Mail til SAS ang. softblock..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 18. sept 2014.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Bjørn Helge liker dette
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Utkastet til mailen kommer først i innlegg #244:

    Hei SAS og EuroBonus,

    Jeg sender denne henvendelsen på vegne av meg selv og mange andre lojale SAS-kunder gjennom mange år. Vi er i all hovedsak fornøyde med EuroBonus, særlig etter relanseringen med “EuroBonus 2.0”, og ser med glede at dere satser på dette med kampanjer, innenrikslounge, fast track flere steder i landet m.v.

    I velkomstbrevet som gullkunde står det imidlertid "Dine reiser vil bli mer behagelige på bakken, på flyplassen og i luften” - og vi savner fokus på det siste. Frem til sommeren var en av de største fordelene som “statuskunde” en uoffisiell fordel: blokkert midtsete (soft block), både i Plus og Go. Å komme ombord i en maskin med 95% belegg og være en av få passasjerer med ledig midtsete gjorde at en virkelig følte at SAS verdsetter lojale kunder. Slik vi forstår det var dette helt eller delvis en automatisk funksjon i Altea/Amadeus som gjorde at nabosetet var blokkert for alle med lavere nivå, hele veien fra EBS til EBP (EBS blokkerte EBB, EBG blokkerte EBS+EBB og så videre).

    I sommer har det skjedd en endring som gjør at denne fordelen har forsvunnet helt - til og med for Pandion-kunder. Etter vår oppfatning var dette noe som kostet SAS lite eller ingenting, men ga svært stor merverdi for oss som kunder. Nå er situasjonen i mange tilfeller helt motsatt, og en kan som EBD jevnlig oppleve at nabosetet blir opptatt mens det er mange ledige midtseter i kabinen, noe som svært sjeldent skjedde tidligere.

    Vi håper at dere kan undersøke om det er noe som kan gjeninnføres.


    Med vennlig hilsen
    <navneliste>


    Dette blir oversendt til SAS i morgen tidlig, send Thomas eller meg en PM med navn og EB-nivå (før kl. 09:00) hvis du også vil "signere" brevet. Vi er p.t. 48 stk, og det kommer jevnlig flere.
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Count me in!!
    Bra tiltak!!
     
  4. Thomas

    Thomas Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Er pr nå ca 70 stk som har signert
     
    PettR liker dette
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, hvorfor ikke? Vi ligger an til +/- 80 underskrifter nå, de fleste EBG/EBD, noen EBP og EBS. Vi kunne alltids ha ventet til over helgen, men skulle de 10-20-30 ekstra navnene ha utgjort en forskjell av betydning? Er ikke 80 faste kunder som tar seg tid til å signere oppropet nok til at SAS/EB tar det på alvor?
     
    TOS liker dette
  6. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    ?

    Er 80 få? Hvor ofte tror du Eivind Roald og EB-ledelsen får en mail signert av 80 kunder? Jeg tipper... aldri. Listen har økt raskt i går og i dag ja, men det hadde selvfølgelig gått saktere fremover. Kunne fint ha ventet i både én og to uker hvis jeg trodde det utgjorde en forskjell for resultatet, men det gjør jeg altså ikke. Jeg var fornøyd da vi passerte 50.

    Vanligvis klager du på at folk kommer med utblåsninger på nettet i stedet for å gi tilbakemeldinger direkte til selskapet det gjelder, som jeg er delvis enig i. Men nå gjør vi nettopp det, og så er det altså gjort på feil måte (for raskt)? Skal ikke være lett.
     
    TOS, Jameson and vegardg like this.
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å sende etter min mening, havner høyere opp i innboksen.
    Siden det gjelder SAS blir jeg ikke overrasket om dette er noe som har forsvunnet ved et "uhell" og ledelsen faktisk ikke vet om det. Dermed er det forhåpentligvis lett å få det på plass igjen.
     
    PettR and tommy777 like this.
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nånå...

    Im in! Sendt # til @Thomas

    Vennligst send en kopi av eposten til Nils som er veldig nært til Roald.

    Send meg en Email dersom man trenger epostadressen hans
     
    Last edited: 19. sept 2014
  9. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Jo fler jo bedre, dette er ikke en problemstilling som endrer seg til mandag, samt å sende en mail på mandag er det mye bedre enn på tampen av uka. For meg er dette for seint, hvis den ble sendt i dag tidlig
     
    SASlovah4evah liker dette
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Denne ble sendt idag jfr. tråden på Flyprat..
     
  11. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Synd. Ville helt klart signert.
     
  12. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Brevet er sendt. Noen og sytti underskrifter fra statuskunder. Man har også allerede fått en første respons fra Eivind Roald i SAS. Man ville sikkert kunnet fått noen flere underskrifter, men vil tro at det er virkningsfullt nok med såpass mange underskrifter fra folk som reiser såpass mye med SAS. Flott initiativ fra de som tok tak i saken.
     
    Cecilie, SASDC8, Jørgen and 2 others like this.
  13. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Svaret direkte fra Roald var for øvrig en takk og bekreftelse på at henvendelsen er mottatt, de vil se på det og gi oss en tilbakemelding så snart som mulig. Er godt å se at det blir tatt på alvor og at vi allerede har fått en respons - uavhengig av om det til slutt fører frem eller ikke.
     
    Last edited: 20. sept 2014
    TOS and SASDC8 like this.
  14. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Har vært på kundearrangement i Bodø i to dager, så fikk ikke dette med meg før nå - kom hjem 1,5 time forsinket, og med full treseter på min rad. Hadde signert om jeg oppdaget det seff, men det ser ut som om det var plenty med underskrifter likevel! Bra initiativ! :)
     
    SASDC8 liker dette
  15. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Supert! God å se at det blir tatt på alvor i SAS.
     
  16. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Da har det kommet svar

    Jeg er nok ikke en av SAS mest frekvente kunder neste år, litt fordi jeg bor i London, mest pga. hva de leverer fortiden.
     
  17. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Spiller ingen rolle for meg egentlig, jeg flyr med det selskap som til en hver tid gir meg mest valuta for pengene mine. Blokkert midtsete er bare et av problemene til SAS, men det har vi jo allerede tatt i en annen tråd :)
     
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, ifølge brevet jeg siterte virket det hvertfall på meg ganske oppe og avgjort. Men ser initiativtakerne har svart at dette er "riv ruskende galt" og jeg aner et ørlite håp.
     
  19. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Det første svaret var skuffende, det virket veldig standardisert (å fortelle oss om "det nye EBD-nivået" når 1/3 av de som signerte allerede er EBD er ganske meningsløst) og konkluderende. Mistet nesten troen, men etter mailer og telefoner frem og tilbake i dag ser det mye mer lovende ut.

    Min teori er at da SAS byttet til Altea fikk de utilsiktet med "seat block"-funksjonen gratis. Slike ekstrafunksjoner må egentlig betales for av hvert selskap (Lufthansa har den og bruker den aktivt), og når feilen ble oppdaget av Altea i sommer ble det fjernet igjen - alt dette uten at SAS-ledelsen har vært klar over at de har fått og mistet funksjonaliteten. I så fall spørs det om de er villig til å bla opp for å få den tilbake igjen.
     
    Last edited: 22. sept 2014
    KristianSk liker dette
  20. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Indeed. Funksjonen er vel ikke gratis dessverre. Noen som aner om vi snakker 1 eller 100 millioner? :-S
     

Del denne siden