Tiden er kommet :flybussen er forsinket og jeg lengter etter kaffe. God morgen til alle fra et ikke helt snehvit Oslo. Må dagen behandle deg pent og bringe meg litt nærmere Mexico på CT nr 3
Her er man straks på vei til Gardermoen, men dessverre ikke til OSL, derimot til C-Log. Altfor tidlig, men noen ganger må man bare. Til dere som skal ut å fly: God tur. Til alle: Ha en fin dag.
God morgen fra et vindfullt Vestland. På vei (buss og bybane ) til "Solskinnsbyen" for tre dagers møter (men heldigvis med årsfest). Retur til den egentlige solkysten via OSL til helgen. Nytt år med CT opptjening i gang . Ha en fortreffelig ukestart.
God morgen fra Drammen. Står opp til en skremmende artikkel på DN: https://www.dn.no/luftfart/sas/nors...st-er-kampviljen-blant-sas-ansatte/2-1-731862 Huff, håper påsken unnslipper dette T-18 God blåmandag i luften og på bakken. Den frokosten manglet litt, og ikke bare bacon Antar blir flere frokoster utover dagen, god tur.
https://e24.no/naeringsliv/i/BR2XWg/dn-fare-for-ny-sas-streik-i-vaar Våkner til nyheten om fare for ny SAS-streik til våren. Denne gangen er det kabinpersonalet som har høye forventninger, etter pilotenes kamp i fjor. Forhandlingene avsluttes rett etter påske. Typisk at man nettopp har booket longhaul C på nøyaktig samme tidspunkt. Får håpe partene utviser litt smidighet. Tror ikke SAS har godt av en ny storstreik....
Man lærer jo litt forskjellig på forum @Stuttfeiten sin andrefrokost er nå fortært. Tredjefrokost er meldt av reisefølget etter innsjekk i Amsterdam
God formiddag fra Sandefjord Her er det nesten skyfritt og 4°C Idag blir det å besøke bestefar på 70 Imorgen blir det Sverige med en kamerat og på onsdag blir det å fly opp til Tromsø Så ha en flott mandag alle sammen
God mandag! Har siden 1.jan handlet så hardt på mitt nye amex elite, at kortet nå er sperret Fikk telefon om at det bare var å betale inn utestående beløp så kunne jeg fortsette kjøpefesten. Kjekt med ny leilighet som behøver møbler. Har også fått bestilt 137 Pillars Suites i Bangkok i påsken. Ser jo unektelig bra ut på bildene, og med frokost og div annen servering synes jeg ikke det var noen upris. Det skal være en overraskelse for frua så får vi se om jeg greier å holde det hemmelig så lenge.. Ja og T-33 til SQ C til SYD. Nyt årets første fulle arbeidsuke!
God føremiddag frå Sunnfjord. I dag er bilen på service og få ny registerreim. Verkstaden har brukt å ta AmEx, men sist gang eg var der (og handla deler) tok ikkje dellageret AmEx. Får eg dratt inn 10 % av ein CT i dag eller ikkje? Spenninga er til å ta og føle på. Ellers er det opplett på den nordlige Solkysten. No i same fylke som @Eddie47
God morgon frå Valdres Her er det holkeføre, og eg saknar den ekte vinteren. Men ikkje verre en at siste del av planlegginga av ferietur til California er i boks, og det ser ut til å bli supert ut. Frøkna, som no har blitt 13, er ikkje veldig happy at far har foreslått at ungene kan sitte baki plus, med ein voksen, mens dei 3 siste foreldrene flotter seg i Biz. Ho blei litt lei seg, men så er ho litt fly-bortskjemt, og har kanskje godt av å sjå at ho overlever på rad 20 i plus, med ein opplåsbar puff... Har to turer dei neste 14 dagene, og skal prøve DY, Smartlynx Airlines, for fyrste gong, elles 3 legs med bolaget. Elles er det vanskeleg å by på oppgradering når Diamant ser ut til å gå i boks uansett, og då kan eg klare med uten både polarrull og cube, og heller kose meg med ringi! Overlever uten alkohol på ein flytur også, faktisk.
God morgen fra SK936. Endelig(?) tilbake i hjemlig tidssone. Men har sovet lite i en alt for varm kabin, så det kan bli hardt å stå opp til jobb i morgen. Har selvfølgelig blitt forkjølet av konstant aircondition, det hjelper ikke heller. Men, det får jeg leve med. Har hatt nesten tre uker ferie, og det skal man ikke klage på! Tilbake til hverdagen! (Håper det ikke har snødd så mye at jeg må måke når jeg kommer hjem..)
