Manglende poeng fra kampanjer Avis og Hertz

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av panopaul, 10. nov 2015.

  1. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Leiebilselskapene lanserer iblant kampanjer, der de lover en god del ekstrapoeng ved å bestille bil via en konkret lenke i samarbeid med Eurobonus og kredittkortselskaper ( mitt tilfelle AmEx).

    Sist vinter valgte jeg Hertz ene og alene på grunn av en slik kampanje, der vi leide hos Hertz fordi vi hadde en kupong som skulle gi 2000 poeng ved leie via en bestemt bestillingslenke. Hertz ble ikke valgt pga pris (var dyrere enn fx Avis, som jeg kanskje heller hadde valgt). Jeg fikk mine ordinære 500 poeng inn på EB-kontoen, men så aldri noe mer til resten. Har purret selskapet for å høre når jeg får disse 1500 ekstrapoengene som mangler, uten å få svar. Prosedyren er faktisk fulgt to ganger - begge uten resultat (leid to ganger gjennom samme kampanje altså).

    Senere tilbød Avis hele 6000 poeng ved leie fire dager eller mer gjennom AmEx, gjorde det samme der: Fulgte den konkrete bestillingslenke og bestilte bil. Fikk 1000 poeng, ikke 6000 som lovet (bil leid fire døgn, som var kravet). Har gjort det samme der, henvendt meg både til Amex og til Avis for etterlysning av de resterende poengene. AmEx ba meg ta det med Avis, men fortsatt intet svar.

    Et tredje tilfelle er Sixt, der jeg også leide bil, fordi kundekortet mitt er koblet til EB, der har jeg ikke slått til på en kampanje, men ikke fått poeng i det hele tatt for bil leid i sommer (dessuten trakk de meg dobbelt for leien).

    Kjenner jeg begynner å bli litt lei av å måtte ta denne purrerunden hver gang jeg leier bil, som synes å være standarden (har ikke bil selv, derfor blir det en del leie når jeg trenger en).

    Hva er det med leiebilselskapene og kampanjer? Lurer de oss?

    Flere som har tilsvarende erfaring?
     
    Last edited: 10. nov 2015
  2. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har samme erfaring på Avis og de 6000 med amex og hadde 2 leier med dem. (Begge over 4 dager som var et krav)

    Men jeg har fått inn 1000 poeng x2, noe man får ved å bestille igjennom SAS delen av Avis, som også var et krav(trodde jeg). Da får man alltid 1000 poeng og ikke 500. Men poengene har jeg ikke fått, skal sende nok en purremail i dag!
     
  3. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Måtte bestilles via avisworld.com/eurobonus, hvilket jeg gjorde. Fant eposten med tilbudet (vedlegg)
     

    Attached Files:

    Anton80 liker dette
  4. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Samme problem her. Får aldri full pott på kampanjene. På den du viser til fikk jeg 500+3000 poeng. Leide bil i 5 dager. Sendt Mail, ikke fått svar.
     
  5. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, vet ikke om dette gjelder i ditt tilfelle. Men jeg leide bil nå i oktober på avis' sin kampanje. 500 + 3000 poeng. Jeg bestillte via linken og la inn alt som det skulle. Da jeg skulle hente bilen spurte jeg spesifikt om Frequent flyer (EBG) nummeret var lagt inn korrekt. Det viste seg at det lå i feil rubrikk i deres systemer. Men avis sin salgsagent ordnet opp i dette og 500 + 3000 kom inn på konto en uke etter innlevering av bilen. Selv om det virker unødvendig kan det i alle tilfeller være lurt å dobbeltsjekke ved henting av bilen at alt er som det skal.
     
  6. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Godt poeng. Men er Avis Preferred kunde. Eurobonus ligger inne på profilen. Er nok div kampanjer som ikke aktiviseres automatisk, med div restriksjoner osv som er problemet.
     
  7. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg spurte spesifikt da jeg hentet bilen, og da sa de det var registrert. Om det var lagt inn i riktig rubrikk eller ei sa de ingenting om. Er også Avis Preferred-kunde.
     
  8. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Der var 5000 ekstrapoeng fra Avis plutselig registrert på poengoversikten. Fortsatt ikke hørt noe fra verken Hertz eller Sixt.
     
