Det har seg slik at jeg den siste tiden har flydd mye i jobbsammenheng, og gullkortet som så uoppnåelig ut, nå plutselig kan være innen rekkevidde. Problemet er at opptjeningsperioden min ender i mars, og slik det ser ut nå så havner jeg på 44 legg(!). Det er jo utrolig irriterende, spesielt med tanke på at jeg har 4 nye flyvninger med SAS fra 2-6 april. Er det noen som helst mulighet å spørre SAS pent om å få forlenget perioden en uke, eller er det bare å gi opp hele greien? Har liten mulighet til å presse inn en ekstra flyvning før månedsslutt, så derfor spør jeg om noen har lignende erfaring.
Du møter nok liten nåde hos SAS. Hadde du vært i nærheten på poeng kunne du kjøpt de siste for å oppnå gull. Er det ingen steder du klarer å presse inn en ekstra mellomlanding for eksempel?
Takk for svar Flyr kun Bergen-Oslo-Bergen. Men jeg får prøve å trikse det litt til så jeg når det. blir for dumt å lande på 44...
Hvis du skal fortsette å fly en del, ville jeg absolutt a kjøpt en eller annen flytur for å få gullkort. Du har et kvarter igjen av innenlandssalget i Now or Never feks.
Da hadde jeg sterkt vurdert å kjøpt en billett for egne penger, enten til en destinasjon du faktisk vil besøke eller den rimeligste du finner.
Her hadde jeg aldri vært i tvil engang! Enten legg inn ekstra stop eller book en tur bare for turen sinn del!
Kvota for taxfree på opphold under 24 timer er _null_. Du kan ta med alkoholkvota, dersom du kan bevise at du har betalt merverdiavgift for varen i landet der den er kjøpt, men ikke taxfree.
Det er en liten sjappe parkeringsplassen på CPH. Har du en time rekker du å fylle kvota og sjekke inn bagasjen på returen.. Om du er smart nok til å ikke ha med deg en koffert av størrelse minst 1 overnatting og kommer bærende på taxfree så..... Kjenner en som ble tatt på det .. Kommer på kvelden med en laptopbag og taxfreeposer.. Stoppes jo med en gang.. Moralen er bruke en trillebag og legg taxfreekjøpet der, så ser de ikke (Eller var det, ikke smugle? hmm...)
Uansett kvote eller ikke kvote .. Hvis du mangler en -1- flygning for å få gull, så er det vel bare å fly en strekning! Mange vurderer verdien av et gullkort så høyt at de betaler flere tusen kroner for det selv om de flyr lite (det har jeg aldri forstått) ...