Jeg vet at det er noen kilometer unna, men jeg har pendlet med rutefly Widerøe Twin Otter mellom HMR (Hamar Stafsberg Airport) og BGO ...
Hadde en lowpass på jobb i dag. C130... De skulle bare ha varslet at de kom, så jeg hadde hatt tid til å gå ut og ta bilder. Den kom lavt...
Min eneste erfaring med fly på Stafsberg er F-16 (1990 ish) Får du ikke varsel? Hadde en veldig nice over her for 3-4 uker siden. Hadde samme høyde fra ca Rygge til over Oslo, og så Gardermoen. Lyden hører du lang vei ...
Når vi snakker om Stafsberg: https://www.h-a.no/2019/kultur/helg/arkivdykk-gigant-fly-landet-pa-hamar-flyplass/ C-130H er vel ikke noe gigantfly C-130J er vel et par flypaller lengre. Så har vi C-17 +++
God mandagskveld fra hovedstaden. Årets varmeste dag føles det som, og dagene som kommer skal vel bli omtrent like varme... har enda dårlige minner fra hvordan det var på jobben med alle skogbrannene sommeren 2018, så håper vel egentlig at ikke hele sommeren 2020 blir bare stekende varme og skogbrannfare. Ingen flyturer i sikte og 2 måneder til sommerferie, men har ihvertfall 1 hotellbestilling førstkommende helg så da har man jo litt annen utsikt å se frem til Nyt kvelden folkens
I 1985/88 prøvde Widerøe seg meg Stafsberg som «nav» i et rutenett HMR-BGO-HMR / HMR-TRD-HMR (tror de hadde en daglig tur til FBU også) med to turer om dagen. Twin Otter og jeg tror kapteinen var lokal. På den tiden bodde jeg i Brumunddal og bygget/startet opp en fabrikk litt nord for Bergen ... fantastisk å fly fra HMR kl 6:40 om mandag morgen og returnere til HMR fredag ettermiddag. Like etter at jeg sluttet å pendle la de ned ruten ... mulig nedleggelsen hadde mer begrunnelse av at utbyggingen av Mongstadraffeneriet også ble avsluttet .. På 1950-tallet mellomlandet Braathens (F-27) på noen ruter mellom FBU og TRD på HMR, jeg var ikke med der.