Mandag✈️

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Malmo, 08. juli 2024.

  1. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    445
    Likes mottatt:
    731
    Bonuspoeng:
    93
    Morgen nytes nå i FCT for en siste gang. Morgenfly inn fra SVG og hentet i Porsche!

    nå nytes livet med bobler og bandeand i fotballdrakt før LH tar meg til HND.

    god mandag!
     
    Calling, Flyrlavt, Earl and 21 others like this.
  2. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    2,261
    Bonuspoeng:
    113
    Litt mindre glamorøst her med Flytog og en skokk unger. ATH neste.

    Ha en glimrende F, Malmo! Forøvrig god mandag til alle.
     
    Calling, Flyrlavt, Earl and 16 others like this.
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,598
    Likes mottatt:
    22,767
    Bonuspoeng:
    183
    Enda litt mindre glamorøst å sitte ved pulten på kontoret med utsikt på grå vær.

    En liten opptur var å hjelpe en kollega bestille en open jaw til USA. Fin måte å starte dagen på.

    Ellers lite nytt å melde.

    Ha en herlig mandag!
     
    Calling, Flyrlavt, The_Dude and 12 others like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,562
    Likes mottatt:
    63,326
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra Bangkok.
    Har sjekket ut fra hotellet, det var ikke mulig å få senere utsjekk enn kl 14. Men, uansett fornøyd med å få tidlig innsjekk kl 08, og den utsjekk kl 14.

    Litt mer sightseeing og gaveshopping på programmet i dag.

    Om noen timer bærer det avgårde tilbake til BKK, og kanskje en liten lounge safari? F tilbake til LHR rett etter midnatt.

    Ha en fin en!
     
    Calling, Flyrlavt, The_Dude and 13 others like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,715
    Likes mottatt:
    872,433
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra sommerbyen på solkysten.. det høljer ned .. skulle tro en var østpå . 33A663BB-80A0-4CF3-996D-33CA0CF87201.jpeg
     
    Calling, Earl, Flymunda and 9 others like this.
  6. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,104
    Likes mottatt:
    14,940
    Bonuspoeng:
    183
    Da tar vi oss av glamouren i dag. Eller SAS plus, som vi sier! I kveld fra KKN.

    Aust-Finnmark har igjen levert over forventning, med natur, sol og dyreliv. Man trenger ikke være født her for å trives. I hvert fall ikke i den lyse årstiden.

    Ha en fin dag!
     
    Kristian, Calling, Flyrlavt and 14 others like this.
  7. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,605
    Likes mottatt:
    24,577
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå opphaldsveiret i Florøida. Her skin sola og alle er blide og glade. Berre eg hadde fått meg ein fin flytur snart...
     
    Calling, Flyrlavt, Earl and 11 others like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,234
    Likes mottatt:
    36,862
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag.


    Gråværet ligger lett over meg og jobben.

    Får være glad for at solen skinner ute.
     
    Calling, Earl, Arvid1410 and 7 others like this.
  9. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,761
    Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra kontoret på Skjervøy.

    Jeg er klar for ferie som jeg får om 2 uker. Men det er ting som burde komme på plass før den tid. Nå sitter jeg å tenker litt, lite å gjøre på jobben er det også. Men ja. Samme dag som SAS går over i Skyteam så går jeg over i ny Eurobonus periode og jeg bikker 26 år så goodbye ungdomsfordeler. Men jeg har linet opp 44 flyvninger. Jeg trenger å bruke en flyvning nr. 45 før sas forlater Star Alliance. Hmmmm jeg planlegger. Så blir kanskje MR iløpet av ferien for ellers er alle helgene mine opptatt

    Men ja ha en flott mandag, prøver å komme innom oftere, men ser jeg har glidd litt. Så hei og hå
     
    Calling, Flyrlavt, Earl and 12 others like this.
  10. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    1,752
    Bonuspoeng:
    93
    God mandag fra kontoret, men er delvis i feriemodus da ferien starter i morgen. Tur til Tokyo med Austrian ut og ANA tilbake er nært forestående. Satser på at LH slipper en F billett ut snart.
     
    Calling, Earl, Flymunda and 10 others like this.
  11. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,771
    Likes mottatt:
    32,381
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Barcelona.

