Må ha første rad hos SAS pga servicehund

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Nille2000, 28. febr 2020.

1. Nille2000

Nille2000 Medlem

Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    furlong liker dette
  2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Firkanta av SAS.

Legg ned hele sas plus innenriks, kutt ut den ubrukelige usunne maten og heller innfør ledig midtsete når flyturen er over en viss lengde. Ingen trenger lounge for å fly innenriks og stort sett går vanlig kø like greit som FT.

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Selv om vi her inne ofte tenker på flyturen som egentid i sus og dus med lounge, champagne, seter på første rad, oppvartning etc -så er realiteten at det å fly først og fremst er en transportmetoder for å frakte ulike mennesker til ulike deler av verden av ulike grunner. Etter mitt syn skal det ikke være slik at mennesker med funksjonshemning skal måtte betale for SAS Plus for å kunne komme seg fra A til B. Det burde være mulig å tilby dem første rad uten at de får øvrige goder som følger med SAS Plus.

Oddvar, EndreD, Storbaba and 7 others like this.
  4. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,892
    Bonuspoeng:
    350
    Ser problemet for de få som må ha med hund, men, nå er det en gang slik at SAS har Plus på de første radene. Vil man sitte der må man kjøpe plus. Det vil bli klin umulig for de å gjøre det noe annerledes siden de faktisk har to «klasser» i flyet

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis distanse skal være regel, så husk at det er faktisk et par timer Oslo - Kirkenes. ikke alle rutene er på 45 min - 1 time.

kaijoar liker dette
  6. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,017
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg så denne reportasjen i går, og har ikke helt bestemt meg for hva jeg syntes.

På den ene siden burde det ikke vært noen problem for SAS å tillatte disse å sitte der uten resten av fordelene(?) plus gir.

På den andre siden er det utrolig hva folk gjør (ikke nødvendigvis de som er omtalt) for å lure til seg alt mulig, så hvor skulle evt. denne «grensen» være for hvem som skal sitte der eller ikke? Ser for meg minst like mye klaging i media der fra folk med alle mye rare grunner.

Videre så hadde det neppe vært noe enklere om f.eks. Lufthansa eller KLM av en eller annen merkelig grunn skulle begynt å fly til Bardufoss.

Konklusjon? De bør skaffe seg SAS MC Premium, begynne å handle på Kiwi og så hamstre opp bonusbilletter når disse er halv pris. :p

FlyerOslo, sutenai, kaijoar and 2 others like this.
  7. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Bare jeg som reagerer på beskrivelsen "De måtte oppgradere fra budsjettklassen SAS Go til luksusklassen (min uthevelse) SAS Plus". Alltid artig med journalister som har peiling på hva de skriver om...

Når jeg leser her inne hva folk er villige til å gjøre for å sikre seg noen bonuspoeng er jeg (dessverre) ikke i tvil om at dette er et godt poeng...

sutenai, kaijoar, chrt and 5 others like this.
  8. turbotobben

turbotobben Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Helt enig.

Helt uenig. Bruker ofte innlandsloungen i OSL. Når feks flyet Oslo-KRS er 3,5 time forsinket er det fantastisk å ha lounge for å få jobbet, lest litt og slappet av. Skulle gjerne hatt lounge i flere byer.

mmd, Shyneno, furlong and 2 others like this.
  9. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Ser egentlig ikke problemet med SAS sin håndtering.

Hvordan ville BA, LH eller KL løst det?

FlyerOslo liker dette
  10. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Helt ærlig kunne Sas ordnet dette som en goodwill sak i slike saker,man hadde ikke trengt å flagge det høyt ut overalt men man kan godt hjelpe å yte litt service utover hva som er forventet..min mening da..

chrt liker dette
  11. TrondF

TrondF Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Klin umulig? Er vel bare og flytte de dit og få solgt en plus billett mindre.. Er faktisk veldig lett, og veldig rart å risikere dårlig PR på dette her.
    Kunne skjønt om de stramma inn etter at halve IF hadde skaffe seg førerhund men tenker at de var litt vel i overkant føre-var nå..

