Mandag morgen ... og et h**** drittvær

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 14. jan 2019.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,686
    Bonuspoeng:
    293
    Har hørt at det er verre lenger nord ...
    Det blåser kraftig fra nordvest (?) og i dette så er det blandet inn noe hvitt som legger seg på det grønne gresset.

    Klart vi lengter mot varmere strøk ..og det er over en måned til vi vender nesen sørover i retning Sørpolen ....

    Er det rart vi drikker?
     
    Last edited: 14. jan 2019
    Earl, SayWhat, Origo and 8 others like this.
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God (?) morgon frå det austfinnmarkske!

    Her vakna eg klokka 04, to timar før vekkarklokka.

    Er det reisefeber før CT-tur om to dagar, tru?

    Okke som, i dag blir det middagsdupp! Kanskje...

    Ha ein brillefin vekestart, folkens!

    Det er vel kanskje rart at vi ikkje drikk meir?
     
    Earl, SayWhat, LN-FHU and 4 others like this.
  3. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sandefjord Lufthavn Torp og fra WF480 som snart setter kursen mot Værnes hvor det blir flybytte videre med SK4556 til Tromsø.
    Årets første flyvning blir idag gjennomført! Og det blir godt å komme opp til Tromsø etter 1 månede hjemme hos mor.

    Ha en god mandag alle samme selv om dere skal fly eller ei
     
    Earl, Kristian, LN-FHU and 4 others like this.
  4. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra litt sør for Oslo! I dag skal det endelig jobbes litt igjen etter 4 uker med pappperm, og skal bli godt å komme seg ut av «babytåka». I tillegg skal det bookes jobbreiser til Island, Finland, Sverige, Danmark, London og Sør Afrika, og alt skal skje i løpet av Q1, så det gledes å kunne fly litt igjen.
     
    Earl, Kristian, LN-FHU and 4 others like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden!
    Helgen er dessverre over allerede, og nå er det bare å telle ned til neste helg.
    Dagen i dag brukes opp på å reise til og fra et møte som ikke blir veldig spennende.

    Nå kan jeg endelig si at neste uke er det tid for årets første CT-tur. (Har ikke 100% avklart fri fra jobben, men det går seg til..)

    God mandag, med eller uten storm eller flytur.
     
    Earl, Kristian, Wiolenze and 4 others like this.
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Litt trøtt etter en natt med uvær - lyn&torden samt kraftig vind. Blir en lang dag tror jeg. Kjerringa på møte i kveld samt gutta skal på trening utover ettermiddagen.
    Skulle gjerne også beiset litt idag...får se om jeg gidder.

    Ha en flott mandag :):)
     
    Earl, Kristian, Avixlo and 1 other person like this.
  7. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Værnes ankommet og nå sitter jeg her og venter på SK4556 til Tromsø via Bodø
    Må si jeg har sans for Embraeren til Widerøe
     
    Kristian liker dette
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Mornings fra Oslo. Fikk akkurat testet intimsonen på trikken siden jeg var litt seint ute, men det får heller gå. I dag bookes nok en europatur som innebærer fjellturer, så dette begynner å bli bra :)
     
    Earl, Kristian, Avixlo and 2 others like this.
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,495
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Island.

    Ett kjapt frokostmøte før det blir å kjøre til flyplassen, levere leiebil og ta SK4788 hjem. Foreløpig med hele rad 2 for meg selv.

    Har bestilt leiebil på OSL, trenger en Caddy 1 døgn. Til min store overraskelse ser jeg AVIS gir meg kun 100km inkludert for 1 døgn, er dette noe nytt de har begynt med eller er det bare en ny «fordel» siden jeg ble oppgradert til «presidents club»

    Edit; gammel BU masking som skal ta oss fra Island, LN-TUJ fra ca 2001.
     
