Mat på SAS plus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ValdresBjarne, 27. nov 2017.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg prøvde å søke, men fant ikkje nokon oversikt over kva dei serverer på SAS Plus om dagen. No har eg ikkje floge så veldig mykje på kryss og tvers på SAS plus, men har nokre flygninger i Noreg og Europa, men har då stort sett fått servert frukost på tidleg-avganger og kun fått velge meg noko frå salstralla på ettermiddag, men no frå MXP til CPH så fekk eg faktisk eit brukbart måltid og petit four tour til kaffen(inkludert ein praliner med solbær som faktisk var veldig god!)
    Frå CPH til OSL var det kun enkel servering i 12(!) rader med plus. Men dette er kun 60 min, så det var ok!
    Men kva er erfaringa dykkar? Er det no litt meir mat på Plus på lengre flyturer, og kva kan eg forvente når eg skal til Alta i februar?
     
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Innenlands, og intra skandinavia er det polarrull og "tralle" som gjelder..

    Lengre flyvninger ut i Europa, (over 80 min er vell regelen) serverer et måltid, gjerne kald potet og roastbiff eller lignende..

    C
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Europa er ganske OK. Maten i boksen er grei, pluss for lokale drikkevarer Ringi, gin, whiskey etc. De sjokoladene fra Malmø de har om dagen er nydelige. Liker også IPA fra Mikeller de har nå. De varme klutene får jeg derimot 2. Grads forbrenning av hver gang.
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Planeale er topp! Var på bryggerimesse i Milano rett før helga, så då testa me fleire bokser av den. Til og med Warsteiner på Lufthansa frå FRA til MXP var ok etter dette!
    Hadde håpa at dei hadde måltid på lengre flighter i Norge. Slik som det er no, er det nesten bedre å sitte i økonomi og bestille mat på nettet på førehand.
    Sender ei melding om at dette bør opnas opp for i plus også
     
    MathiasH liker dette
  5. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Betyr det at en får Kuben på f.eks OSL-TOS? Sist gang jeg skulle få mat trodde jeg at jeg skulle få "kuben", og hadde med spisepinner. Har ennå til gode å sjekke hvordan det vil være å spise av boksen med pinner ( det utdelte bestikket er håpløst). Men ble sittende der med polarrull og spisepinner ;) Jeg skal snart fly KRS-OSL-TOS, T/R, men det er i GO og betalt med poeng. Da kommer et tilgrensende spørsmål: Det virker som en kan by på oppgradering også på legs som er betalt med poeng ( og som da i utgangspunktet verken gir legs eller EB -inntjening) . Gir "auksjonsdelen" av turen poeng eller legs?
     
    Last edited: 27. nov 2017
    ValdresBjarne liker dette
  6. MathiasH

    MathiasH Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Det er faktisk fullt mulig å pre-bestille i Plus også, men da må du ringe inn... Håper de kan få til en forhåndsbestillingsfunksjon i appen snart!
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, blir det eit tillegg eller er det inkludert i prisen?
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke oppgradere bonusbilletter på PlusGrade.
     
    ArthurDent liker dette
  9. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror du bare kan bestille spesialmåltider for pluss. Det koster ikke noe ekstra. Men som andre skriver må det gjøres per tlf, evt chatt.
     
  10. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, du får ikke kuben innenriks eller på korte turer innenfor Skandinavia, da er det kun polarrulle som gjelder pluss det du måtte få tak i av snacks fra trallen...
     
  11. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for klart svar (og synes det høres fornuftig ut) . Men i et anfall av ufornuft gjorde jeg et forsøk. Forutsetningene er som følger: GO-billett KRS-OSL-TOS t/r, betalt i sin helhet med EB poeng. Da jeg sjekket bookingen min nå, lå også tilbudet om oppgradering der. La inn bookingref og mine pontifikalier og kom til auksjonssider uten noe mer ado. La inn minimumsbud på -OSL-TOS leggene. Og så langt har det gått på skinner. Jeg har fått e-post i henhold til den vanlige liturgien. Jeg skal rapportere tilbake om jeg nå har lykkes i å kjøpe historiens dyreste polarruller ;) , men mer viktig: hva resultatet blir mhp poeng.
     
    Last edited: 28. nov 2017
    DanH, Upsaker, Xflipper and 1 other person like this.
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant! Jeg får bare en beskjed på engelsk om at billettene ikke kan oppgraderes. Bra om du får det til. Kjøpt med beste pris på sas.no?
     
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Husker neimen ikke detaljene på akkurat det. (Jobb-)Møtet har vært på timeplanen fra ganske tidlig i år, og jeg bestilte turen for atskillige mnd siden. Jeg har etter hvert mer inntjening av poeng privat (også reiser i forb. med en bistilling), så jeg tenkte jeg skulle "svi av" noen jobb-opptjente poeng på "hovedjobben", slik at jeg ikke senere skulle komme i skvis i forbindelse med CT m.m. Turen var ikke spesielt billig: 22' poeng (+ ca 700 NOK) i avgifter. Vurderte også å teste ut hva jeg kunne få klemt ut av "bestilt mat" på OSL-TOS, men siden jeg har 2t i loung'en på vei opp, tenkte jeg det fikk være måte på pris for maten ;) Will keep you posted.
     
  14. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Is er godt, men "polarrulleisen" med kalkunskinke som jeg nylig fikk servert OSL-CPH i Plus falt ikke helt i smak. Crew var ikke synlig fra utdeling av rulle til da de samlet inn søppelet rett før landing, og jeg gadd ikke å plinge på dem for å si fra. Men da jeg høflig påpekte ved innsamling at rullen var frossen (den var hard i midten), fikk jeg kun til svar "Ja, jeg vet" fra cabin crew, og ingen beklagelse what so ever. Er det dette man kan forvente, så bør de kanskje døpe det om til SAS Minus? :p
     
    Last edited: 28. nov 2017
    Xflipper liker dette
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    https://insideflyer.dk/49563-2/

    Kun vegansk mat på SAS Plus dei neste par vekene. Eg har ingen problem med vegansk mat, men frykter kanskje dette steget ikkje blir så populært blant dei som frå før synes kuben er i overkant sær?
     
  16. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Fikk veganerboks hjem fra DUB på søndag.
    No sopp og et eller annet radioaktivt. Så helt jævlig ut...
    Så ingen på min rad som rørte maten.

    SAS sier man kan velge, men det var det eneste som var lasta
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg får seie som dei seier her i Valdres. Dette er nokon fancy følk inni byen har tredd på oss, og som dei sikkert liker sjølv! (Sjølv om eg er ein av dei få, som synes at maten i kubene kan vera ganske bra, sjølv om kuba er heilt katastofal å ete av..)
     
    Kalsnes, Eddie47, RoadKing and 2 others like this.
  18. Ariella

    Ariella Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har nettopp snakket med sas kundeservice for å bestille vegetarmåltid på en reise fra tos-osl tidlig på morgenen. Sist jeg fløy denne strekningen i Plus i april, på samme tidspunkt, fikk alle servert samme «frokost» (som ikke var vegetarisk) og man kunne ikke velge noe fra serveringsvogna. Jeg ble fortalt av personalet at jeg kunne bestille vegetarmåltid neste gang.

    Nå påstår de fra kundeservice derimot at man ikke kan bestille spesialmåltid på denne flygningen, men at jeg kan kjøpe eget måltid på flyet. Dette blir jo helt feil, mener jeg. Når jeg reiser i Sas Plus er jo en av godene at man får mat - og da mat som man kan spise.

    Er det noen som har noe mer erfaring eller vet mer om dette? Takknemlig for svar.
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
  20. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden