Mandag, nå sitter jeg på flyet fra LHR på vei til BKK med EVA, og turen går greit for seg med høy sjampis faktor Forretten var reker fra Caspian sea og Baluga Kaviar Så var det Norsk laks med sviskesaus og en form for en stuing som smakte bra Så var desserten en blanding av småretter av forskjellige varianter Så EVA leverer de
God morgen. Ferdigsvømt og snart hjem til havregrøt, banan og tran. Og en del kaffe. Det er saker, det! Ha en fin uke!
God morgen fra hq. Ingen flyvninger planlagt denne uken, men fruen er utenlands for sanking av viatrumf og hotels poeng i jobb sammenheng. Jaja, vi ser vel de trumfene til høstferien.. Ha en strålende mandag alle IF-ere
God morgen fra Larvik! Ingen flyvninger denne uken heller, men kanskje en tur til Ålesund i neste uke. Vi får se =) Formen er fortsatt laber men forsøker å få unna litt jobb likevel. Ha en flott uke!
God morgen fra Oslo. Dårlig miljøregnskap denne uken. Stavanger tirsdag-fredag, hyggelig fredagskveld hjemme, og så drar jeg bort igjen lørdag tidlig formiddag for et julebord og hjem igjen søndag. Det positive er at det blir noen bonuspoeng, jeg får sponset kollektivtrafikken litt og det er betydelig hyggeligere å være hjemme med kone. Ha en solid en!
God morgen fra Fornebu! Her har man startet på sin nye karriere som kontorarbeider etter flytting til sted (foreløpig) uten hjemmekontormuligheter. Gikk overraskende greit i trafikken i dag tidlig, men jeg antar E18 ikke er den aller verste veien sånn trafikkmessig på morgenen. Blir et avbrudd fra kontortilværelsen på onsdag/torsdag da det blir tur til det landet der det er "deilig å være norsk", hadde det bare ikke vært for valutakursen selvfølgelig. Til helga blir det for første gang langtur med elbil med vinterlige temperaturer, da jeg skal kjøre en vaskemaskin opp til sønnen i Trondheim. Blir litt spennende å se rekkevidde og hvor mange ladestopp det blir. Fortsatt litt uvant med elbil etter overgangen i sommer. Ha en strålende en!
Morn fra Trondheim, straks fremme på Gløshaugen, der jeg er blitt lovet ‘ekte kaffe’ av en Italiener. Spent på hva han kommer til å servere. halve dagen tilbringer på haugen, før jeg skal til sentrum. Reising utover pendling? Biltur til forhenværende Østfold på fredag, hjem på søndag og fly til Oslo på mandag. Suboptimal rute, men det er nødvendig dessverre. Ha en flott mandag!
Morn fra riksstaden. Grått, nedtelling til torsdag morgen, tur til SGN vis SIN med SIA i business A380. Radd 11 med ekstra benplass, det gledes. Dog usikker på hva jeg skal ta meg til i dagene i HCMC, vært der før, og gjort mye av det man "bør" og ikke nok tid til å dra på lange ekskursjoner. Ha en god start folket!
God morgen fra BGO. Snart boarding for far og sønn på Sk 2865 til CPH. Så FRA og LHR med Luftwaffe, før ANA skal ta oss til HND. Og SAS har som de fleste vet ikke avtale med Bergen Lounge. Men , det gledes. Edit, jeg ble plutselig litt svett! Header "sa" Mandag 5.november!?
God morgen fra Italia. Solen skinner, og det er god temperatur i dag. Kan ikke si jeg gleder meg til været hjemme.. Snart på vei til BLQ for å jobbe litt i loungen før hjemreise i ettermiddag. Skal stoppe på hjørnet og få meg en espresso, det er kanskje en "ekte kaffe"? Neste uke går turen til USA. Første av tre turer på ca en måned. Det blir stas. Ha en fin mandag! Edit: bilde fra Bologna
God ettermiddag fra EVA-loungen på TPE. De har tre lounger her. En for egne diamanter, en for business og en for *A gull. Hvor den for business skal være hakket over den for gull. EVA loungen på BKK er jo en ok lounge, særlig for å være en ute-lounge. På hjemmebase i TPE er det imidlertid ikke akkurat mye å skryte av. Har følelsen av å være i en ganske dårlig kontraktslounge. Vurderte aktivt å gå ut og sette meg hos Starbucks. Gitt hvor bra EVA er i luften er det litt merkelig at de ikke har et bedre tilbud. Cathay loungen her på TPE knuser EVA. Oppsatt rutetid på 15 timer i luften veier vel imidlertid snart godt opp for at de ikke er helt på høyden på bakken.
Eva longene på TPE har alltid vært et mysterium. Selv vil jeg inn i hagen på TPE! 4? Long haul flights på forum medlemer i dagstråden før jeg har fått morgenkaffen: det lukter det fugl av. Gigabox er ikke den store slageren for min del. Men når de har Evergood kaffe med 10% kickback på 6posers boxer er det et godt kjøp. Epost med 10% på allt i nettbutikken til spar i dag også. Lurer på om jeg finner noe der.
Nå er gresset alltid grønnere på den andre siden (pun intended)(the Garden, diamant-lounge til EVA ligger vis av vis de to andre), men bortsett fra at den er åpen mot terminalen, så hadde jeg også lyst til å gå inn der.
God formiddag fra regntunge Porsgrunn. Kø hos frisøren i dag, valgte å ta en soltime isteden. Greit å ha litt grunnlag når man skal til Maldivene Skal på "fest" med jobben til torsdag. 25 år i samme firma, vi (9 stk) blir belønnet med en festmiddag m direktøren og dobbel månedslønn. Ha en solfylt dag
God Lunch fra CPH. Hadde planlagt en frisørtime i transit til FRA og LHR her, men "Cutters" har visst lagt inn årene og saksene for lenge siden, selv om det skrytes av tilbudet rund baut. . Travelt på SAS "Gold" Lounge. ....Og matutvalget ser ut som det er MDG ( Oslo-avdelingen) som har komponert. Skralt med bobler hittil på turen. Kun noemiddelmådig Cava'er. Håper ANA leverer fra LHR. Sliter for øvrig med å logge på IF via Telefonen ( Google Pixl 7 pro)- Dermed magert med bilder for øyeblikket. Noen andre som har opplevd liknende / har noen tips ?
God morgen/ettermiddag fra Lufthansa 459, hvor vi passerer 10 timer i luften fra San Francisco og er godt i gang med nedstigningen mot München. Betydelig dårligere plass på business med vindusete i A350 vs B747-8i (kun testet andre etg). Fikk allikevel en ganske god natt søvn, med nesten åtte timer på øret etter at jeg i stedet for ombord etter avgang tok middag i Polaris loungen. Hadde 11 timer mellomlanding i San Francisco i går, nok til å leie seg en Model Y for $75 fra Hertz og farte litt rundt og se. Gøy for en som aldri har vært utenfor flyplassen. Ha en fin mandag!
Forsinket innkommende fly fra ZRH gjorde at vi var 45 minutter forsinket ved landing. Jeg hadde i utgangspunktet 50 minutter på ZRH.. Ved landing hadde jeg blitt booket om via FRA om 2 timer. Men! Det sto fortsatt boarding på mitt opprinnelige fly, så jeg løp dit. Men, jeg fikk ikke være med fordi jeg var booket om...?! Mannen i gate sa jeg måtte ringe Swiss og ordne dette, han kunne ikke gjøre noe. Men ingen fant noe nr jeg kunne ringe.. en italiener som også kom fra BLQ fikk samme beskjed. Han var også booket om, men med ankomst i morgen. Så jeg var litt heldigere.. Skulle lande 1945, nå lander jeg (hvis på tid) 2345. Har jeg krav på noe her?
Dette var moro å se! Forsker bokke samme ruta her.. Pappa hadde såklart glemt det var planlegginsdag i barnehagen, så denne fridagen ble det lite fri på.. I tilegg en bonustur til legen med 3 åringen, samt ekstra timer overtid @ work.. Håper Tirsdag kan bringe litt fred og ro