Livet på landet er ikke så verst .. solen skinner, men gresset gror og må slås snart. Kunstgress og grønn asfalt er alternativer, men mor mener det virker kunstig .,
God morgen fra et solfylt Nidaros Her starter man opp hjemmekontor uke 7 (Påsken utelatt...) Arbeidsgiver vurderer nå hvordan det skal bli framover, så kanskje man faktisk får se kollegaene igjen snart... Ha en strålende dag
God morgen fra Viken. Alt går i samme tralten... Ingenting skjer på flyfronten, utenom sms og eposter om kansellerte flyvninger, ta kontakt...Er så lei at, en har enda ikke tatt kontakt...Bør vel gjøre det... Corona frykt økende(pasienter) med åpning av diverse steder... Corona hat økende(meg) med tiden som går... TTT er vel plaster på såret...NOT Ha en flott dag...
God morgen fra Sølvbyen med lavthengende skydekke. Tror jeg skal stille meg i kø i dag for å fjerne den så mye omtalte etterveksten. Veldig liten farveforskjell, men tre måneder siden forrige gang. Må nok også mase litt på Gullmailen så CT-pengene kan vende tilbake til rett eier. Samt forberede et fremstøt for å få poeng for kansellert reise. Joda, nok å gjøre! Ha en trivelig og frisk mandag!
Jeg er familiens fix it (ihvertfall for den eldre garde), aå jeg har fått ansvaret for å kreve igjen penger for SAS-turer som er kansellert og som de ønsker pengene igjen for. Dessuten skal jeg finne ut hva slags utendørs boblebad som er bra å ha og som ikke bruker klor i rensing. Noen som vet om noen (og de ikke koster 250.000), så rop ut.
May the 4th be with you! Hjemmekontor har ført til utvidelse av samlingen.. Dagen i dag! 1936: Sjøflyrute mellom Bergen og Oslo åpnes 1979: Margareth Thatcher blir statsminister Bent Høie har bursdag. Hjemmekontor nærmer seg slutten (kanskje). Jobben gjør klar for at noen av oss kan være på jobb fremover. Det blir digg. Megler nr 2 kommer på besøk i dag, for å gjøre en verdivurdering av huset. Så får vi håpe banken gir mellomfinansieringslån, for i helgen skal vi på to visninger. Krysser fingrene.
God morgen fra Haugesund, her er det frisk nordavind og sol. Dagens morgenmøte er unnagjort, og dagens to første kopper med kaffi er også unnagjort. Våknet midt på¨natten av en eller annen grunn; da så det slik ut:
For en samling! Gratulerer med dagen! (siden man kan si det på 17. mai synes jeg det passer like bra på 4.)
Halla fra hjemmekontoret! Første videomøte er unnagjort. Det var et bra møte, skjer ikke så ofte. En fyr har et litt artigere hjemmekontor enn mange andre, han hadde blant annet en hjemmesnekret Tesla coil bak seg og mange flere saker og ting som man egentlig forventer å finne på steder som https://www.teylersmuseum.nl/en. Forventer ikke at jeg kan besøke museet i nær framtid, hadde planer om det i juli... Ha en flott dag dere
Er det noen som vet hva status er på innenriksloungen på OSL? Er den åpen? Og hvordan er det med servering innenriks på PLUS? Får man noe i det hele tatt for tiden? Har en flygning neste uke nordover.
Alt er stengt. Og flyet boardes med de bakerste setene først for å minimere kontakt mellom passasjerene, så Plus boarder sist.
God morgen fra Grenland. Fikk booket et opphold på Farris Bad i slutten av måneden. Hoppa glatt over viatrumf og triple bonuspoeng, fordi jeg fikk en mye bedre pris ved å booke direkte på hjemmesiden med bonuskode 10100- friends and family. Fikk også kjøpt to choice gavekort à 3000kr med 20% rabatt. Ser at de nå rett etterpå har endret til kun 10% rabatt- så der hadde jeg flaks
God føremiddag frå Sunnfjord. Her skin sola og alle er glade og fornøgde. Berre nokre dagar att til dagen som kjem sjeldnare enn bursdag, julafta og 17. mai - Trippeltrumftorsdagen då Spar har tilbod på kaffi. Det blir liv (rai rai). På tide å fly snart.
Æsj, ikke akkurat noe sjakktrekk å reise i Plus for tiden. Det eneste blir vel noen skarve poeng ekstra... Ja ja, man skal vel i denne tiden være glad for at det i det hele tatt går noe fly.
Jeg vil si at Plus Smart er totalt verdiløst for tida, men Plus Pro kan være verdt det hvis prisforskjellen er lav nok, siden alt man skal kan bli avlyst.
Urk! Mer enn to måneder uten en eneste flytur. Hjemmekontor hjelper ikke på, selv om jeg i det minste kommer meg ut blant folk av og til for oppdrag som krever tilstedeværelse Har allerede kansellert jobbturer til Svalbard og Nashville, ferieturer flere steder og ser ganske mørkt på det hele. Helgen vi akkurat gjorde oss ferdig med skulle ha gitt meg 10+ flyturer uten landing med flyet, abstinensen begynner å gjøre seg gjeldende! Man får heller nyte noen gamle minner om trange flyturer og luftige svev... Klatovy, Tsjekkia. Utsprang fra en flyvende campingvogn - som ofte går under navnet Shorts Skyvan. Grønt antrekk for anledningen. Litt senere på samme hopp Tandemhopp over Østre Æra ved Osensjøen. Fortsatt i grønt antrekk.