Masse Bonusbilletter med SAS til Bangkok BKK i november (og delvis desember) i Business

Tråd i 'Reisedeals' startet av themichael, 23. sept 2024.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,154
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at du har rett for 1 person, men hadde nok ikke fått overvettes mye goodwill på hjemmebane om jeg brukte den siste ferieuken vår på en egotripp til Bangkok i fri dressur :p

upload_2024-9-23_20-48-32.png

jgroneng, EndreD, eddbra and 7 others like this.
  2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,906
    Bonuspoeng:
    183
    I lys av dette så avblåser jeg min Eurobonus streik :)

Det kostet meg ca 1400 Eurobonus poeng da jeg akkurat nå vekslet inn 400 trumf poeng, også har det nok røket 2000 Eurobonus Poeng på å ha brukt andre kredittkort, men det er viktig å gi klare signaler til SAS på at jeg kan dumpe dem som en varm stein hvis programmet tørker inn!

milehigh, oddA, Kenneth86 and 3 others like this.
  3. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal innrømme at det føles som en veldig behagelig plaster på såret! Jeg vet fremdeles ikke hva fornuftig jeg kan bruke CT'en min til som går ut på dato 31.12., men selv om jeg ikke finner noe med spesielt god verdi, så er det nok hyggelig at jeg fikk veldig god verdi i dag (120 000p + 2238kr) for billetter med kontantpris på 55 380,-kr. Det blir jo trivelige 0,44kr per poeng.

(SAS må selvsagt likevel få orden i ST award booking snarest mulig!)

Skarven and Kaffen like this.
  4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,906
    Bonuspoeng:
    183
    enig der :)

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått andre planer som kommer i veien, så jeg kommer til å slippe en GO billett fra OSL til BKK 13.11.24 og BUSINESS billett BKK til OSL 18.11.24.

Avbestiller disse om et par timer, send meg en PM hvis du har lyst til å koordinere for å plukke opp biz-billetten (som sikkert er mest interessant) i fall den går tilbake til bonus-pool hos SAS.

themichael liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen PM's, men jeg slipper billettene nå.

Så er det førstemann til mølla, om de dukker opp igjen som bonustickets hos SAS.

Kaffen and NoLimit like this.
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Ut fra vanlig SkyTeam/Star Alliance logikk (likt i begge alliansene) skulle man tro at du har tilgang til alle ST loungene på BKK.

Samtidig ser det faktisk ut til at lounge finder er godt oppdatert, og den oppgir jo SAS på logisk riktige steder. Og sier at disse to er åpne for SAS kunder på BKK:
    • - Air France KLM Sky Lounge
    • - Miracle Lounge

Det står derimot *ikke* at SAS har tilgang til:
    • - China Eastern
    • - Sky Lounge
    • - Thai Lounges

Men generell ST lounge access policy kan likevel tilsi at du slipper inn, så det er verdt et forsøk også i et par av de ovenstående (Thai er vel lite sannsynlig, siden de er i *A og antagelig har en særskilt avtale med akkurat China Eastern):

SkyTeam Elite Plus
    Regardless of their travel class, SkyTeam Elite Plus members traveling on, or connecting to/from, a same-day international flight operated by a SkyTeam member airline have access to a lounge. Lounge access will be provided only at your departure airport and transfer airports, and not on arrival.

milehigh liker dette
  8. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Meg bekjent var det China Airlines lounge i Bangkok og ikke China Eastern, men begge er jo SkyTeam, så spørsmålet er identisk.

I SAS appen står det i bookingen at jeg kan bruke Miracle Lounge og AF/KLM loungen. Så da vil jeg tro at begge går.

Jeg vet ikke om Star og ST har samme lounge policy? Når jeg ser på lounge finderen, så får jeg inntrykk av at vi kun kan bruke de loungene som nevnes der? China Airlines loungen har ennå ikke et SAS logo (KLM nevnes, men f.eks. heller ikke AF eller de andre ST selskapene fra BKK):

upload_2024-9-24_18-22-22.png

Jeg har aldri vært på BKK, så jeg er ikke kjent hvor enkelt det er å komme seg til disse loungene, men er det ikke alt for stor omvei, så prøver jeg og gir tilbakemelding.

Når jeg sammenligner disse tre loungene, så virker China Airlines som den mest interessante for meg.

Last edited: 24. sept 2024
    EndreD and kongenamundsen like this.
  9. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Der fikk vi returen 16. desember kansellert. Noen som også har fått kanselleringer?

10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,573
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan fikk du beskjed?
    Selges jo fortsatt billetter den 16...?

11. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Sjekket bestillingen nå og så at hjemreisen er kansellert. Hadde avreise fra BKK 0945. Ser ikke ut som om det flyet går lengre.

Edit: Ser nå ut som om vi er booket om til hjemreise med flyet som går 22 på kvelden.

Stemmer det at siden reisen er endret av SAS (fly kansellert) har vi krav på full refusjon av billetten også etter 24 timer fra bestilling? Det ville jo vært nyttig ettersom vi ikke har snakket med arbeidsgivere osv. enda.

Lars J liker dette
  12. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,573
    Bonuspoeng:
    183
    Ja her er reisetidspunktet endret såpass mye at du skal kunne kansellere uten kost,men må gjøres innen 2 uker fra du fikk beskjed såvidt jeg vet.

rgn liker dette
  13. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Takk! Ja, det er vel 14 dager. Nyttig akkurat denne gangen.

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Dette gjelder kun hvis man har fått beskjed om ombookingen og selv da er det omdiskutert om SAS kan påberope seg at du automatisk har akseptert endringen bare fordi de har sendt deg en mail

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, dette er jo hva jeg skrev :)

Avstandene er store på Suvarnabhumi, så regn med endel tid til fots hvis du skal rundt omkring.

16. foxman

foxman Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Har fått kansellert her også, og ombooking. Ser ut som dagsfly fra CPH er endret til kveldsfly. Ingen epost eller noe om endringer derimot, var tilfeldigvis innom bookingen i appen.

17. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk også en liten endring på returen, som ble endret fra 23:50 til 22:50. Ikke direkte noe krise ;), men jeg håper at jeg lykkes med å endre flyet videre fra CPH til TRD. Om jeg klarer å reduserer 14 timers overgang i CPH til litt mindre, er det helt greit for meg.

18. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,642
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som de endrer returene fra BKK. Har en revenue billett i januar som fikk en schedule change i dag til 2250, tidligere som var 2350.

tobeornot999 liker dette
  19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk også endring på revenue samme tid. Sto at jeg kostnadsfritt kunne endre til en annen flight, men kom opp at jeg måtte betale. Litt usikker på om det var bug i SAS sin webside, eller om det ble nullet ut? Ser at de skriver i mailen at det må være 61 minutters endring for kansellering, men står ikke det samme hvis en endrer flight

20. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ringte dem nettopp for å endre returen (også for meg er det 60 minutter tidligere avgang) og det var ingen problem å fikse det kostnadsfritt.

Men dessverre fant han ikke helt de samme, ledige bonus setene som jeg fant på nett. Likevel, nå byttes 14 timers venting i CPH med 5 timers venting i OSL (og 8 timer tidligere ankomst i Trondheim). Det er jeg fornøyd med.

Del denne siden