Manchester

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 23. aug 2017.

1. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

Skal en helgetur til Manchester for å se fotball. Har vært et par ganger i byen før, men da kortere opphold med fult fokus på kamp. Denne gangen har jeg en del mer tid, og vil gjerne se litt mer av byen enn bare hovedgaten og Old Trafford.

Er det noen som har anbefalinger til kjekke strøk en kan ferdes? Madammen skal være med. Vi har lagret en del kjekke puber og indiske spisesteder. Ellers åpne for forslag. Park Inn nord i sentrum er valgt som hotell grunnet noen bonusnetter jeg kunne benytte meg av.

På forhånd takk :)

2. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Her er et konge tips:

Gå ned til Victoria Station
    Kjøp billetter til Transpennine Express
    Gå til platform 3 eller 4
    Ta toget 34 min
    Gå av på Liverpool Lime street
    Bli der!

:p;)

Scrooge, Larsmarius, DanH and 4 others like this.
  3. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Så så, rett før jeg bruker "Report" knappen her for usaklig innlegg! ;)

Satyv, OttoL and chrisbu like this.
  4. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Om du vil ha en rolig og trivelig pub, anbefaler Grey Horse Inn i Portland street.

Forøvrig synes jeg Manchester er ganske ordinær...
    Museum of Science and Industry er verdt et besøk. Særlig om du er interessert i den industrielle revolusjon

God tur!

Darkcho liker dette
  5. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Museet der er bra ja.

Northern Quarter er teig jeg pleier være en del i.
    Der har du Oi Polloi, som pleide være en bra sjappe for oss litt anglovendte stilmessig, men som nå er blitt en mer merkelig hipster-tvangsavlet-med-en-Monty-Python-lumberjack sjappe. Kan sikkert funke til noen. Du har også Sweet Mandarin, bl.a kåret til UKs best local chinese av Gordon Ramsey. God, men kanskje ikke helt der oppe lenger.

Lenger nede i sentrum (mellom arndale og Deansgate) har du andre matsteder som Sam's eller Thomas's Chop House. Her får du britisk kost, men BRA. Skikkelige kjøttretter etc.
    Chaopraya er glimrende om du vil ha asiatisk der.
    For mer kjøtt har du Bem Brasil (brasiliansk) og Gaucho (argentinsk) i Deansgate-området.

Om du er der en helg, og liker musikk i arven av Stone Roses, Happy Mondays etc - i.e. Madchester-stilen, så anbefales en tur ned i kjelleren på (egentlig student-klubben) Club South. Der DJ'er Clint Boon fra Inspiral Carpets hver lørdag, og da er jeg happy hvert fall.

Om du vil ha litt mer moderne, urban sound, som sjekk ut hva som spiller på Soup Kitchen (merk at klubben er ned trappa ved siden av puben på bakkenivå). Ligger også i Northern Quarter.

Canal street er livlig, enten du har lyst til å flytte til the Gay Village, eller du bare vil ha en fest.

Manchester er i bunn og grunn byen for musikkscenen, så det er den biten du burde sjekke ut hva som går, om det er din greie. Kan være noen gigantiske greier ute på The Factory også.

Nei, jeg liker hverken Utd eller City.

N.B. Fruen elsker være med til UK også. Hun føler seg aldri så heit som rundt britisk "konkurranse".

Travellingalf, Darkcho and Fridtjof like this.
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Her var det masse bra tips.
    Jeg skal til Manchester i oktober, ikke for fotball (heldigvis, for det er det kjedeligste i hele verden), men for å se Metallica i Manchester Arena.

Tips til øl-drikke-steder tas i mot med takk!

Avixlo liker dette
  7. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    RoadKing and holmen like this.
  8. Mar74

Mar74 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Beetham Tower for utsikt - veldig kul bar oppå der.
    Ziferblat for billig afternoon tea :)

Darkcho liker dette
  9. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Keep in mind, det ser ikke ut som en classy joint. Som sagt, egentlig et studentsted nede i en kjeller. Men musikken når Boon dj'er, er sublime! Bare å hyle innpå med Stella til du har the Manchester swag inne!

EDIT: Med app som Songkick e.l kan du også føre opp by, dato og dermed se alle gigs o.a. tilstelninger som er på de datoene i Manc.Mye bra konserter med madchester bands på The Ritz.

Darkcho liker dette
  10. kepiblanc

kepiblanc Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Anbefaler forresten å følge @IloveMCR på twitter. Der får man mange tips til barer, puber, restauranter, m.v.

11. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    For øl-elskere er det ingen vei utenom BrewDog! Minimalistisk lokale (som alltid hos BD, men det er endel av konseptet) men kunnskapsrike ølkelnere og fantastisk mye bra øl.

https://www.brewdog.com/bars/uk/manchester

For Indisk mat vil jeg virkelig anbefale denne:

http://ashasmanchester.co.uk/

Høy prisklasse (til å være Indisk, men veldig, veldig bra!)

Er dere glad i Asiatisk/Sushi så er Australasia veldig bra! Veldig spesiell inngang (nedgang) men veldig bra mat og veldig bra på coctails. Litt halvstivt og mulighet for å dumpe borti en og annen fotballspiller både rød og blå. Her er det nok lurt å booke bord på forhånd.

http://australasia.uk.com/

Vil dere bare kjøre på med Oktoberfeststyle så er dette Albert S et bra alternativ.

http://albertsschloss.co.uk/

Veldig populært sted, ganske bra mat og kult sted synes jeg.

Bem Brasil i Manchester ble jeg veldig skuffet over, kjipt kjøtt og litt slapp service, de har bedre avdelinger andre steder.

Gauch er veldig overpriset i forhold til service og kvalitet synes jeg, biffene er for så vidt gode, men ikke godt nok til å forsvare prisen, Det virker også som de sjelden har bordet klart til tidspunktet du har bestilt. (Opplevd de 2 gangene jeg har vært der og snakket med flere andre som har opplevd det samme) Men det er jo mulig jeg har bare har vært uheldig på Bem B og Gaucho! Men de levde i hvert fall ikke opp til mine forventninger. :)

God tur! :)

Last edited: 01. sept 2017
    holmen liker dette
  12. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,657
    Bonuspoeng:
    183
    Følger opp denne tråden her igjen.
    Det ble bestilt en 48t tur til Manchester i November (13.-15.) Jeg er ikke Fotball fan, men når man er i en by som Manchester er vel det vanskelig å unngå? :p
    Kommer med SAS 12:00 og reiser 12:40 3 dager etterpå. Noen tips til hva jeg burde gjøre de dagene jeg er der. 20 år. Har bare opplevd storbylivet i London for 5 år siden. Reiser kun med håndbagsje da dette er MR tur sånn sett.

Så tips tas imot! Jeg er historie nerd og sammfunnsengasjert, kulturlivet hadde vært noe å fått med seg når man er der, puber, barer osv... Hard Rock Cafè er et "must" for min del ;) Men utover det er programmet ganske åpent.

Kan jeg forresten få lurt til meg et stempel i passet?

13. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    tviler på stempel i passet, da er nok sjangsen større etter brexit :D:D

fotballmessig tror jeg nok du klarer å unngå det, mener det er landslagspause.

som leeds mann er jo naturligvis mitt beste tips å ta toget vestover strax etter landing.
    leeds i seg selv er en flott by, men drar du til york finner du fantastiske steder..
    lykke til

Avixlo liker dette
  14. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,365
    Bonuspoeng:
    93
    Manchester er unnagjort på kort tid, spesielt om du ikke er fotballmann. Byen er blitt mer... trendy, med årene, men den er fortsatt relativt liten og du kan spise,drikke og hygge deg igjennom den på kort tid.

Jeg støtter forslaget over om å ta turen til York! Det gjorde vi en gang kampen vi skulle se ble flyttet, og det var absolutt verdt turen. Flere gode michelinanbefalte restauranter, en haug av pubber med godt øl, og ikke minst mye historie!

Avixlo liker dette
  15. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Ta turen til Liverpool, et must om du er interessert i musikk og martimhistorie

Eddie47, chipcampden and Avixlo like this.
  16. AndersD

AndersD Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Five guys er et must for en kjapp lunsj når man er steder det finnes.

17. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,027
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg anbefaller å ta turen til Imperial War Museum i Manchester hvis du liker historie. IMW har gratis inngang og i høst også en spesial utstilling siden det er 100 år siden avslutningen av Første Verdenskrig

https://www.iwm.org.uk/visits/iwm-north

Avixlo and jgroneng like this.
  18. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,657
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er notert! Jeg skal definitivt ta turen innom.
    ----------------------------------------------------------------
    Jeg tror kanskje jeg holder meg til Manchester på 48t eller "Greater Manchester"
    Jeg ser på Maps at hostelet jeg skal være på ligger i det nordlige kvartalet og er ganske sentrumsnært. Billig tur og 1k EB poeng skader ikke

Earl liker dette
  19. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,657
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har et nytt spørsmål. Jeg tenker jeg spør her istedenfor å opprette ny tråd.

Jeg har rotet bort reiseadapteren min eller så ligger den et sted i Sandefjord og får ikke hentet den før jeg drar. Om 21 dager drar jeg til Manchester og da trenger jeg en adapter! Har noen en anbefaling over hvilken adapter jeg kunne hatt behov for? Ser for meg at jeg kan bruke den når jeg reiser til Canada & USA til neste år osv...
    En reiseadapter til PC, kamera og mobil er tingen

Edit: UK har jo nemlig ikke samme ordning som store deler av Europa og da er det kjekt med en adapter? Hvilken anbefaler dere?

20. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du går på tråden som omhandler reisegadgets man må ha med på tur, så finner du masse diskusjon om adaptere.. :)

Skal se om jeg finner tråden.

EDIT:
    See fra side 4, ca.
    https://insideflyer.no/forums/threads/travelgadgets-hva-må-du-ha-med-deg-på-tur.7500/

Avixlo liker dette

Del denne siden