    Det er hjemreisedag, turen går med LH via MUC på første benk. Koffertene som forsvant på turen ned kom fram i 22 tiden i går kveld, da har vi noe å pakke nytt badetøy+ i.
     
    Calling, Flyrlavt, The_Dude and 13 others like this.
  12. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,578
    Likes mottatt:
    14,093
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn

    Slutt på langfria, nattskift venter.

    Men iom jeg jobbet så mye ekstra i fria som var, skal jeg kun jobbe tre skift.

    Avspas en uke fra helga- turen går på ferie til Risør med fruen og et vennepar.

    Fikk bestilt en natt på Farris Bad med poeng allerede til onsdag- det er meldt drittvær, hadde nok poeng, og vi bor kun 25 min unna.

    Ha en solrik dag
     
    Calling, Flyrlavt, Eddie47 and 11 others like this.
  13. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,932
    Likes mottatt:
    29,277
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra Bonaire!

    IMG_0383.jpeg

    Klokken har bikket syv og morgenkaffen inntas på balkongen. Vår venn pelikanen har muligens sitt stamfrokoststed på muren på brygga, den var der i alle fall i dag også. Men så heter jo huset «Pelican Reef» så kanskje den føler en viss forpliktelse?
     
    Calling, Flyrlavt, The_Dude and 14 others like this.
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,166
    Likes mottatt:
    114,736
    Bonuspoeng:
    350
    Hei og god mandag fra hytta i Spania. Her nytes dagene og er ikke spesielt bekymret for været;) image.jpg
     
    Calling, Flyrlavt, Eddie47 and 14 others like this.
  15. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,565
    Likes mottatt:
    7,001
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hjemmekontoret. Fortsatt to uker til ferie, men fikk i alle fall en litt begivenhetsrik tur hjem fra London i går etter en oval weekend. Så her kommer litt sommerunderholdning....

    Det hele startet med at vi valgte å slå i hjel litt tid før flyet skulle gå med å gå på kino på søndag formiddag (været var begredelig og innbød ikke til utendørs aktivitet).

    Vi hadde sett masse reklame for Despicable Me 4 og fant ut at det var passende underholdning med passende lengde. Da vi kom til kinoen fant vi ut at dette var totalbom siden denne filmen ikke har premiere før 12. juli, så vi tok bare første og beste film som startet i stedet. Dessverre sjekket vi ikke spilletid, og det viste seg at "Fly me to the moon" varte betydelig lengre enn enn den opprinnelige planen var :rolleyes:.

    Ok, da filmen var ferdig var det fortsatt ingen krise. Riktignok var sikkerhetsmarginen i forhold til å komme seg til LGW spist opp, men det gjør ikke at pulsen øker nevneverdig for en noenlunde rutinert reisende. Så da gikk turen til hotellet for å få sjekket ut og komme seg til Victoria Station for Gatwick express.

    Fortsatt innafor tidsmessig da vi kom oss på toget og vi skulle da være på LGW en drøy time før flyavgang.Så kommer beskjeden 3 minutter etter oppsatt rutetid at toget manglet fører og ble derfor kansellert....

    Nå begynner gode råd å bli dyre. Hva gjør vi nå? Neste tog er et somletog og ikke umiddelbar avgang. Beslutningen ble (idiotisk nok): ut å ta Taxi. Genial vurdering fordi 1. Vi var ikke de eneste som hadde den tanken så køen var rimelig heftg. 2. Somletog er nok fortsatt betydelig raskere i London enn bil :eek:. Men vi klarte i alle fall å lure taxikøen ved å bestille en Uber i stedet.

    På tidspunktet da vi var inne i Uberen viste google maps at vi skulle være på LGW omtrent samtidig som planlagt avgang for flighten. Så da var det å begynne å sjekke all tilgjengelig apper og hvordan flyet lå an. Det har tross alt hendt før at et fly ut fra London er forsinket.
    OSL appen viser da at flyet er 45 minutter forsinket ut derfra. Nettsiden til Gatwick derimot viser at info om gate skal være tilgjengelig ca. 1 1/2 time etter planlagt avgang. Sjekke flightradar: hmmm, merkelig det ser ut til at flyet står i venteposisjon på OSL enda (dette er ca. en halvtime etter at OSL appen sa at det var avreist). Håpet stiger... Vi er imidlertid forberedt på det verste og sjekker alternative billetter hjem senere på kvelden.

