Jeg bestemte meg for å gå inn i idiotmodus før jeg bestilte billetter T/R NRT-TPE og klarte dermed å fylle inn fornavn i feltet for etternavn og omvendt. Flyselskap: EVA AIR. Tror dere jeg må ringe og få endret på dette? Support i England sa at de tok min. 40 euro for dette, de kunne ikke svare på hva support i Japan tok. Dessuten måtte jeg ringe support i Japan, da britene ikke kunne gjøre noe med dette. Eller skal jeg bare gutse på at dette går bra? Siden jeg i det minste har klart å stave mitt eget navn riktig...
Hvis du søker problemet på flyprat.no finnen du tråder som omhandler dette. Konklusjonen er stort sett at dette er problemfritt. Der står det at dette skjer ofte og at faktorenes orden er likegyldig. Men reglene på dette er klare. Det skal i utgangspunktet være riktig fornavn og etternavn på rett plass. Et godt tips for å unngå slike ting fremover er å benytte passordprogram som f.eks Dashlane. Her ligger alle personlige opplysninger (samt alle kortnummer etc) og programmet fyller automatisk ut alle felt i diverse bestillingsskjema. Idiotsikkert for min del.
Jeg gjorde nesten det samme som deg på samme rute, men med Hong Kong Airlines. Skrev et mellomnavn i fornavnfeltet, istedenfor etternavn. Ved transferinnsjekk i HK lurte de meg til å betale ca 300 NOK for å endre det.