Da er det tid for hjemreise fra US&A, turen går med LX via ZRH til OSL. Siden LX var så hyggelige å bydde på setebytte fra 4A til 2A som er oppgradering fra C til A så tenkte jeg legge inn en liten rapport. Innsjekk var rimelig rett fram, ingen fast track i security men brukte ca 12 minutter fra Uber’n droppet meg av til jeg var på jakt etter loungen.
Dette er min aller første reise med *A fra LAX, etter 2 med NAS og 5 med BA så jeg brukte 2 minutter ekstra på å finne loungen. Rotet meg nesten inn med allmuen på Star Alliance Gold loungen, men blikket flakket til høyre og jeg gikk meg på denne; Her hjelper det ikke med HON eller Pandion, kun dagsaktuelt F billett som duger.
Naturlig nok så måtte jeg sjekke drikkeutvalget; Med OK sjampis på plass er jeg fornøyd, ikke så verst med børst heller.
Førsteinntrykket av matutvalget var rimelig trist; Men så kom ett kvinnemenneske med menyen og ting ser straks litt bedre ut:
Ellers så byr loungen på 2stk avtrede som begge er kombinert kvinne/barn/mann/rullestol. God plass, men kjip fengselsdofølelse: Det er ingen dusjmuligheter uten å rusle over til businessdelen, som er bare en snarvei unna; Her er det jo luftemulighet også: Kort oppsummert så er vel ikke denne F-Loungen noe å reise ens ærend for, men greit å ha vært innom.
Boarding smertefritt. Ble altså flyttet fra 4A; Til 2A Skulle sovet meg fint gjennom turen uansett. Kit er på plass, det samme med pysj og LPGS; God plass;
Jeg har vært i F-loungen der! Det ér mulig å komme inn når man ikke flyr F selv. @ccurrahee var så snill og loset meg inn (jeg skulle først fly dagen etterpå, i C). Artig å ha vært der "fordi man kan", men som du riktignok påpeker er det ikke en plass man burde ha som hovedmål på turen. Takk for rapport, Swiss First frister! Håper å kunne hoppe på ett av de 2-4-1 tilbud de og LH pleier å kjøre i ikke altfor fjern fremtid.