  9. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg mangler også poeng fra en kampanje som gjaldt for EB MC for leier nå i høst. Hsr kontaktet avis, men skjer ingrnting. Er det noen som har screenshot av tilbudet? (Ikke tilbudet som ble tilgjengelig i sommer)
     
  10. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Deltok aldri på det MC-tilbudet. Men ifm høstkampanjen sendte jeg en epost der jeg etterlyste poengene. Fikk aldri noe svar, før de resterende poengene til slutt ble registrert på konto
     
  11. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Tok det lang tid? Hvem kan purre til? Avis var i allefall ikke hjelpsom.
     
  12. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Mener jeg tok kontakt med dem omtrent da jeg startet denne tråden (10. nov), så tok ikke nødvendigvis voldsomt lang tid (kommer an på hvordan du definerer det). Leieforholdet i dette tilfelet stammer vel fra første helgen i oktober, om jeg ikke husker hjelt feil.
     
  13. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle dere ha problemer med å opptjene poeng ved å leie bil på Hertz i norge, så er det bare til å ta kontakt med meg. Jeg tar det videre med kontaktene mine på HQ.
     
    Shyneno liker dette
  14. panopaul

    panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    I mitt tilfelle gjaldt det en rabattkupong der jeg skulle få 2000 poeng for leie ved å bestille via en gitt lenke og levere inn kupongen ved avhenting av bil. Leide bilen på Oslo S 24-27 april i år, inkl kupongen som det var skrevet på at den måtte leveres til utleiestasjon, mottok de ordinære 500 poengene, så aldri noe mer til de resterende som var lovet i kampanjen. Har dokumentasjon i form av leiekontrakt etc som kan sendes på pm om ønskelig.
     
  15. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    I.f.t Am.Ex-kampanjen så ble det gjort en feil med lastingen i systemene hos Avis. Det er beklageligvis derfor noen som ikke har fått poengene sine før tidlig denne uken. Dersom noen mot formodning fremdeles ikke har fått poengene sine er det fint om dere gir meg en lyd.
     
    Shyneno liker dette
  16. Arctic123

    Arctic123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg hadde leiebil fra Avis i sommer, og venter fortsatt på å få alle poengene jeg mener å ha krav på. På datoen jeg booket bilen var det to kampanjer som var aktive på avisworld-siden. En av dem var SAS Mastercard kampanjen (4.500 ekstrapoeng) , og den andre kampanjen var 500 poeng pr. dag i stedet for per leie (book May 1st-June 6, driveJune 7th to August 31st). Ettersom jeg leide bilen i 14 dager, skulle jeg derfor ha fått 7.000+4500 poeng (det sto ingenting på hjemmesiden eller i T&C om at "double-dip" ikke var tillatt). Etter leien mottok jeg kun Mastercardpoengene (til sammen 5.000).
    Da jeg gjorde Avis oppmerksomme på dette, hevdet de at det sto i kampanjereglene at det ikke var lov å dobbeldippe, på tross av at jeg hadde bildebevis på det motsatte. De gikk kun med på å gi meg til sammen 7.000 poeng, som er det den beste kampanjen ville ha gitt meg.

    Det er dessverre heller ikke første gang jeg opplever at leiebilselskapene er fryktelig dårlige til å følge opp kampanjene sine. Har gjort det til rutine å ta screenshot av tilbudene...
     

    Attached Files:

  17. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Tror egentlig aldri jeg har fått poeng på leiebil.... Etterhvert ga jeg det helt opp. Prøvde allikevel igjen sent på sommeren i år, da leide jeg bil i 14 dager hos en Sixt stasjon i Asia. Når jeg leverte den fikk de det til å bli 10 dager...? Ikke fått noe poeng, og det er en Sixt konto med status og knyttet til EB nummeret mitt. Det morsomme er at de heller ikke har trukket en krone fra Amex kortet mitt.....

    Synes mildt sagt leiebilpartnerne er helt ubrukelige.
     
  18. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ja da er det kanskje ikke så rart du ikke fikk noen bonuspoeng, når du ikke har betalt for leiebilen
     
  19. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Nei, på den siste her er det jo innlysende at jeg ikke har fått poeng. Hovedpoenget mitt var vel at jeg aldri har fått poeng fra noe leiebil. Og at jeg synes det fungerer svært dårlig.
     
  20. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg støtter den. Absolutt. Men etter litt jobb har jeg alltid fått poengene mine og mer til. Fått 2x ved flere anledninger. Har 2-3 lengre leier i mnd og leier kun hos Avis.
     

Del denne siden