Må jeg endre billett?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SuperVC10, 19. aug 2016.

  1. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bestemte meg for å gå inn i idiotmodus før jeg bestilte billetter T/R NRT-TPE og klarte dermed å fylle inn fornavn i feltet for etternavn og omvendt.

    Flyselskap: EVA AIR.

    Tror dere jeg må ringe og få endret på dette? Support i England sa at de tok min. 40 euro for dette, de kunne ikke svare på hva support i Japan tok. Dessuten måtte jeg ringe support i Japan, da britene ikke kunne gjøre noe med dette.

    Eller skal jeg bare gutse på at dette går bra? Siden jeg i det minste har klart å stave mitt eget navn riktig...
     
  2. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du søker problemet på flyprat.no finnen du tråder som omhandler dette. Konklusjonen er stort sett at dette er problemfritt. Der står det at dette skjer ofte og at faktorenes orden er likegyldig. Men reglene på dette er klare. Det skal i utgangspunktet være riktig fornavn og etternavn på rett plass.

    Et godt tips for å unngå slike ting fremover er å benytte passordprogram som f.eks Dashlane. Her ligger alle personlige opplysninger (samt alle kortnummer etc) og programmet fyller automatisk ut alle felt i diverse bestillingsskjema. Idiotsikkert for min del.
     
    SuperVC10 liker dette
  3. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for godt svar og bra tips!!
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjorde nesten det samme som deg på samme rute, men med Hong Kong Airlines. Skrev et mellomnavn i fornavnfeltet, istedenfor etternavn. Ved transferinnsjekk i HK lurte de meg til å betale ca 300 NOK for å endre det.
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Twitter funker greit for slike ting, bedre enn å ringe
     

Del denne siden