I Thailand er TG204 fra Phuket til Bangkok klar for avgang. Masker på. Halvfullt fly. Bare turister, og knapt noen Star Gold å se... Håper Kina er snille ved ankomst. Det blir kanskje grønn i værste tilfelle innesperret på hotell i 14 dager. Litt Lotto. Spennende på en ikke så god måte...
God tidlig morgen fra den arktiske hovedstaden Jeg sovna litt tidlig igår etter så dermed er jeg våken nå. Nå har jeg sjekka billetten mange mange ganger og til og med kameraten har sjekka den. Så idag skal vi gjøre et nytt forsøk på å reise sørover hvor vi blir til krisen er over. Norwegian DY383 til Oslo. Ha en ellers coronafri mandag!
God morgen. Ferdig med natthelg, og skal hjem å legge meg nå. Finne noe vin og stinkende oster å kose meg med i kveld.
Køordningen virker ikke om natten!!! Dvs før kl 07:00 virker den ikke.. Har prøvd med gjevne mellomrom i morges før kl 07 i Norge .. stafettpinnen gikk over til svigersønn og sønn .. Svigersønn ringte kl 06:30 og var da nr 4 i køen ..og ble sittende i kø til alt var ordnet. Sønn ringte kl 07:02 og ble nr 1 i køen, kom raskt til og en hyggelig svenske ser ut til å ha fixet det hele .. begge brukte mitt EBD nr når ser ruten slik ut: DPS-IST-CPH-OSL-BGO .. i Bergen kl 22:55 i morgen kveld .. etter å ha reist herfra kl 14:05 norsk tid .. Fortsettelse følger
Morn fra et åpent hjemmekontorlandskap. Ikke noe rushtid via kjøkkenet til hjemmekontoret i dag heller. Godt å ha jobb i disse dager, og tenker på alle som i nær fremtid får permisjonsvarsel i posten. Ellers var Fred Durst på ball allerede for 20 år siden:
God morgen fra karantene preget Viken. Alle restaurant bestillinger har gått i vasken, mail etter mail med kanselleringer. Alle hotell og reiser bestillinger i nærmeste framtid er terminert, sommer`n juli... Hele reiselysten er terminert. Flyskam er det ikke et fnugg av, lurer på om reisebasillen min har fått Corona, han har sluttet å klage og får meg til å bestille noe...Den nye "børs" basillen sier være klar på avtrekker`n...Har jeg plutselig 2 stemmer i hode nå? Og sjæfens selvfølgelig, umulig å filtrer bort... Reisekarantene med trusler om bøter og fengsel er formidlet x antall ganger på mail fra diverse instanser. Corona er nå splittet i 3 faser, fase 1 Check, fase 2 og 3...Det var den sommer ferien... Super blåmandag... Smittefrakk, hansker, heter, visir med munnbind har vi fått på kontoret, alle luftveis sykdommer får siste time på dagen og må vente i bil, de er nektet inngang til legekontoret, i full smitte kostyme skal vi da gå til pasienten og foreta konsultasjonen der... Gleder meg Vel ha en corona fri tilværelse, hvis mulig...For i luften er vel kun innenlands som er mulig...Short haul...
God mandags morgen fra hjemmekontor i Romsdalen. Her blir jeg vel værende i uoversiktlig fremtid. Det er både spennende og triste dager fremover med frk. corona. Ingen reiser, ingen sosiale sammenkomster. Får bare håpe det går tålelig greit med folk. Mon tro om vi ser en økning i samlivsbrudd nå som folk blir tvunget til å være hjemme med hverandre i månedsvis Får bare drømme om alle reisene en skulle hatt og har lyst å ta. Blir oppsving på de flyselskapene som står igjen når alt er over. Alle er reisesjuke Ha en trygg og coronafri dag
God morgen fra hovedstaden! Koronaen har ført til at jeg nå jobber i Oslo igjen, og slipper å pendle helt ut til Viken. Nå er det tøffelavstand til kontoret, og jeg kan lage kaffe fra egen kaffemaskin, som de andre på jobben ikke putter pølsefingrene sine på. Ulempen er at det på bordet rett bak meg står en påbegynt Lego VW Camper.. Det skal bli hardt å vente i 7 timer på å fortsette med denne. Kos der der ute! (hjemme?) Og lykke til på ferden, @Eddie47 !!
