Vel, vi er tross alt i 2020.
Cabin crew har en nettbrett med navn og info om hver av passasjerer og hver av plassene.
Det hadde fint gått å gjøre systemet mer fleksibel og tillate de å være i første rad uten å faktisk være helt i Plus med tanke på service. Setene er jo like uansett.
Om jeg husker rett så driver Widerøe akkurat slik (men omvendt egentlig) på sine regional nå.
Som Plus/Biz kunde kan du velge seter hvor som helst i flyet, men servering får du tilsvarende klassen din, for crew kan godt se dette på brettet sitt.
Jeg er enig at SAS må gardere seg mot emotional animal tull fra USA, men dette går an å fikse på en smidigere måte.
Om du sitter i rullestol så skal de også plassere deg innen de første to radene i flyet pga. reglene for evakuering.
Men SAS prøver som regel ikke å tvinge disse til å kjøpe en Plus produkt når de ikke vil, ellers ville det bli vanvittig dårlig PR men en tittel typ:
"Ung student i rollestol på vei fra Leknes til Trondheim flådd i siste liten av SAS med 3000 nok ekstra for å komme seg på skolested"
Vis alt...