    Akkurat da vi rullet inn foran terminalen på Gatwick så kommer tekstmeldingen fra Norwegian om at flyet er kansellert... Saved by the bell, men hva nå? Ringe til Norwegian da, med telefonbeskjed om at "de rykker stadig bakover i køen" (ok da, en pitteliten overdrivelse). Så tikker det inn melding om at vi er ombooket via Bergen og så til Oslo med første fly i dag tidlig.

    På den tiden hadde jeg ikke kommet betydelig fremover i telefonkøen enda så da bestemte vi oss for fuck DY. Hjemreise via Bergen og hjemme over et halvt døgn senere enn planlagt er lite aktuelt, så da bestilte vi billetter med SAS og tok en Taxi til LHR. Som sagt som gjort og derfra ble turen så begivenhetsfri som en hjemreise fra London skal være. Til tross for en del kø på M25 var vi på LHR i god nok tid til å få et alright måltid i Senator loungen.

    Senere leste jeg på VG at både Bergensflyet og det neste flyet til OSL også ble kansellert så da bla det til slutt i alle fall en god avgjørelse denne dagen, dvs. å hoppe over til SAS i stedet.

    Moralen i historien? Ikke vet jeg, men muligens å holde seg til nettverksselskapene der alternativene for å komme seg hjem er betydelig bedre enn med DY og fra LGW. Selv om det "seemed like a good idea at the time" å spare noen tusenlapper på en helgetur til London ved å ta DY i stedet for SAS så kommer det til å gå fryktelig lang tid til jeg kommer til å gjøre det samme igjen (og da har jeg fått lagt skylden over på DY for å dekke alle mine egne idiotiske handlinger denne dagen :p)

    Ønsker all en fortsatt god dag til oppsatt rutetid (og T-20 til TG C)
     
    Calling, Flyrlavt, Eddie47 and 13 others like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,234
    Likes mottatt:
    36,862
    Bonuspoeng:
    293
    Samme hus som i fjor?
     
  17. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,932
    Likes mottatt:
    29,277
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er nygamle tomter, i fjor var denne eiendommen stengt, de hadde revet det gamle huset og var i ferd med å bygge nytt. Så i fjor leide vi et hus ca en kilometer lengre nord på stranden. Har leid denne eiendommen 8 ganger tidligere men da i vesentlig mer rustikk karakter.

    I år fikk vi en gunstig deal på leie av nytt hus til gammel pris siden vi bestilte for 1,5 år siden mens det bare var grus på tomten og noen fancy arkitekttegninger. Ikke uventet er ny pris jekket opp med standard så godt mulig vi bytter tilbake til fjorårets hus neste gang, var fint der også :)
     
    Eddie47, Earl and obay like this.
  18. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    210
    Likes mottatt:
    847
    Bonuspoeng:
    93
    God mandag! Og i dag er det en veldig god mandag, da jeg etter 9 år igjen fikk se SAS-appen skifte over til deilige gullfarger. Så er det bare synd det er lite reiser framover da..
     
    Calling, Avixlo, Sonictravel and 3 others like this.
  19. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    God mandag. Få timer til reisestart fra OSL klokken 07:00 i morgen, med laaaang tid i FRA før videre reise.

    Har prøvd å sjekke inn, blir spurt om å fylle ut fødselsdato og nasjonalitet.
    Når jeg gjør det får jeg en feilmelding, og kommer ikke videre.
    IMG_0943.jpeg

    På web kommer jeg til en side hvor det åpenbart skulle stått noe, men er et blankt felt. Og knappen videre sender meg ikke videre.

    Har en forbindelse fra FRA som ikke åpner sjekk inn før om noen timer. Kan det være derfor?
     
    Calling, Avixlo, Sonictravel and 2 others like this.
  20. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,771
    Likes mottatt:
    32,381
    Bonuspoeng:
    183
    Da fikk jeg akkurat min første «loungekey» fra Smartdelay, men lite aktuelt å prøve den fremfor FCL på MUC.

    Likte dårlig at det ble slutt på 40EUR komp for noen uker siden
     

Del denne siden