Married segments - EF finner ledige seter, men ikke Tallinn

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av watchaddicted, 08. okt 2018.

1. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Har en bonusreise til Australia hvor vi på returen må vansmektes i X FRA-OSL. Selvsagt en grusom skjebne og totalt uakseptabelt ifølge fruen:p

EF finner ledige bonusseter med både LH og SK, men Tallinn finner ingenting og nevner det kan være fordi det er Thai fra BKK og dermed vil ikke LH frigi I.

Hva sier menigheten til dette, finnes det en løsning?

En annen ting, som selvsagt har vært besvart før vil jeg tro, men hvordan er det med SQ og F, frigir de seter når det nærmer seg avgang eller er det lang tid i forveien som gjelder?

Lars J liker dette
  2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Har ingen løsning, men har samme problem med SIN-BKK-LHR-FRA-OSL ,BKK-LHR er med Thai First.

Finner mange muligheter LHR-FRA-OSL med LH I på united og SAS sitt award søk, men Tallinn finner bare økonomi billetter på èn flyvning ut fra LHR som innebærer 11 timer stopp i London, lite antiklimaks.

Når det gjelder SQ F så slippes det 2 seter rundt 330 dager før, og det er rapportert at hvis det er flere seter ledig, kan det være mulig at de slippes ett par uker før avgang mener jeg og ha lest i en tråd her inne.

watchaddicted liker dette
  3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Har du EBG eller EBD?
    Har fått løst lignende sak over DK diamant mail. De endret reisen på kort tid og sendte nye billetter uten noen form for gebyr.

4. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for tipset, er Diamant:)

Kan jeg spørre hva du skrev til diamantmailen?

5. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, er vel det jeg har lest også så vidt jeg husker. Da er det bare å krysse det som krysses kan for at det åpner seg opp noe. På EF er kabinen tom, noe som isolert sett ikke er noen indikasjon på tilgjengelighet, men med tilgjengelighet i A er de villig til å selge billetter i den billigste F-kategorien noe som bruker å være en god indikasjon på om de slipper bonusseter:rolleyes:

6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Helt sikkert long-shot, men har selv samme rute og fant tilgjengelighet LHR-FRA-OSL. Denne fant imidlertid ikke SAS/Tallinn, derimot var det til slutt en agent som fant LHR-BRU-OSL i C. Denne fant jeg ikke verken på SAS, United eller EF. Mer effektiv enn via FRA var den også. Du kan jo spørre dem om de finner noe via BRU, selv om jeg mest sannsynlig bare hadde flaks.

Setter for øvrig også pris på gullmailtipset. Har kontaktet dem nå for å høre om de kan gi oss to seter på SK LHR-OSL, så får vi se :)

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Skrev:
    I just made an award booking to Bali(DPS).
    And on my return i land i CPH at 06:00 with SQ 352 the 03.03.2019. As of now i have 9 hours connection before going to OSL then KRS. And i see that it is avalability with WF263 at 07:35 the 03 of march.

Is it possible to change it so that we don't have the long wait?
    --------------------------------------------------------------

Hvorfor ikke Tallin etter 2 forsøk ikke fikk opp direkte vet jeg ikke.
    Ikke helt likt ditt problem, men har god erfaring med diamant mail og små endringer på CT booking.

8. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Var dette married segments?

Snakket med 91505400 nå og de fant I på ønsket flight, men kunne bekrefte at det var married segments og dermed var det ikke noe å gjøre med det siden det var LH. Hadde det vært SK kunne han sende en forespørsel om å få det endret.

Noen som har en formening om dette kan komme til å endre seg etterhvert som vi nærmer oss avgang og/eller om det er mulig å få "låst opp" sperren?

9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv dem på mail?
    Tallin har jo flere ganger åpnet married segment på SQ?

10. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, skal gjøre det og rapportere tilbake:)

Xflipper liker dette
  11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    EBG er tydeligvis ikke nok til at SAS åpner egne seter. Tipper man må være EBD. Gi lyd om andre når gjennom med EBG! :)

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    EBD hjelper ikke så mye heller.
    Jeg har funnet ledige seter FRA-OSL i award-kalenderen til SAS (og klart å booke dem..), men de på diamant-mailen klarer ikke å legge dem til på min reise. Så jeg må ha to legs etter en F-reise til FRA.

Har tenkt til å teste agentruletten et par ganger til før jeg gir meg.

13. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Men da er det kanskje med LH? Vil jo tro at SAS har større mulighet for å åpne seter på egne fly.

Hadde en merkelig opplevelse (tilsvarende?) i går. Skulle booke KUL-SIN-FRA-OSL for en kollega, men SAS klarte ikke å kombinere noen av flightene. Etter triksing og miksing med rekkefølge gikk det til slutt, men du ønsker vel kanskje ikke å slippe noen av setene du allerede har for tilsvarende eksperimentering...(?)

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng, det er LH ja.

Jeg har ikke tenkt til å eksperimentere så mye med de flightene jeg har, nei :)

Del denne siden