Hei Jeg ser at jeg kun mangler 42 qpoints hos Qatar for gull innen 15 mars. Er det verdt å spandere ca 3500,- for en t/r til Dubai? Vurdere stekt å gjøre det, men er svært usikkert. Er det noen som kan sette det litt i perspektiv, slik at jeg lettere kan bestemme meg?
Med QR Gull får du tilgang til businessclass lounger når du reiser med OneWorld selskaper, det er vel primærfordelen slik jeg ser det.
Vet ikke hvordan Qpoints fungerer, men har du sjekket om det er mulig med en BA-tur i stedet, f.eks. OSL-LHR-EDI? Club Europe er ofte billig hvis du har natten fra lørdag til søndag. Vil gjerne være billigere og vesentlig raskere. Om det er verdt det? Kommer veldig an på 1) hvor lenge statusen varer, og 2) hvor mye du kommer til å fly oneworld i løpet av den tiden. Hvis du først oppnår Golld er det litt lavere krav for å rekvalifisere neste gang, så det kan også være et moment.
Klink til ! Satse på et rimelig aiport/downtown hotell i DXB (Sheraton Deira) og så er du plutselig hjemme igjen. Kanskje QR Gold gir deg U/G på returen?
Takk for råd, er vist bare flights promotert på QR sine sider som gjelder for visse qpoints som jeg mangler 20 qpoints av, resten kan jeg få via oneworld (22qpoints). 1) Tror de varer i 2år siden man har en 24mnd renewal sjanse. Det er 300 qpoints for gull (275 for renewal innen 12 mnd eller 550 innen 24 mnd).
Veldig lite sannsynlig, dessverre. Hvis man tar en mileage run med kort stopp vil poengene for utreisen neppe komme inn på kontoen før man er hjemme igjen. Jeg har riktignok fått op-up hos QR uten status i det hele tatt tidligere, så det er ikke umulig - men det var før de ble med i oneworld, nå er det mange flere som kjemper om det. @cidman Får du noe ut av turen utenom poengene? Jeg tror ikke jeg hadde gjort det for poengene alene, men hvis du får en helgetur til et spennende sted du ikke har vært før med på kjøpet hadde jeg gjerne gjort det. Har du sjekket om det er lave priser til f.eks. Muscat?
Da tok jeg mot til meg og fiksa flight nå til helgen, kom på ca 3600,- så ikke skremmende. Jeg har aldri vært i Dubai, og har aldri gått aktivt inn for å komme dit, fordi jeg viste at det ville dukke opp en eller annen dag. Og idag er vist dagen Kommer ned seint nå fredag kveld og drar seint søndag kveld, egentlig perfekt for en slik tur. Da planlegger jeg litt i forkant av severdigheter og får lite vente/dødtid, slik jeg liker det på enereiser. Booket 1 natt på hotell Fortune Boutique Hotel til 56% rabatt ( har gitt beskjed om at jeg kommer natt til lørdag og håper på tidlig innsjekking på rommet, satser på det ), hotellet har uansett nattklubb så kan sikkert ta 4-5-6-7 ventet GT's. Bruker booking.com med mulighet for gratis avbestillingsmulig ( i tillfelle jeg må på uventet jobbreise ) og får da i tillegg Miles&Bonus poeng. Så hvilke severdigheter burde jeg prioritere?
Lurer du på noe vedr Qatar Airways Privilege Club, kan du jo sjekke guiden vi har laget til det bonusprogrammet: http://bonusfeber.no/guide-til-qatar-airways-privilege-club/
På hjemturen blir det ca 9 timer på Hamad International Airport nattestid, ser at jeg har tilgang til loungen med sølv. Er det noe vettug å ta seg til der, annet enn å finne en "sovestol"?
Hehe... har ikke lyst til å bli han dritfulle nordmannen som ikke kan oppføre seg (billig alkohol). Kanskje jeg heller går helt motsatt vei og benytter meg av treningstilbudet, selv om det koster litt. Noen som har prøvd?
Blir ikke DOH-OSL 16. mars da, en dag for sent? (Edit: Så feil, trodde det var neste helg, ikke denne. ) Hvis du har over 8 timer connection og det var raskeste mulighet (inkl. utsolgte/dyrere alternativer) får du dekket hotell av QR.
Ok, skal legge meg det på minnet. Denne gangen var det raskere muligheter, men den valgte var mest formålstjenlig.
O' du uvitende! Krug Grand Cuvee koster 1250 kr på polet. Så billig alkohol er det da absolutt ikke. Bedre måte å bli full på finner du neppe. Dessuten synes jeg synd på deg om du blir han dritfulle nordmannen etter bare et glass eller to. Da vil jeg i så fall anbefale deg å legge deg i drikketrening!!
Ett glass eller to blir nok topp, tar det etter styrketreninga Men dyrt er det ikke (gratis alkohol).