskjell å snakke om og det er sol og varme.
     
    Travellingalf liker dette
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg et siste storveis forslag... Fly til Nairobi, dra på Safari, så flyr du til Mombasa for sol og bading. Men da er plutselig ikke businessbillettene den eneste betydelige utgiftspost.
    Har noen tips her om det skulle være aktuelt.
     
    Travellingalf liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Kenya/Sør-Afrika/Afrika og ikke minst safari er aldri feil! Jeg har selv vært på safari Kenya en gang og i Sør-Afrika to ganger og er det noe jeg helt klart skal igjen, så er det safari. Så det er absolutt ett alternativ til denne turen, men siden det er snakk om maks 8-9 dager inkludert reise så har vi mest lyst til å unngår flere interne reisemål/flyreiser/transport etapper. Så da blir det i tilfelle "bare" safari.

    For å være helt konkret så tenker vi f.eks. Mauritius, Maldivene, Karibien e.l. Ikke Cuba og Trinidad & Tobago.
     
  11. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Costa Ric, all Inclusive stillehavskysten
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Du kommer deg til Tahiti på rett under 30 timer med Air France eller Air Tahiti Nui... Bare nevner det.

    Jeg hadde valgt det uten å blunke. Om du smiler kan du få leie hytta til Fnate på Bora Bora også. "229-Fnatheim". Det er til og med lagt inn plunge-pool på verandaen nå.
     
    Kjakan liker dette

Del denne siden