God morgen fra Flybussens linje FB2. Klokken er alt for tidlig, men er det ferie så er det ferie. Norwegian skal fly opphavet og meg til Seattle via London Gatwick. Vi satser på at alt er i rute. Vi er ute i god tid til første flyavgang i alle fall. Dette blir første gang på mange år at jeg skal fly langdistanse i økonomi. Vi får se hvordan det går
Nå er koffertene levert, og opphavet er ute for å trekke frisk røykluft før vi går gjennom sikkerhetskontrollen. Gardermoen ser fortsatt slik ut:
God morgen fra en relativt tom gullstue på OSL. Tuslet over fra Radisson hvor jeg sov i natt for litt frokost, om en drøy halvtime er det avgårde, først til BRU og så videre til MAD. Litt spent på å se om connection i BRU holder både for meg og for bagasjen, har 35 minutter, som kan høres litt knapt ut
Etter å ha vanket her inne så altfor meget, så undres man jo på om det finnes folk som reiser bak i bussen, men det er kanskje ikke så uvanlig som man skulle tro? Likevel føler jeg at det er på sin plass med lykkeønskninger!
God morgen fra Trondheim. Kjapp frokost før linje «el-sykkel» tar meg til jobb. Fruen på overtid idag så gutta ruler kåken alene ikveld Ha en strålende mandag
God morgen fra Nordens Paris Idag er det valgdag og jeg har stemt for lenge siden da jeg ikke helt enda har surret meg til å folkeregistrert meg her i Nordens Paris. Men idag blir det litt praksisplass jobbing før det blir hjem å chille ikveld Ha en god mandag uansett om du skal fly økonomi eller ei i langdistanse Edit; ser at noen her glemmer at det finnes folk her inne som flyr langdistanse i Økonomi. Jeg får vel legge meg snart ut på lang reise og skrive et reisebrev fra det slik at jeg påminner folk
God morgen, straks på vei mot OSL. Turen går med LH og jeg bikker endelig 100k og Senator status hos Miles and More. Jakten fortsetter mot HON. Det er en CRJ til Frankfurt, sete 2A er valgt. Selv om det er ledig nabosete er det er relativt trang cabin. Må si meg mye mer fornøyd med fly og setevalget videre, A340-600 og 1K. Destinasjonen kunne jo med fordel vært utenfor Europa.
En politikkfri mandag ønskes fra Oslo. I dag er det fint lite nettaviser som skal leses, og ledig tid benyttes til å lete etter bonusbilletter hjå UA, AA og AC. I tillegg er det bare å krysse fingrene for at Stephen King sin nyeste bok ramler ned i postkassen veldig snart. Selvfølgelig kjøpt på tanum via viatrumf Alltid store forhåpninger til King sine nye bøker, selv om den forrige (the outsider) dro ut i det kjedsommelige.. Glad i politikk eller ikke, gjør din borgerplikt og stem!
For noen år siden sa mor «hvorfor i all verden skal vi bruke så mye penger/poeng for å sitte der fremme» Etter en dannelsestur er det slik «jeg reiser ikke så langt uten at jeg kan ha beina høyt og får champagne» God morgen fra solkysten, 9 grader og delvis skyet og det skal bli 17 grader ... Godt valg alle, med eller uten bompenger!
Da var man på jobben etter en krevende tur til Riga. De har mye godt drikke der borte og barene stenger ikke tidlig på kvelden, men tidlig om morgenen. Klassisk blåmandag i dag
God morgen fra hovedstaden. Hva gjør man oppe så tidlig på en mandag? Merkelige greie... I dag er det avtale med Dracula så det blir jo spennende. Ny uke, nye muligheter!
God mandag fra vår kjære nabo i øst Sverige. Her har vi vært en vennegjeng og sett en nesten seier i fotball. Helgens høydepunkt for min del var festmiddag på den franske restauranten Napoleon på Stureplan. Serverte meget god mat og vin med topp service. Ellers har det vær et nytt besøk for å beskue Wasa skipet som de fleste vel kjenner til fikk en svært kort jomfrutur på kun 30 min. Et museum som en helt klart kan besøke flere ganger. Nyt mandagen hvorhen den måtte være
God måndag frå nord på Solkysten. Her skin sola og alle er glade. Til og med arvingen var i godt humør då han stod opp i dag. Haustens flyturar til hovudstaden ser ut til å gå fløyten. Kan eg klare ein heil oppteningsperiode heilt utan kvalifiserande flights?
Ser du får Instagramkjendisen Jonny Penn som en av pilotene: https://www.instagram.com/jonny_penn/ (se story)