Mandag og reisedag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 30. aug 2021.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,328
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen folkens, frokost på innenriks loungen etter 35 min i kø for innsjekk og 0 kø i sikkerhetskontrollen.



    Turen går med LX via ZRH til PRG. Swiss bruker nå 320 OSL-ZRH, og det ser ganske pakka ut. Fortsetter med A220 ZRH-PRG. Swiss blir foretrukket foran LH pga beinplass og servering ombord.

    image.jpg

    Transport er bestilt fra flyplassen til hotellet, virker som om turen skal få fint. Eneste minuset er vel at Bosene ligger igjen hjemme.

    Ha en flott uke folkens!
     
    Last edited: 30. aug 2021
    Calling, Torris, RoadKing and 13 others like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten, litt tungt å få øye på Løvstakken i dag, men yr.no melder om sommertemperaturer i dag og da blir det bra.
    I dag tenker jeg ikke å gjøre noe spesielt, det er godt det er helg! 6597A685-3683-40EF-859F-1C358951B830.jpeg
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret!
    Relativt rolig uke på jobb, så jeg valgte å bli hjemme i stedet for å kjøre til kontoret. Helgen gikk så altfor fort, men det kommer jo flere helger. Og litt jobb for lønna må til. Innimellom.

    Det var hard kamp om å være først på mandagstråden, og det ser ut til at @Wiolenze vant med minste mulige margin.
    upload_2021-8-30_8-32-48.png

    Ha en fin mandag, og en deilig uke!
     
    Torris, RoadKing, kjeeli and 8 others like this.
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,328
    Bonuspoeng:
    183
    Ventet i det lengste på at @Eddie47 skulle somle det til men det får vel være måte på tålmodighet:)
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Vi lever i et konkurransesamfunn ... bare vent, de to neste ukene blir det enda mer konkurranse og etterpå får vi uansett stort sett det samme som vi hadde før valget med marginale endringer.
    Sånn går dagene.
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

    Her må vi jevne ut hos mandags tråden litt. Moderator kommer vel og sammensveiser dem vel ila. dagen.

    Var en flott helg, med mye bobler, filosofering om verden, og en dæsh fly tur og lounging :)

    Nå er den klar for jobb så ende vi opp på the Thief til helgen. Ha en super uke folkens.

    Blir det høst ferie på oss er det store spørsmålet, innlands eller utenlands?
     
    Last edited: 30. aug 2021
    RoadKing, Sonictravel, kjeeli and 7 others like this.
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Its a hardt liv, med dobbeltrådrydding for moderatorene, på en mandag morgen.

    Ny komfyr har meldt ankomst mellom 09-13. Hos eldre familiemedlem. Har noen tro på at spedisjonsfirmaet faktisk ringer de lovte 30 min før levering?

    Vi er godt opptrente som lydige konsumenter. Nå vi møter opp tidlig i gate. Og er fornøyd med at leveringsvinduet bare er 4 timer.
     
    Torris, RoadKing, EndreD and 6 others like this.
  8. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra Oslo...

    ...mandag...fortsatt ikke fan, men sol hjelper på selvsagt. Heller ikke en av de som klarer kaffe, så det er kunstig koffeinintak her.

    Siste mulighet på SAS sin kampanje i dag...må nok innom for å se om det er noe som kan friste.

    God mandag og god uke!
     
    RoadKing, Sonictravel, kjeeli and 7 others like this.
  9. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,896
    Likes mottatt:
    12,812
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra stueloungen, kan melde om moderat kø ved kaffemaskinen og ingen sikkerhetskontroll.
    Idag er det helsesjekk og oljeskift. På forskjellige steder heldigvis. Og veldig forskjellige priser.
    Snart bare to uker til ny nordovertur, håper SAS/WF ikke tukler det til med rutendringer i siste liten.
    Ha en fin mandag!
     
    Torris, RoadKing, kjeeli and 9 others like this.
  10. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra en hovedstad som bader i sol. Godt at sommeren ikke er over ennå!

    Blir fremdeles ikke klok på om Amex har kuttet ut 30% opptjening på sas.no eller ikke. Gjorde to bestillinger i helga og dette var opptjeningen...
    upload_2021-8-30_9-11-58.png
     
    Berlioz, RoadKing, kjeeli and 4 others like this.
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    21,153
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!
    T-10 til jeg gjelder som "beskyttet" og kan reise karantenefritt utenfor Norge, til en del land i alle fall. Bare det å "få lov" gleder meg stort!

