Elendige SAS klarte ikke å få med en barnevogn på en direkteflight fra Oslo til Spania i går, og anstrenger seg heller ikke nevneverdig for å få den brakt dit ned, selv om den er registrert og ligger og blomstrer på OSL. Kan man ringe 05400 for å få fart i sakene, eller er det som å rope i skogen? Jeg er aldeles glødende av raseri over dette , unnskyld uttrykket, møkkaselskapet og har allerede benyttet anledningen streiken gir til å kansellere fruens og arvingens hjemtur med nevnte selskap og booket dem med Brussels Airlines i stedet.
Ring SAS på +47 915 05 400. Be dei ekspedere den sørover på neste flight eller sende deg ein bekreftelse på mail om at dei refunderar kjøp av spansk krisebarnevogn? Betal med AmEx og be om refusjon til konto slik at du beheld poenga.
Du trenger en øl eller tre! At SAS allerede har booket om tar jeg som et tegn på at sjansene for streik er meget stor. Synes du skal være fornøyd med at de har funnet et alternativ retur allerede. DY hadde latt dem henge på flyplassen i to uker før dem hadde funnet en løsning på hjemtransport - med informasjon om dette et par dager etter oppsatt avgang.
Og du trenger kanskje ikke fler? Han skriver jo at han har kansellert (SAS-)billettene og selv booket med SN jo, det er ikke noe SAS har vært generøse og ordnet for han. De er allerede på destinasjon, og har ordnet seg returfly hjem, så hvorfor gidder du å dra inn DY i dette?
Bortsett fra første punkt, har du helt rett. Jeg oppfattet det som om SAS hadde ordnet. Opprinnelig poeng var vel noe slik som at alternativet til møkkaselskapet SAS i praksis ikke er bedre men verre, men at SAS i det minste har en allianse å som kan bidra ved problemer. Hvor mye den faktisk er verdt finner vi kanskje ut av om noen skarve timer.
Da er det hvertfall bekreftet at jeg ikke er på samme liste på @Scandipendler. Jeg har riktignok ventet en uke på den ene kofferten min, så i dag 12:24 sendte jeg en mail til gold.no-mailen. 12:29 fikk jeg bekreftelse, 12:50 fikk jeg et saksnummer og en mail hvor behandligstiden var 2-3 uker. 12:51 fikk jeg er svar om at mailen var videresent til riktig avdeling og 13:06 fikk jeg svar om at jeg kan sende inn kopi av kvitteringer av det jeg trenger erstattet
Dette ordnet seg på følgende måte: Jeg ringte dansk kundeservice og forklarte situasjonen og hva jeg mente om den, samt at verken returen og eller våre øvrige fremtidige familieturer kom til å bli fløyet av SAS. Åtte timer senere var vognen levert. Vedkommende danske jeg snakket med var ærlig og lot meg forstå at vognen nok ikke uten videre hadde blitt levert innen overskuelig fremtid hvis jeg ikke hadde ringt og hatt en viss reisehistorikk. Jeg svarte at det letteste ville ha vært om de simpelthen bare maktet å laste en liten vogn ombord et direktefly i utgangspunktet, eller i det minste sendte den avgårde med første og beste neste fly. @Flyskrekk: For det første bør du lese før du svarer. Den alliansen SAS er en del av, er dessuten ikke noe de bruker i tide og utide ved uregelmessigheter, verken for bagasje eller pax.
Min erfaring med å miste barnevogn på vei til MIA er at det er umulig å få kontakt med SAS, og det er bare å kjøpe ny. SAS krever at du tar kontakt med SAS representant på destinasjonen, noe som er bortimot umulig enkelte steder. Jeg ringte og sendte e-post hver dag uten å få svar. Jeg prøvde også å ringe til OSL og CPH flere ganger, uten at de ville hjelpe meg. De henviste bare til å kontakte SAS i MIA. Barnevognen kom aldri til MIA, på tross av gjentatte forsøk. Det fine er at SAS var raske til å refundere alle utgifter jeg hadde hatt. Leie av barnevogn noen dager, kjøp av ny barnevogn da jeg skjønte at vår ikke ville komme fram, taxi til og fra kjøpesenter og erstatning for den gamle inkludert regntrekk og myggnetting. Jeg slapp å involvere AmEx eller forsikringsselskapet mitt. Moralen er: Få en PIR ved ankomst, kjøp nytt, og nyt turen!
Hadde det vært meg hadde jeg kjøpt ny og sendt regninga til amex.. det er et nødvendig innkjøp når man reiser med barn