Urk! Første dag på jobb etter en 3-ukers CT-reise med fruen og datteren - er ikke så greit som jeg kunne ønske meg. Kroppen melder fra om at den ikke har kommet seg inn på norsk tid enda, regner med at det til helgen er mer eller mindre normalisert! For øvrig en flott tur med mange forskjellige opplevelser både i luften og bakken. C på alle flyvninger, det dukket aldri opp tre F-seter som ville passet inn i turen vår. Noen inntrykk fra turen - uten at jeg har tenkt i retning av reisebrev TG OSL-BKK - OK hardt produkt (litt slitt), veldig fornøyd med service BKK Lounger - Veldig mange å velge mellom og ganske stort sprik i opplevelsen. Beste ting var halvtimen med massasje! TG BKK-AKL - Liker setekonfig på Dreamliner, veldig fornøyd med service ombord NZ AKL lounge - enorme mengder plass, god mat, god selvbetjening på drikke pluss betjent bar for mocktails til datteren NZ AKL-SYD - Uvant med seter som peker utover, følte meg litt på utstilling. Service var upåklagelig, det samme var mat og oppfølging underveis på dagflght SQ lounge MEL - veldig bra, godt utvalg på drikke og mat SQ MEL-SIN - Første gang med A350-900 og SQ. Fantastike seter, god service ombord. Ville ofret litt av setebredden for å ha litt mer plass til bena når man skal sove TG lounge SIN - Tja, så ut til å være på linje med de fleste TG-loungene på BKK. Begrenset utvalg av mat og drikke men godt med plass og veldig behagelige stoler. Kunne tatt Skytrain over til noen av de andre loungene, men var ikke klar for å flytte for mye på oss TG SIN-BKK - dette var også en A350-900 med omtrent samme oppsett som 777-300ER mellom BKK og OSL. Forskjellen var at den ikke var slitt, men opplevelsen var litt nedtur i forhold til SQ sin A350. Servicen ombord kunne ha vært SAS med gamle drager, lite smil og dårlig oppfølging underveis. Kveldsmat ble servert ganske raskt, men det tok 20 minutter før det kom drikke av noe slag. Kanskje litt mye de skulle rekke på en 2-timers tur - minnet meg som sagt om SAS på en dag de ikke skinner TG lounge BKK ved D1 - Grei nok. Langt å gå for å finne noe annet enn øl og brus/juice TG BKK-OSL - Bra service ombord, hoppet lett over middag med tanke på at kroppen allerede insisterte på at det var natt og at vi hadde fått et bra måltid SIN-BKK. Continental breakfast var for min del en veldig bra start på dagen før landing på OSL 0628 søndag morgen
God mandag, og godt nytt år! Godt å komme tilbake til hverdagen med kaffe, InsideFlyer, reiseplanlegging, og jobb. Ser ut som 2020 kan bli et fint reiseår, både med jobb og privat. Ser frem mot lysere tider her i nord. Ha en fin dag!
Startet uka med med årets første langtur: Cebu ( Filippinene ) til Stavanger. Ikke akurat den enkleste ruten med 5 legs / 5 land : CEB - TPE - PVG - IST - OSL - SVG i en jafs Regner med at leserne klarer skjønne hva som var begynnelsen & slutten på turen ut ifra bildene. Må forresten si jeg er svært førnøyd med den nye loungen i Istanbul
God ettermiddag fra LHR. Etter er ukes tid i Toronto skulle jeg vel egentlig vært hjemme nå, men lett snøfall (!) på YYZ forårsaket en to timer lang forsinkelse som gjorde at Oslo-flyet dro uten meg i morges. Det begynner å bli noen år siden sist jeg reiste i AC C, men jøye meg for et middelmådig produkt. "Signature Class"-rebrandingen hjalp visst ikke overhodet. På et tidspunkt måtte jeg selv løfte brettet mitt med mat fra tralla fordi CC mente det "ikke var trygt" for dem å gjøre det. Til frokost fikk jeg servert en flat lunken croissant, et lite yoghurt-beger og et plastbeger instant oatmeal med kokende vann som det ikke ble tid til å vente på at ble spiselig. Det eneste som redder Air Canada er setene og godt renhold.
Apropos trådtittelen "på vei til" så har jeg noen venner som sitter på TG955. Det skulle fløyet 13:30, men står fortsatt på Gardermoen med passasjere i flyet på grunn av teknisk. Noen som har status på den? De får veldig lite informasjon.