Skal fly til USA med SAS nå i nærmeste fremtid og ser at jeg har glemt å skrive inn navn nr 2 i fornavnet mitt slik det står i passet. Dette er min mors etternavn så er ikke mellomnavn på den måten. F.eks Fornavn: Per Hansen Etternavn: Olsen Da mangler altså Hansen på flybilletten. Har lagt inne korrekt navn lik passet både i passasjerinformasjon som man må hos sas og på ESTA. Snakket også med SAS på support og de mente det ikke var noe problem så lenge ett fornavn var riktig og etternavn var riktig. Men kjenner det stresser meg litt da det står så mye forskjellig. Noen som har erfaring med lignende problem? Lurer på å bare betale de 650 kronene for å få lagt til det ekstra navnet.
Har dobbelt opp med slike navn, aldri brukt de på en flybillett. Pass på at første fornavn og etternavn er likt det i passet så bør du være ok!
Jeg har også min mors pikenavn som mellomnavn, jeg har aldri brukt mellomnavnet på flybilletter til USA. Det har aldri vært noe problem.
Da var det min tur.. Glemte «Jørgen» i Ole Jørgen på junior. Begge står vel som fornavn i passet. Singapore Airlines, Brussels og SAS til Phuket via Singapore.
Ikke noe problem. Første navn i passets "fornavn-felt" regnes som fornavnet. Og om ikke det som regnes som mellomnavn er med, går det helt smertefritt.
Fornavnet mitt er såpass langt (flere enn 15 bokstaver), at jeg sjeldent reiser med hele fornavnet mitt siden ikke alle systemer har plass til hele fornavnet mitt. Aldri opplevd problem noen gang.
Påsto også ovenfor fruen at Jørgen var et dumt mellomnavn, mtp at Ø krongler ting til.. men trakk det korteste strået.