God morgen fra en uber som nettopp har kjørt fra DMM flyplass. QR i økonomi og uten status gikk knirkefritt. Eneste problemet var at jeg ikke kunne ha med kabinkoffert og PC-veske inn i flyet, så måtte sjekke inn kabinkofferten. Den største utfordringen er derimot at flyet lander 03.35 og klokken er i skrivende stund 04:22 lokal tid. Rett på Aloft Dhahran nå, hvor jeg kanskje rekker en time søvn før jeg må opp og på kontoret. Der venter en lang og travel dag. Ha en finfin dag!
God morgen fra sydøst. Nyoppstått og nybadet. Er ikke så store kulpen, men forfriskende. Ha en fin mandag!
God morgen! Mandag morgen er litt slitsom, men heldigvis er dette en todagers arbeidsuke. Norwegian lar deg sjekke inn 48 timer før avgang. Så nå har jeg boardingkort til alt for tidlig avreise på onsdag. Før den tid må det jobbes litt, så nå er det avreise til kontoret. Ha en fin en!
God morgen fra Grenland. Opptur i går med seriegull til Liverpool. Litt mer uggen i dag, etter en 10 timers økt på puben i går. Nuvel- langfria er over og det skal jobbes i natt. Ha en gyllen dag
God mogen fra MBT. Hjemmekontor til onsdag før det blir kjøretur til OLA for langhelg i selveste Trønelag. Flyfri uke for første gang på 7 uker, det skal bli veldig greit faktisk.
God føremiddag frå eit heimekontor i Sunnfjord. Her er det vonaleg ikkje flyfri veke, men før den tid (onsdag) skal det jobbast hardt og brutalt.
God formiddag fra jobben! Her skeiet man ut med en kanelbolle på morgenkvisten, sånn for å gjøre mandagsmorgenen lettere å takle. Det blir jammen meg todagers arbeidsuke her også, det hjelper ytterligere på humøret. Skal fly litt også, det blir ekstra trivelig. Så ja, da holder man nok ut et par dager med hyggelige kollegaer rundt seg først. Ha en flott mandag!
God mandag, I fredagstråden nevnte jeg at CT-telefonen skulle forsøke å reissue noen billetter hvor de hadde blandet fornavn og etternavn. Dette skulle vært fikset på lørdag, men ikke overraskende så ble det ikke fikset. Dette er mest sannsynlig årsaken til at feederflightene ikke var blitt billettert av backoffice ennå. Jeg ringte på ny i dag, og da fikk jeg en prosessforklaring som var ny for meg: 1) Som kjent så er det ikke tillatt med navneendring på SkyTeam-reiser 2) Hvis det er agent sin årsak til at navnet er feil, så kan de løfte saken til backoffice, hvor "de vil lytte gjennom samtalen for å slå fast at det er agent sin feil". (Lukter litt oksemøkk, da kunden har rett til å reservere seg mot opptak). 3) Backoffice har 48 timer på seg til å avgi dom og gi tilbakemelding til agent. 4) Agent ringer opp kunde og finner en løsning. Det mest irriterende er at det i går kveld var ledige billetter på CDG-Asia1/Asia2-CDG, men jeg turde ikke kansellere opprinnelig tur (som jeg måtte gjort for å ha nok poeng). De billettene er jo selvfølgelig ikke ledige nå Jaja, det er og forblir et luksusproblem. Jeg har heldigvis en Sør-Amerika-tur i backhånd og jeg skal reise alene, men jeg får dyp medfølelse for alle slike caser jeg har lest fra medforumister siste årene. I tillegg til uvissheten og usikkerheten er det veldig kjedelig å måtte vente i dagesvis før det er noe vits i å purre. Merker jeg blir utålmodig etter bare noen timer, jo!
God ettermiddag fra Hell internasjonale lufthavn. Etter en arbeidsdag i gråvær og regnbyger i Trøndelag blir det "fint" å reise videre til Solkysten hvor Yr truer med enda mer regn Avinor sine tavler henger ikke med og melder at SK377 skal til Oslo via Bergen, stakkaren i gaten måtte annonsere X-antall ganger at "flyet går direkte og IKKE via Bergen". Jaja er ikke lett med sånn EDB... SK4187 derimot, som er satt opp med Embraer, skal til Bergen med avgang 18.55, så vi får tro det stemmer og satse på en rask og grei tur Nyt kvelden folkens!