jeg trenger noen gode tips til segmenter for å få de siste poengene eller flyvningene. Kan ikke ta noe USA eller Asia tur så det er jeg tenkt på
Her var det lite informasjon, når er inntjeningsperioden din? Hva er budsjett, hvor fleks er du på tid? osv.
Hei Her har det gått fort i svingene. Avg. Bergen Opptjeningsperioden er 30 september 2017 Budget er Max 10000 for hver tur. Kan bare fly i juli og september grunnet jobb
Du kan for eksempel fly BGO-OSL-CPH-HAM-ARN-OSL-BGO en tilfeldig tirsdag i september og til og med få 6 timer der. Hvis du heller vil fly kan du bestille en ny billett fra HAM til CPH eller ARN i mellomtiden. Ellers er Gdansk, Berlin og Paris ofte billig å fly til. Har du flere dager kan du for eksempel fly til Hamburg, videre derfra til Øst-Europa og ta en billig tatt på hotell før du reiser tilbake og gjør hjemreisen. Er du heldig kommer du ned i noen hundrelapper per flight.
Why? Kan fort bruke like lang tid på å hoppe rundt i Nord Europa som en liten helgetur til HKG. Du skriver at du mangler 16500 poeng eller 15 flyvninger, har du noen andre flyvninger planlagt utover det du har tjent?
LHR er jo stort sett billig. Sjekket for litt siden og da kunne jeg fly OSL - CPH/ARN - LHR og tilbake for under tusenlappen. Eventuelt i Plus for under 3000.
Med et budsjett på 10 000 kr ville jeg fløyet T/R HKG i Plus ... Mye gøy for pengene, du trenger ikke reise inn til byen. Bare transitt ..... Tidsmessig blir det vel det samme som å ta flere flygninger i Europa ... JA .. jeg ser at Asia og USA ikke er aktuelt, men egotrip slik er kult! Forøvrig er vel 15 reiser unna gull et stykke? Med +30 enkeltreiser er vel behovet for gull begrenset?
Jeg synes ditt forslag om T/R Hong Kong i Plus virker veldig fornuftig. At 30/45 er et stykke unna er jeg enig i, men behovet har jeg ingen problemer med å se. Du ville kanskje savne fordelene dine selv, dersom du fløy 30 strekninger årlig i en allianse hvor du ikke har noen status? Det er neppe slik at behovet for (/gleden av) lounge og fast track på magisk vis oppstår den dagen man passerer 45 enkeltreiser. Utgangspunktet for de fleste på dette forumet er vel uansett å karre til seg så mange fordeler som mulig, enten man har behov for dem eller ei.
Enig med @snartur da jeg egentlig ikke har bruk for statuskort/fordeler men for meg er det heller en fin og sosial hobby som igjen gir meg fordeler når jeg først skal reise et sted uten å snu i gaten
Sitter med samme problemstilling, det skal løses elegant med to helgeturer av typen @Upsaker viser til. Tallin og Helsinki er planen, da er 12 segmenter i boks. De resterende tre segmentene løses med en liten tur til Arendal for å plage slekta.
Tallin ser jeg svært ofte på salg. Ha i bakhodet at jeg jukser, alderen min er fortsatt en halvdårlig bevart hemmelighet.
Hei. Ja jeg flyr to ganger i måneden med Widerøe Bergen-Aberdeen eller Aberdeen - Bergen avhengig av hvor båten er