Malindo Air - Kuala Lumpur -- Kota Kinabalu

Tråd i 'Reisebrev' startet av peterfox, 20. juli 2015.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Etter varme intense dager i KL, var tiden kommet til å flytte reve-flokken til strandparadiset Kota Kinabalu.

    På grunn av alt støyet rundt Malaysian Airlines og veldig redusert opptjening av OW miles, stod man igjen med AirAsia eller Malindo.

    AirAsia hadde i utgangspunktet latterlig billige billetter på strekningen, men etter tilvalg som sete, baggasje, innsjekking og en mat bit, var dette i god Ryanair style, nesten dyrere enn MH.

    Valget falt på Malindo Air, som etter hjemmesidene kunne tilby en Business Class fare på snaue MYR 500 - ca NOK 1050 for flyturen på ca. 3 timer fra Kuala Lumpur til Kota Kinabalu - nord på øyen Borneo. Jeg hadde også vært i kontakt med Customer service som skrev følgende i en e-post:

    Dear Valued Guest
    Greetings From Malindo Air
    In regards with your queries,please be informed that for our domestic routes alcoholic beverages are serve for business class passengers only.
    Thank you
    Customer Care
    Det eposten ikke tar høyde for er Ramadan, men for all del - jeg kan klare å fly uten Krüg....

    Innsjekk foregikk i KLIA2 - terminalen som tidligere ble kalt LCC-Low Cost Carrier terminalen. Gjennom hele terminalen hang det skilt om hvor effektivt de drev terminalen med passasjer-avgifter på kun MYR6 - ca NOK 13. Dette var nok fordelt ut på de som drev servering og retail. En Baskin Robison iskrem kostet MYR 25 - nærmere NOK 52.

    Etter innsjekk spurte jeg om hvilken lounge de brukte, jeg ble fortalt at den var under bygging og ville være klar i september !




    Flyet var i følge informerte kilder en Boeing 737-900, men 12 store skinn-stoler i Business Class.

    IMG_0023.jpg

    malindo air is a low-cost airline airline based in malaysia, headquartered in petaling jaya. it is a joint venture between national aerospace and defence industries (nadi) (51%) of malaysia and lion air of indonesia (49%). the name malindo is derived from the names of respective countries: malaysia and indonesia.

    Unknown.jpeg
    Jeg fikk ikke tatt noe foto inne i kabinen, men det som kan nevnes er at Malindo tydeligvis ikke har noen avtale om teknisk ettersyn på Kota Kinabalu, så egen Engineer satt blant passasjerene i Business class, og gikk av på utestasjon for å foreta teknisk ettersyn av flyet før returen. Dette har jeg ikke opplevd siden BA brukte Boeing 777 så San Juan (SJU) og San Jose, CR (SJO) i 1997.

    Boarding fungerte greit, det var selvfølgelig litt av hvert som gikk som hånd-baggasje, men heldigvis ikke levende dyr.

    Når flyet var på marsj-høyde ble det servert brus og nøtter, deretter fulgte en tre-retters meny;

    images (1).jpg

    Det ble servert på porselen med skikkelig kniv og gaffel, men maten luktet ikke godt og var ikke helt min "Cup-of-tea".

    Ellers kunne de by på inflight entertainment, filmer og trådløst internett.
    Jeg hadde medbragt bok, og fikk lest nesten 100 sider på en flight som jeg ikke kommer til å huske.
    Jeg har lest mye mindre bra reviews av Malindo air, men vi landet på tid og på avtalt sted, så jeg gir flighten terningkast;
    Unknown-1.jpeg
     
    wilhelm, Darkcho, RoadKing and 3 others like this.

Del denne siden