En grusomt arbeidsmorgen fra Rosenes by. Noen må på jobb, så her jeg, venter på TEAMS-møte, skulle programmet beslutte å fungere. Første aksjon var å henge en biohazrad utsprft på døren til sjefen, som mente med hoste of snuffsing bør man komme på kontoret. Skal heller ikke bruke heiss og kaste papir, siden han mente det var greit å rydde på kontoret og så ta heissen til bilen før han gikk... Ikke råd å bli syk, ingen i nørheten som kunne hjelpe meg med noe som helst. :/ Neste ferie går til Ttyskland, men når det skal skje, vet jo ingen. Fortsatt to flygninger 22.10. Takk til ombookingsstrategien for å ikke tape penger. Vi skal se. Ellers bør man jo disse rike idioter med hytte på Geilo og andre steder henges opp på ballene... Og nå viser seg også at norsk ungdom har for mange friheter og tåler ikke ordet nei... kanksje noe endrer seg. Så lite respekt for omverden - og nå sytring over russetiden? Før jeg blir helt gale... det faktisk en jobb som venter å bli gjort Og så mye roe og fred har man sjelden
Fullsatt CA806 fra BKK til PVG. Forsinket 40 min pga omstendigheter og egenerklæringer. Flight-security påpekte at det var en person uten ansiktsmaske og da var vertinnen på plass og ga klare instrukser. I Shanghai venter 3-8 t med immigrasjon, helsesjekk og bakgrunnssjekk. Satser på Grønn «stempel». Fly pent eller sitt pent i sofaen så lenge!!
God morgen fra hjemmekontoret! Sto opp senere enn vanlig, men startet arbeidsdagen tidligere enn vanlig. Greit med en såpass kort pendlevei. Barna tar hjemmeskole, og jeg var streng på at de måtte starte til vanlige skoletid. Det er tross alt ikke ferie, bare hjemmeskole, og da skal man ikke sløve. Fikk mail fra Radisson at jeg får refundert pengene selv om booking i grunn ikke er kanselerbart. Tenker gjensidige blir glad, for nå trenger de ikke å erstatte noen ting lenger. Spørs om de må det for sommerferien, men den tid den sorg. Ha en flott dag!
God formiddag fra hjemmekontoret i nordre Viken. Deilig med kun en trapp ned, så er man på jobb. Kaffemaskinen får kjørt seg, og jeg tenkte å bruke et par tre millioner av skattebetalernes penger for å kjøpe inn noen nye biler til jobben Nyt dagen folkens!
Denne er en fryd å bygge! Kjenner meg lett misunnelig her jeg sitter på mitt hjemmekontor — her står nemlig camperen ferdig bygget.
God (?) måndag frå Aust-Finnmark! Å sjå utviklinga verda over er litt som å sjå eskatologien utfalde seg fortløpande. Heldigvis berre litt. Enn så lenge er Finnmark svært skåna for koronasmitte med fire tilfelle per no i Hammerfest og Alta kommuner. Det er eit stykke unna oss her i austdelen av fylket. Reisa til Berlin i palmehelga er for lengst avbestilt. No frykter eg det same for reisa til Island i juni, men enn så lenge skal eg ha ein solid dose is i magen. Diplom-Is. Ha ein virusfri dag, folkens!
Jeg elsket Limp Bizkit en gang i tiden, men de har ikke bestått tidens tann Ellers er undertegnede antageligvis smittet med Corona så nå blir det 14 dager hjemme, men det går bra. Jeg har IF, to barn på 5 år og et puslespill på 1000 biter jeg og barna skal pusle. Internett har vi og Call of Duty på Xbox. Jeg overlever.
Man kan da multitaske Her er man på plass på jobb som vanlig, så lite mulighet for å snike til seg litt LEGO-tid. Hvis det ikke blir permittering snart er det kanskje greit å bare selge min uåpnede Millennium Falcon, må jo være bra marked for den i disse karantenetider
Har selv en uåpnet, men de selges ikke med gevinst i disse tider :S Kanskje kjøpe en nr 2 og bygge den og satse på den første stiger i verdi om noen år?