    Last edited: 14. jan 2019
    Earl, Kristian, SAJblue and 1 other person like this.
  10. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det sørlandske. Merket at en del av lavtrykket hadde sneket seg over fjellet. Det røsket godt i huset i natt. Før jeg dro på jobb var nede og sjekket av båten i vinteropplag var på plass. Det var den, men en kajakk manglet:mad::(. Må nok ut og lete i nabolaget i ettermiddag. Ha ellers en fortreffelig dag og uke!
     
    Kristian, Wiolenze and Avixlo like this.
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det er slik på større biler hos Avis. Var samme greien i fjor sommer da jeg var på utkikk etter en tilsvarende bil selv.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Som @OttoL sier, and skjedde også med meg når jeg leide "arbeidsbil". Er nok for å unngå lange kjøreturer/flytting etc som de ikke får på en personbil med fri km.
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,686
    Bonuspoeng:
    293
    Små gleder en mandag ... 11.000 likes pga vrøvl og annet pissprat
    Bare slått av @Are som er vårt orakel i det meste ...
    og @Stuttfeiten med sine fantastiske reisebeskrivelser
     
    mhsalv, Earl, Kristian and 5 others like this.
  14. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,495
    Bonuspoeng:
    183
    Til alle som noen gang skal ut å fly med LN-TUJ. Sete 2D anbefales ikke da det er meget begrenset med plass til føttene;

    4C4485D7-8411-4043-BB8F-F8304C0C93D0.jpeg

    Bare å håpe av 2EF forblir ledig
     
    Kristian, Avixlo, ArthurDent and 3 others like this.
  15. ElinPelin

    ElinPelin Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Kan vel ikke si god morgen, så langt på dag som det er.

    Å lese her inne er til tider selvplaging, da jeg dessverre ikke får reist så mye som jeg gjerne vil. Da må jeg minne meg selv på at jeg helt bevisst for 15 år siden valgte vekk en karriere med mye jobbreiser, da jeg etter et par år med mer tid på fly og hoteller enn på kontoret og egen bolig ble kvalm av tanken på neste tur, samt at jeg for noen år siden fikk en kronisk sykdom som ikke takler tidssoneforskjeller. Samt det lite taktiske valget av partner. Mannen jobber i skolevesenet, og selv om det ikke kan klages hverken på arbeidstid eller inntekt per se, så er det lite rom for reiser i C og F med inntektene våre (samt til tider dyre hobbyer ellers... Kremtkremt).

    Men vi har funnet en god måte å bruke Trumfbonus på, da. Nemlig på diverse spahotell i bilavstand fra tigerstaden. Denne helga ble tilbragt på Strömstad spa og resort, og kroppen er fortsatt rimelig gele etter diverse knaing og timesvis i badstuer og jacuzzis, og huden på fingrene er fortsatt skrukkete etter all badingen. For øvrig er det første gang jeg har opplevd å få servert østers på buffet (ja, er kanskje ikke så godt vant når det kommer til buffeter, da det er noe jeg stort sett forholder meg til på en og annen båttur til Køben samt på all inclusive-charter...) Og siden denne dama mener østers og champagne er noe i nærheten av himmelen, klarte hun nok egenhendig å sprenge hotellets østersbudsjett.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er da slett ikke bare vrøvl og pissprat, det var da uvanlig beskjedent til en bergenser å være :)
     
  17. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen fra San Diego!

    I dag er det regn som gjelder og klok av skade, så skal jeg ikke kimse av at det nå er utstedt «flash flood warning» for ettermiddagen. Bilen skal flyttes til et høyere punkt og skal passe på at sandsekkene er på plass i god tid.
     
  18. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    Tidlig oppe i dag også og på plass på jobb før 06.30 så ble en ganske lang, men grei arbeidsdag når man ikke forlot jobben før 10 timer senere, men sånn er det av og til... nå venter 2 litt kortere arbeisdager. I morgen skal det man ut på tur med først tog til Lillehammer, møter der før det bærer til Gardermoen. I morgen ettermiddag blir det SAS til Arlanda før onsdagen skal brukes på møter i Sverige. Skal bli greit med ett par dager utenfor kontoret nå :)
     
    ArthurDent, Avixlo and Kristian like this.

Del denne siden