Hei, fra 38000 fot inne i LN-TUL over Østerrike Mange spør i forskjellige tråder her om hvordan service er ombord hos SAS nå, og bolaget holder som kjent på med å sakte trappe opp igjen serveringen. Jeg tenkte dette kunne være en master tråd for info og bilder om nettopp dette, men admin står selvsagt fritt til å evt flytte eller endre trådnavn. Vedlegger bilder av mat/drikke på SPU-OSL nettopp nå, og også bilde av den menyen er på alle innenriks og Europa flights jeg har tatt i det siste. Maten i den andre retningen var ganske lik, men med frokost-tema siden flyet da gikk kl 08. Oversikt, basert på et 20 talls flyvninger nylig domestic og intra-europa: Innlands: ingen "matboks" eller annen standardisert servering, men noen ganger en beryktet(!) polarrull på anmodning hvis flighten er lang (TOS-OSL feks). Samt den samme menyen som mellom SVG, HAU, TRD, BGO og OSL, hvor det kun er snacks og drikke. Europa-fly, alltid en ferdig pakket matboks med kaldmat. Varierende innhold, men absolutt bra retter jevnt over. Dagens kalv i tynne fileter var veldig god, men med unntak for syltet agurk var grønnsakene kjedelige og uten smak. Alt det nevnte er selvsagt gratis i plus, mens alt utenom matboksen er tilgjengelig i go mot betaling. Go har også pizza og ofte sandwich tilgjengelig på utland etter kl 09. Hvis man spør veldig pent og de har noen ekstra tilgjengelig etter salget er avsluttet i go-kabinen så får man dem i plus også (gratis, selvsagt) Jeg skal poste litt mer her etterhvert (bla OSL-LHR til uken), og oppfordrer andre til å fylle på med bilder og kommentarer
OSL-TRD og TRD-TOS på torsdagen; Kun drikke (kaffe, te, brus, øl, vin) og snacks (sjokolade, muffins, Larssons chips)
Fra-cph ettermiddag måtte be om en GT. Bare for at forum skulle glane….. Tralla er ganske som før. Men det mangler Mikeller, noe som faktisk er et savn.
Sitter på SK4098 Oslo-Harstad:Narvik nå. Fikk Polarrull, Cola og kaffe i Plus. De serverer også vin, øl og snacks.
AES-OSL torsdag forrige uke: Kaffe/Te og snacks fra tralle. OSL-AES i dag, kun kaffe og te. Så ikke noe tralle med snacks eller frokost.
Den vanlige frokostpakken på SK803 OSL-LHR idag kl 0755. Vakumpakket rugbrød er gørr trist, og litt kjøtt eller fisk hadde vært bra i tillegg til osten... Men, men, for kort tid siden var det ingen severing overhodet, så dette er jo på mange måter tilbake til normalen. Gladnyhet: De annonserte aktivt at det var åpent toalett foran (A320neo, med kun 1 toalett bak) for første gang på over 1 år med stengning - så da er det igjen kort vei hvis man sitter på rad 1 og plus ellers. Håper dette gjelder generelt nå fremover
Kunne vært. Men jeg har fløyet mye SAS 737-7 i det siste (også de har kun 1 toalett bak, istedet for 2). Og da har alltid crew vært veldig strenge på at do fora foran er stengt, selv på 3 timers turer med 150 pax ombord.