Oddvar liker dette
  12. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,383
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe ok? Du kjenner godt til andres reisemønster?

Jeg bruker ofte lounge for å jobbe, kontorene de har er geniale ved transfer eller om man ankommer flyplassen litt tidlig. Muligheten for en dusj, en fot i bakken, en pult, printer og litt mat/snacks er helt prima for min del. Og med tanke på hvor ofte kontorene er opptatt vil jeg anta det gjelder for veldig mange fler enn meg :)

kaijoar, turbotobben, McBuljo and 3 others like this.
  13. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,172
    Bonuspoeng:
    293
    Printer i 2020? :eek:

Jepp, trengte faktisk printer og skanner her om dagen. Noen skulle ha en underskrift ...

Darkcho and RoadKing like this.
  14. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,383
    Bonuspoeng:
    113
    Nede i Europa vil de som regel ha både visittkort og dokumenter i papir kontra digital :)

15. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,892
    Bonuspoeng:
    350
    Altså, sett helt fra menneskelig synspunkt er det klart de kunne vært mer smidig, men det blir vanskelig for cabincrew å forholde seg til når plutselig de to på rad 1 D og E ikke skal ha plus service, mens alle andre skal ha det. SAS har i motsetning til Norwegian to serviceklasser ombord. Flere andre selskap har business på de første radene med blokkert midtsete osv. Det er da dessverre sånn at man må da forholde seg til de ulike service og billettklassene. På denne ruten faller det ekstra uheldig ut siden det kun er SAS som flyr dit.

FlyerOslo liker dette
  16. SemiFrequent

SemiFrequent TrumfGull

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    kaijoar liker dette
  17. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Ingenting som å henge ut sas plus en gang i kvartalet
    Kan ikke skjønne at folk har samme smak som meg :D

18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes det er flott at de tar tak i dette tidlig og slår ned på det. De amerikanske tilstandene der kan vi godt la være. Har sett det på cruise også, med lille fifi i barnevogn som trilles rundt. Det er en hund for faen, den skal gå selv og den har ingenting på ferie å gjøre bare fordi du kjøpte et "emotional support service animal"-skilt online fordi du ikke vil være uten hunden din.

Kanskje samboeren min kan reise gratis i USA, hvis hun hevder å identifisere seg som en enhjørning, og jeg sier at hun er mitt emotional support animal.

I USA er de så redd for å såre noen og bli saksøkt for emotional stress, at da blir det slike hårsåre tilstander.

19. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, vi er tross alt i 2020.
    Cabin crew har en nettbrett med navn og info om hver av passasjerer og hver av plassene.
    Det hadde fint gått å gjøre systemet mer fleksibel og tillate de å være i første rad uten å faktisk være helt i Plus med tanke på service. Setene er jo like uansett.

Om jeg husker rett så driver Widerøe akkurat slik (men omvendt egentlig) på sine regional nå.
    Som Plus/Biz kunde kan du velge seter hvor som helst i flyet, men servering får du tilsvarende klassen din, for crew kan godt se dette på brettet sitt.

Jeg er enig at SAS må gardere seg mot emotional animal tull fra USA, men dette går an å fikse på en smidigere måte.
    Om du sitter i rullestol så skal de også plassere deg innen de første to radene i flyet pga. reglene for evakuering.
    Men SAS prøver som regel ikke å tvinge disse til å kjøpe en Plus produkt når de ikke vil, ellers ville det bli vanvittig dårlig PR men en tittel typ:
    "Ung student i rollestol på vei fra Leknes til Trondheim flådd i siste liten av SAS med 3000 nok ekstra for å komme seg på skolested" ;)

20. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Rullestol som må plasseres på første to rader? Nye regler?
    Det var ikke slik da jeg jobbet i SAS, men det er 6 år siden jeg sluttet.

Del denne siden