    Bergensturen jeg tok i helgen var en stor hit! Seilas med ølsmaking og historiefortelling på fredag, påfulgt av Damsgård (igjen, tusen takk for anbefalingen!) med en knallgod 3-retters med utvalgte viner.
    "City hunt" var en morsom måte å vandre rundt i byen og oppdage nye smauer.
    Brasilia, mengder og mengder med kjøtt, der Dåmsgård går for kvalitet, går Brasilia for kvantitet, men alt de serverte var god på smak.
    Avsluttet turen med guidet tur på Fjell festning i går. For et anlegg!
    Rundt 20 grader hele helgen, ikke en dråpe regn. Bergen har levert! Blir mer glad i byen for hvert besøk.
    Nå er det tilbake til den vanlige hverdagen, men det er greit, kan flyte en stund på opplevelsene.
    T-?? høstferien til neste reise. Som antakelig ikke blir Japan.

    Ha en flott dag :)
     
    Berlioz, Torris, RoadKing and 8 others like this.
  12. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen

    Minste er nede for første dubb og roen har senket seg. Tid for varm kaffe og nettaviser/IF.
    Planen var litt mer maling utover dagen, men yr og det faktisk været er ikke enige, så det blir utsatt til det blir opphold og tørt igjen. Istedenfor kan jeg vel benytte tiden til å snuse litt på reisemål for sen høst/vinter.

    Ha en riktig så god mandag :)
     
    Berlioz, RoadKing, kjeeli and 4 others like this.
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Selvsagt leverer Bergen og solkysten, selv var jeg i Trondheim i sol.
    Velkommen tilbake til solkysten.
     
  14. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Jessheim

    I dag ble jeg vekket av en tekstmelding fra SAS: "Du kan nå sjekke inn på..." :D

    Håper det er et tegn å at verden sakte men sikkert kryper ut av tåka vi har vært i det siste halvannet året. Må dog innrømme at håpet om at det skal være mulig å reise til Chicago om drygen 2 måneder svinner, med eksploderende smitte i statene. Jaja får finne på noe annet da...

    Ellers ingen store planer for dagen ut over å redusere mengden med hår på toppen og ev. prøve å bestille litt am-ex omsetning i form av service på bilen også kanske

    Ha en strålende en
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Sandefjord!

    Strålende sol og skulle derfor ikke vært på kontoret. Men mandag er mandag så ikke noe valg. Altfor mange møter idag.

    Ref. levering av komfyr:
    Skal ha byttet hengsler på døren til kjørehjørnet. De skal komme en gang mellom 10 og 12. Så får vi se om det er korrekt. Når de kom for å sjekke hva som var galt ga de også et to-timers vindu. Kom en time etter de skulle ..

    T-2 for fullvaksinert og reiseklar. Drømmer fortsatt om Miami eller Toronto i starten av oktober.

    Ha en fin uke!
     
    EndreD, RoadKing, drsyk and 4 others like this.
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Da er en ny arbeidsuke i gang, og den begynner jeg med å gratulere bonussjefen sjøl, vår alles kjære @Tore med dagen. Hipp hipp hurra!!!

    10155302_10152575670396987_3453312343587819074_n.jpg

    Ellers er det strålende solskinn her på Grorud, gradestokken kryper sakte opp mot 20 grader og dersom den kommer dit er det ny rekord for såkalte sommerdager i Oslo.

    Og så skal man snart på tur igjen:
    T-10
    T-14
    T-27
    T-44

    Har jo litt å se frem til da. :)
     
    Berlioz, EndreD, RoadKing and 5 others like this.
  17. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,191
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    I dag kan sjefen sjøl @Tore nyte marsipankake og Champagne.
    Gratulerer med dagen!
     
    Berlioz, drsyk, Eddie47 and 2 others like this.
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
  19. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Her er himmelen som alltid blå og fin.

    C8DA33D7-2EB5-4E91-B2A6-5F9F63F2EED5.jpeg

    Arvingen ligg i vogna si og søv og eg drikk kaffi og nyt livet. Etter eit ras inn av trumf for nokre veker sidan har den siste tida vore begredelig. Planen er å rase frå fersk gull til Platinum hjå Stordalen slik at eg kan tinge rom i København for påska.

    Seinare i dag skal eg måle og vaske. Godt det er helg.
     
    Berlioz, RoadKing, holmen and 2 others like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med dagen @Tore , måtte dagen din bli flott og håper at alle er snille med deg i dag!
     

Del denne siden