Machu Picchu, Lima og Santiago - CT

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fisc, 04. mai 2018.

  1. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for et flott reisebrev! Fruen har sagt hun vil til Machu Picchu for årets CT, da er det genialt med noen som har tråkket opp store deler av løypen ;)
     
  2. alexfins

    alexfins Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har egentlig bare rævva erfaringer med Avianca. Setet på Dreamlinerene deres forrerst i bakre C-kabin på babord side er støymessig som å sitte inni motoren. Opplevde dette på to forskjellige flyidivider. Vet ikke hvorfor, men det må være en form for ekko i veggene rundt setet. Har ikke opplevd det på noen andre seter i kabinen.

    Skulle fly BOG-HAV, og møtte opp 1h5m før avgang ved innsjekksskranken. Etter noen minutter viste det seg at innsjekk var stengt, fordi vi måtte være sjekket inn min. 60 min før avgang. Lang historie kort: Vi var på tiden, men innsjekkingspersonalet somla tiden bort, og det var visstnok ikke mulig å gjøre noe med den saken. Vi var alle tre EBD/EBG og fløy business. Enden av historien ble en 1000 USD enveisbillett med Copa Airlines via Panama, og kom frem 9t senere enn planlagt. Burde gjerne sjekket innsjekkingsdeadline på forhånd. Tar naturligvis litt selvkritikk her.

    På BOG-LHR fikk vi beskjed 2t inn i flighten om at vi måtte returnere til BOG pga. tekniske problemer. Akkurat hva problemene var ble bare forklart på spansk, men ut i fra forklaringen til de andre passasjerene hadde oljefilteret gått tett på den ene motoren. Som kompensasjon fikk vi en 900 USD voucher, som jeg nå, ett år og 50 e-mailer senere enda jobber med å få utbetalt til kontoen min. Fikk også ny flight 24t senere.

    Selv velger jeg med glede LH neste gang jeg skal via Bogota, men hyggelig å lese at andre har hatt bedre erfaringer!
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Lufthansa har mange destinasjoner, men Cusco? Det tror jeg ikke.
     
  4. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    53
    Vi må nok fly Avianca fra Bogota til Cusco, men det er mulig å fly både Lufthansa og Avianca fra Europa til Bogota. Er det eventuelt noen andre lure ruter man kan fly for å komme seg til Cusco på en behagelig måte?
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du først tenker å ta Lufthansa og Machu Picchu er målet, at Colombia bare er en stopp, så ville jeg også sjekket priser på FRA - SCL (Santiago, Chile), FRA - EZE (Buenos Aires), FRA - GRU (Sao Paulo, Brazil) og FRA - GIG (Rio de Janeiro).
     
  6. Fisc

    Fisc Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    317
    Bonuspoeng:
    53
    Etter å ha fulgt med på tilgjengeligheten på alternative ruter nesten hver dag gjennom et halvt år, dukket det aldri opp noe med LH til BOG eller SCL fra FRA. Mulig jeg ikke var kjapp nok og at setene forsvant for kjapt, hadde dog ikke expertflyer, sjekket kun tilgjengeligheten trutt og jevnt på united.com
     

Del denne siden